• 0

geen facturen mobiele netwerk aanbieder

Dag Allen,

 

bij het doen van mijn btw-aangifte kom ik er achter dat mijn telecom provider mijn niet factureert. De enige documenten mbt tot de in rekening gebrachte kosten zijn online specificaties en overzichten zonder vermelding van btw.

 

Mag ik nu geen btw aftrekken? Hoe zit het met de inkomstenbelasting, mag ik deze telefoonkosten wel aftrekken van de winst?

 

Elke onderneming/ondernemer is toch verplicht een factuur te leveren bij levering aan andere ondernemers?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als er geen btw specificatie op de facturen staat kun je inderdaad geen btw aftrekken.

 

 

En als jij een zakelijk mobiel abonnement hebt wel.. de meeste aanbieders bieden dan gewoon (electronische) facturen.

 

als jij een particulier abonnement hebt, kun je verder weinig doen

 

Link naar reactie
  • 0

Even contact op nemen met jouw mobiele provider om de mogelijkheden te bespreken gaat vaak het snelste. Indien nodig het abonnement omzetten naar een zakelijke abonnement.

Zelf heb ik een particuliere abonnement, maar krijg wel netjes de BTW op mijn elektronische factuur vermeld.

De meeste providers hebben ook een forum op hun website. Mogelijk kan je daar al wat informatie uit halen. Je bent daar vast niet de enige ondernemer.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor alle reacties.

 

Er is geen forum, wel een facebook pagina. Via google vond ik daar één respondent die werd afgepoeierd met de mededeling dat alleen aan particulieren werd geleverd.

 

Overstappen heeft overigens weinig zin. Het zzp-abonnement dat de provider aanbiedt is een stuk duurder (rekening houdend met btw-aftrek) en andere aanbieders zijn, ook met btw-aftrek, niet veel goedkoper.

 

Wie weet krijg ik het nog geregeld (via contact opnemen met de aanbieder) en bericht ik jullie hier nog over.

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

andere aanbieders zijn, ook met btw-aftrek, niet veel goedkoper.

Maar wel iets goedkoper?

De prijs word uiteraard bepaald door o.a. het aantal bel minuten, sms en databundel. Ook zal een provider met meer zendmasten iets duurder zijn, waar je dan weer wel een betere dekking voor terug krijgt. Ze zogenoemde goedkopere provider liften mee op de zendmasten van de grotere providers, maar bij drukke belasting van het mobiele verkeer schijnen de klanten van die grotere providers voorrang te krijgen met hun verbinding.

Hoe tevreden ben je over jouw provider en heeft een overstap voor jou meerwaarde (afgezien van de kosten)?

Verder kan je ook een telecom winkel binnen stappen om je daar te laten adviseren naar de mogelijkheden. Een leuk aanbod komt meestal niet vanzelf aan waaien.

 

Link naar reactie
  • 0
Elke onderneming/ondernemer is toch verplicht een factuur te leveren bij levering aan andere ondernemers?

Alleen als het een zakelijk abonnement is.

 

Ik had heel lang een zakelijk abonnement bij KPN. Na een update van hun website kon ik niet eens meer mijn mobiele facturen downloaden. Alleen nog maar die van de vaste lijn. Gelukkig stond er op de bankafschriften btw vermeld en is een tijdlang daarop geboekt. Maar als op jouw facturen geen btw staat, zal het vast ook niet op de bankafschriften staan.

 

 

Link naar reactie
  • 0
Ik had heel lang een zakelijk abonnement bij KPN. Na een update van hun website kon ik niet eens meer mijn mobiele facturen downloaden. Alleen nog maar die van de vaste lijn. Gelukkig stond er op de bankafschriften btw vermeld en is een tijdlang daarop geboekt. Maar als op jouw facturen geen btw staat, zal het vast ook niet op de bankafschriften staan.

 

Nee helaas. Maar goed om te weten dat dat kan.

 

Link >> u gebruikt automatische afschrijvingen

 

Ik log zojuist in bij mijn provider, en zie dat op het overzicht van alle betalingen de btw per betaling staat vermeld, samen met een zeven cijferig nummer dat terug te vinden is op de bankafschriften..

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 68 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.