• 0

gratis vertrouwt men niet

Ik ben samen met een vriend de website www.goto-ski.com begonnen. Hier kan een privé accomodatie gratis op geadverteerd worden. Maar mensen geloven dit niet en verwachten vaak een addertje onder het gras.

 

Heeft iemand ervaring met een marketingplan voor een gratis dienst en kan je dan misschien een aanbeveling geven? De bedoeling van de gratis aanbieding is om zoveel mogelijk adverteerders te trekken en zo een zo groot mogelijke website te worden.

 

Groet

 

Mike

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

In de accommodatiemarkt zijn een paar hele grote 'marktplaatsen' actief. Die vragen exclusiviteit, voor zover ik weet, want anders werken hun reserveringssystemen niet. Willen ze de beschikbaarheid van een accommodatie kunnen tonen, dan moeten ze immers weten of die wel of niet gereserveerd is. Je kan natuurlijk gratis advertenties plaatsen die linken naar de grote accommodatie-sites. Maar waarschijnlijk heb je die markt al lang verkend. ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ja, inderdaad. Wat de andere sites niet bieden is een systeem waarbij contact opgenomen kan worden met de verhuurder zelf. Nu zetten de grote sites er een marge tussen, wat overigens geheel logisch is.

 

Omdat Nederlanders zo'n koopjesjagers zijn leek het ons een goed idee om dit concept op te zetten om zo goedkoper uit te zijn. Van de exclusiviteit wist ik niets, maar dat zou dan ook betekenen dat je alleen via die site kan boeken. Dan vallen touroperators ook af.

Link naar reactie
  • 0

ik ben met een klant bezig met een vergelijkbaar initiatief, maar op een andere markt. in ons plan gaan we ook aanvullende diensten aanbieden. de basis is dan gratis, de extra services betaald. dat communiceren we duidelijk waarmee we proberen het addertje te ondervangen. daarbij beginnen we klein in een specifieke (niche)markt die we intensief gaan bewerken (promotie), en breiden we daarna stapsgewijs uit. we denken namelijk dat je een kritische massa moet hebben om succesvol te worden. in onze niche is dat makkelijker te bereiken.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben samen met een vriend de website www.goto-ski.com begonnen. Hier kan een privé accomodatie gratis op geadverteerd worden. Maar mensen geloven dit niet en verwachten vaak een addertje onder het gras.

 

Heeft iemand ervaring met een marketingplan voor een gratis dienst en kan je dan misschien een aanbeveling geven? De bedoeling van de gratis aanbieding is om zoveel mogelijk adverteerders te trekken en zo een zo groot mogelijke website te worden.

 

Groet

 

Mike

 

Als mensen 'gratis' niet vertrouwen, reken dan een bedrag, en geef dat terug als de privé accommodatie niet verhuurd wordt.... ;D

 

Details left as an exercise for the reader ;)

 

ToC

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Misschien ziet men jullie site meer als een soort bedrijvengids. Advertentiesites en bedrijvengidsen worden ook massaal gebruikt door oplichters die voornamelijk opereren vanuit mijn provincie. Je hebt er vast wel eens van gehoord: bedrijven die een 'valse' factuur sturen terwijl er gratis plaatsing o.i.d. was beloofd.

 

Probeer jullie site te onderscheiden van de rest.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben samen met een vriend de website www.goto-ski.com begonnen. Hier kan een privé accomodatie gratis op geadverteerd worden. Maar mensen geloven dit niet en verwachten vaak een addertje onder het gras.

 

Heeft iemand ervaring met een marketingplan voor een gratis dienst en kan je dan misschien een aanbeveling geven? De bedoeling van de gratis aanbieding is om zoveel mogelijk adverteerders te trekken en zo een zo groot mogelijke website te worden.

 

Groet

 

Mike

Misschien zou je je site duidelijker kunnen maken, evenals proberen via betrouwbare bronnen proberen aan te tonen dat het ook daadwerkelijk gratis is.

logo_03.gif

http://www.mijnschoolproject.info - Een website voor studenten en scholieren waarop ze online hun schoolzaken kunnen regelen (onder ontwikkeling)

Link naar reactie
  • 0

Beste Mike,

 

Afgelopen september ben ik begonnen met www.leukeuitjes.nl.

Net zo gratis als jouw (mooie) site. Niemand die natuurlijk ooit een uitje aanmeldde. Ik heb daarop heel, heel veel mailtjes gestuurd naar allerlei pretparken, musea, speeltuinen enz.

In mijn mailtje stond nadrukkelijk vermeld dat plaatsing gratis was.

Mondjesmaat kwamen ze binnen. Toch wel veel mensen met leuke reacties maar ook: "Is het écht wel gratis??" Er zijn ook heel wat exploitanten die niet op een beginnend website'tje willen. Tja, nu zijn we 7 maanden verder. Er zijn dagen bij met 700 hits op alleen de voorpagina. Nu mailen de exploitanten bij bosjes of ze er ook op mogen.

De start is gewoon wat moeilijk. Als je nog meer tips wilt, mail gerust.

Josina

Link naar reactie
  • 0

Goede post en leuke site, Josina !

 

Ik denk dat dit een belangrijk ding is : vertrouwen.

Logisch toch ? Men kent je niet, je komt niet uit het branchegebied (misschien) en je bent anoniem op het internet. Hoe moet men dan gratis vertrouwen ?

Voor hetzelfde geld zit er een Armeense maffiabende achter de site !

 

Daarom een tip : Vertel en liefst : Toon - wie je bent. Gewoon, fotootje, korte achtergrond en : waarom je dit gratis doet. Op het moment dat mensen dit logisch voorkomt, stijgt het vertrouwen.

Testje ? Zet dit op je site en houd 1 week de bezoekersaantallen in de gaten : of ze naar je "Wie ben ik"-pagina gaan en of ze dan nog een keer terugkomen, of langer op de site blijven.

 

En wat ook helpt voor vertrouwen (wat Josina gedaan heeft :) gewoon stug volhouden en door blijven gaan. Dan gaat men het vanzelf wel een beetje vertrouwen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 185 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.