• 0

Volg dit profiel knop op een forum (Voorbeeld Higherlevel)

Momenteel help ik mee bij de bouw van een nieuw softwareplatform dat gebruikers samenbrengt in het vinden van antwoorden. Het lijkt in veel opzichten op Higherlevel (maar ook weer niet).

 

Vandaag ging het gesprek over het volgen van bepaalde vragen zoals je dat ook hier op Highervel kunt (abonneren). De gedachte is om ook een volgknop te maken op het profiel van een gebruiker zodat je op de hoogte wordt gebracht van een vraag of antwoord van deze gebruiker.

 

De discussie belandde op een moment op de privacy en de vraag in hoeverre deelnemers het idee zij 'gevolgd worden' nog prettig/acceptabel vinden. "Zou het gebruikers niet terughoudender maken?" was een van de opmerkingen.

Met dit platform wordt eenzelfde dynamiek nagestreefd als Higherlevel, namelijk transparantie in wie de vraag stelt en wie de antwoorden geeft. Ook dit platform moet een vraagbaak worden voor mensen op zoek naar antwoorden en tips.

 

Wat vinden jullie, maakt het je iets uit als andere gebruikers jou kunnen volgen op bijvoorbeeld dit platform?

 

Ik ben benieuwd welk gevoel jullie hebben bij een dergelijke functionaliteit.

Voor de duidelijkheid, het gaat dus niet over Higherlevel. Ik plaatste alleen

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Met dit platform wordt eenzelfde dynamiek nagestreefd als Higherlevel, namelijk transparantie in wie de vraag stelt en wie de antwoorden geeft. Ook dit platform moet een vraagbaak worden voor mensen op zoek naar antwoorden en tips.

 

Wat vinden jullie, maakt het je iets uit als andere gebruikers jou kunnen volgen op bijvoorbeeld dit platform?

Dat zijn twee verschillende vragen. Lees: gebruikersbehoeften.

 

Lang verhaal kort: dat je iemand volgt, wil nog niet zeggen dat je die iemand vertrouwt. Dat is typische Facebook-verwarring: elke extra volger is een stem "op" jou. Geen idee wat dat dan betekent of wat je eraan hebt, maar dat weet de gemiddelde Facebook-gebruiker ook niet.

 

Het "volgen" wordt nu in de privacy-sfeer getrokken, maar ik denk dat dit niet afdoende is. Dat je privacy-richtlijnen voldoen aan de wet, spreekt voor zich. En dat elke gebruiker voor zich dat zelf kan instellen, spreekt ook voor zich. Dat is dus niet je kernvraag: configureerbare privacy-instellingen zijn onvermijdelijk, je toegevoegde waarde zit in het bouwen aan trust en vertrouwen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Nog een gevolg van de 'verFaceboekisering' van het internet is dat Facebook denkt je een plezier te doen door content te laten zien die bij je 'profiel' past. Google is ook zo'n voorstander van het personaliseren.

 

Het gevolg is dat je op je tijdslijn alleen maar meningen ziet van mensen waar je het toch al mee eens bent. In Amerika ziet een Republikein dus bijna geen enkele Democratische content voorbij komen en omgekeerd.

 

Dan krijg je hetzelfde als mensen die maar één krant lezen en dat als de enige waarheid gaan zien.

Bij een forum moet je volgens mij juist niet mensen gaan volgen want dan hoor je alleen maar wat je wil horen.

 

 

Nooit had ik het oude tuinhuis moeten verlaten

Link naar reactie
  • 0

...

Ik kom ze wel tegen bij topics die mijn interesse wekken. En de rest is minder relevant.

 

Dan zijn er ook mensen wier/ns reacties ik kan missen als kiespijn. Omdat ze overal op reageren. Betweterig zijn, maar gepikeerd reageren op kritiek. Zeuren. Is er geen knop te bedenken om die mensen onzichtbaar te maken? Daar is door het mod-team wel eens over gediscussieerd: reacties van notoire trollen alleen zichtbaar te maken voor hen zelf

 

 

Maar niet iedereen heeft tijd alle topics te volgen. En dat mensen verbergen neigt teveel naar kinderachtige gedoe zoals bij t viva forum, als je zoiets doet op een professionele forum maak je die meteen weer onprofessioneel.

Beetje off-topic maar als ik Google voor mijn scripts kom ik vaak op stackoverflow (als ik naam zo gauw goed herinner). Er staat een vraag en de antwoord met meeste likes staat bovenaan. Zo heb ik dus vaak al snel de goede antwoord gevonden. Nu kan ik me voorstellen dat bij Higherlevel veel antwoorden even goed zijn maar het is wel handige manier van beste antwoord bovenop krijgen. Misschien kan het je weer op ideeën brengen.

 

Link naar reactie
  • 0
En dat mensen verbergen neigt teveel naar kinderachtige gedoe zoals bij t viva forum, als je zoiets doet op een professionele forum maak je die meteen weer onprofessioneel.
Dat was ook niet serieus bedoeld. Ik moet niet denken aan de chaos die ontstaat als verschillende mensen verschillende weergaven van dezelfde gedachtenwisseling krijgen.

 

Verschil met het Viva-forum is uiteraard dat hier mannen verstandige reacties geven.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Toch maar even een knipoogje toevoegen. ;)

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 223 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.