• 0

Merknaam registreren in de Verenigde Staten

Beste meneer/mevrouw,

 

Ik ben en beginnend ondernemer (ook student) en wil patent aanvragen in de Verenigde Staten.

 

Het geen waar ik patent op wil vragen is een merknaam.

 

Iemand een tip?

 

Alvast bedankt voor uw reactie!

 

 

Mod edit: titel aangepast, geen patent maar merkregistratie

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bedankt voor je reactie.

 

Ik ben plan aan het schrijven en daarin natuurlijk ook een financieel gedeelte.

Nu kan een merknaam worden geregistreerd bij het World Intellectual Property Organisation (WIPO).

 

Een Internationaal depot moet altijd worden gebaseerd op een eerder basisdepot (bijv: een benelux depot). (Benelux depot ligt rond de €240,-)

Ik heb nog geen eerder basisdepot en kan daardoor de kosten van het registreren bij de WIPO niet zien.

 

Voor mijn plan heb ik de kosten wel nodig.. hoe kan ik eraan komen?

 

Alvast bedankt!

 

 

 

Link naar reactie
  • 1

Je hebt inderdaad een basisregistratie nodig. Een merk deponeren in de Benelux (dat is ons " nationaal" merk) kost doorgaans eur 240 voor drie klassen. Als je dit merk hebt, dan kun je je merk internationaal registreren. De kosten van een merk in Amerika kun je hier uitrekenen: http://www.wipo.int/madrid/en/fees/calculator.jsp.

 

Let erop dat je alles goed invult!

 

Het Amerikaanse merkenbureau vereist doorgaans dat een advocaat die in Amerika is ingeschreven het merkdepot verricht. Of je moet het zelf doen. Ik adviseer je je hier goed over te laten informeren.

 

Een merkregistratie in Amerika is niet eenvoudig. In Amerika is het vereist dat je een verklaring indient dat je je merk daadwerkelijk in Amerika gaat gebruiken voor de producten/diensten waarvoor je je merk hebt geregistreerd (declaration of use). Deze verklaring dien je iedere 10 jaar opnieuw in te dienen bij het Amerikaanse merkenbureau. Je krijgt hier geen bericht over, je moet dit zelf onthouden. Vergeet je dit, dan vervalt je merk. Als je al kosten hebt betaald om het merk te verlengen ben je deze kosten kwijt. Dat je een declaration of use moet indienen betekent ook dat je bij de aanvraag de producten zo specifiek mogelijk moet omschrijven. Dit gaat wel eens mis en heeft als gevolg dat een aanvraag vrij lang kan duren. Je mag dus geen algemene productsoort (b.v. kleding) noemen, maar je moet specifiek noemen welke kleding (t-shirts, sokken etc). Succes!

 

Vriendelijke groet,

 

Floor

 

 

 

Juridisch adviseur met focus op privacy, auteursrecht, merkenrecht, contracten en startups.

 

www.maylegal.nl

0653872244

Link naar reactie
  • 0
In Amerika is het vereist dat je een verklaring indient dat je je merk daadwerkelijk in Amerika gaat gebruiken voor de producten/diensten waarvoor je je merk hebt geregistreerd (declaration of use)...
Dat geldt overigens ook voor het merk dat geregistreerd staat in de Benelux en/of Europese Unie.

 

"Om uw merkrecht in stand te houden moet u uw merkregistratie onderhouden. Dit betekent dat u uw merk moet bewaken, gebruiken en up-to-date houden. En uiteraard uw registratie op tijd vernieuwen."

 

"Als uw merk is ingeschreven is het natuurlijk de bedoeling dat u het ook daadwerkelijk gaat gebruiken. Als u dat langer dan vijf jaar niet doet kan uw merk (geheel of voor een deel van de waren of diensten) vervallen worden verklaard."

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

 

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 1

Dat een Benelux merk vervallen kan worden verklaard klopt, maar de situatie is anders. In Amerika moet je actief de verklaring indienen. Telkens weer. Ontbreekt deze verklaring, dan vervalt jouw merk automatisch.

 

In de Benelux is het zo dat jouw merk in beginsel niet vervalt als je jouw merk niet actief gebruikt na 5 jaar. Een derde (vaak een concurrent die last heeft van jouw merk) zal dit middels een juridische procedure moeten vorderen en aantonen. Dan pas wordt er getoetst of het merk normaal gebruikt wordt.

 

Een belangrijk onderscheid dus.

 

Overigens dien je je in ieder geval als BBIE merkhouder ervan te vergewissen dat jouw merk tenminste 5 jaar staat ingeschreven in de Benelux. Als jouw Benelux merk binnen die 5 jaar vervallen wordt verklaard of op andere grond wordt vernietigd, dan vervalt ook jouw Amerikaanse merk. Als jouw Benelux merk daarna komt te vervallen, dan blijft jouw internationale merk bestaan.

Juridisch adviseur met focus op privacy, auteursrecht, merkenrecht, contracten en startups.

 

www.maylegal.nl

0653872244

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 127 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.