Momenteel heb ik een medewerker binnen mijn bedrijf met een jaarcontract. Een half jaar geleden heb ik hem aangenomen en een jaarcontract gegeven. Ik loop tegenwoordig steeds vaker tegen een aantal negatieve kanten aan van deze medewerker (niet echt collegiaal, komt naar mijn mening soms deadlines niet na). Nu denk ik erover na hem te 'ontslaan'.
Ik heb onlangs al een gesprek met hem gehad waarin ik hem een voorstel heb gedaan namelijk: tot het einde van deze maand blijven werken en dan afscheid van elkaar nemen. Hij krijgt dan nog een maand extra van mij uitbetaald. Hij gaf vervolgens op zijn beurt aan dat hij een jaarcontract heeft, daar heeft hij ook een punt.
Het volgende staat tevens in het arbeidscontract opgenomen:
Opzegging
De arbeidsovereenkomst kan zowel door de werkgever als door de werknemer
worden opgezegd. De werkgever zal een door hem gedane opzegging
onverwijld schriftelijk bevestigen. De opzeggingstermijn begint op de eerste
dag van de volgende kalendermaand.
Opzeggingstermijn werkgever
De opzeggingstermijn, die de werkgever tegenover de werknemer in acht zal nemen, bedraagt 1 maand.
Hier kwam ik pas later achter. Contracten werden in het verleden namelijk door een personeelslid geregeld.
Wat is in deze kwestie verstandig? Kan ik deze medewerker alsnog ontslaan dmv bovenstaande? Zo niet, is het dan wellicht een optie om hem een ander aanbod te doen?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
FlorusB
FlorusB
Beste mensen,
Momenteel heb ik een medewerker binnen mijn bedrijf met een jaarcontract. Een half jaar geleden heb ik hem aangenomen en een jaarcontract gegeven. Ik loop tegenwoordig steeds vaker tegen een aantal negatieve kanten aan van deze medewerker (niet echt collegiaal, komt naar mijn mening soms deadlines niet na). Nu denk ik erover na hem te 'ontslaan'.
Ik heb onlangs al een gesprek met hem gehad waarin ik hem een voorstel heb gedaan namelijk: tot het einde van deze maand blijven werken en dan afscheid van elkaar nemen. Hij krijgt dan nog een maand extra van mij uitbetaald. Hij gaf vervolgens op zijn beurt aan dat hij een jaarcontract heeft, daar heeft hij ook een punt.
Het volgende staat tevens in het arbeidscontract opgenomen:
Opzegging
De arbeidsovereenkomst kan zowel door de werkgever als door de werknemer
worden opgezegd. De werkgever zal een door hem gedane opzegging
onverwijld schriftelijk bevestigen. De opzeggingstermijn begint op de eerste
dag van de volgende kalendermaand.
Opzeggingstermijn werkgever
De opzeggingstermijn, die de werkgever tegenover de werknemer in acht zal nemen, bedraagt 1 maand.
Hier kwam ik pas later achter. Contracten werden in het verleden namelijk door een personeelslid geregeld.
Wat is in deze kwestie verstandig? Kan ik deze medewerker alsnog ontslaan dmv bovenstaande? Zo niet, is het dan wellicht een optie om hem een ander aanbod te doen?
Ik verneem graag jullie reactie!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/50668-arbeidscontract-jaarcontract-van-medewerker-ontbinden-na-6-maanden/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag