• 0

Social media marketing via Instagram?

In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Op ons forum gaan veel vragen over aanwezigheid met je bedrijf/merk op social media ingangen. Met name LinkedIn, Twitter en Facebook. Maar hoe staat het eigenlijk met het gebruik van Instagram?

 

The first adapters waren jongeren (<30). Maar het gebruik (en ook leeftijd) is groeiende. Zo hoorde ik gisteren zelfs dat als iemand heel veel volgers heeft op Instagram zij zich meer in de "picture" werken en de naamsbekendheid groeit.

 

Hebben jullie hier ervaring mee?. En zo ja, wat is je ervaring bedrijfsmatig?

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ligt aan de content; wij werken hier regelmatig voor artiesten, en als ik foto's plaats van de artikelen die we voor hen maken (tasjes voor de Amy Winehouse film, shirts van Obituary, patches van The Devil's Blood enzo) worden die wel geliked (hartjes, whatever) en levert dat ook volgers op. Veel aandacht besteed ik er niet aan, enerzijds omdat het me aan de tijd ontbreekt, anderzijds omdat het medium zelf mij niet aanspreekt.

 

 

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Hoe gaat dat in zijn werk qua adverteren? Kun je zelf een profiel van je doelgroep opstellen? Dus, waar/bij wie komt je advertentie aan binnen instagram leden?

En, niet onbelangrijk lijkt mij, kun je ook meten dat je business/omzet genereert door de advertentie op Instagram? Hoe meet je met Instagram dat de leads via de ads is gekomen? Ik verneem graag je ervaring na de test. Dankjewel alvast.

 

Buiten advertenties inkopen.... Je kunt als ondernemers toch (indien je daar tijd voor maakt) zelf zoveel mogelijk foto's van producten en/of je logo's plaatsen? Denk dat het een kwestie is van juiste #hashtags die jouw beoogde doelgroep al gebruikt en je bent bij de juiste doelgroep/interessegebied binnen? Óf denk ik nu té kort door de bocht?

Ik moet wel eerlijk melden dat ik zelf totaal geen ervaring met/kennis van instagram heb en ik dit uit een oud artikel heb gehaald ;)

 

Waar het mij met name om gaat: is het goed/verstandig dat ondernemers veel meer met instagram gaan werken. Het lijkt mij net als andere sociale media ingangen een mooie gratis tool. Maar, misschien juist omdat we er vanuit de ondernemershoek weinig/niets van horen, misschien ook wel géén mooie tool om te gebruiken?

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Nee hoor, niet kort door de bocht, maar het vraagt om een aardige tijdsinvestering als je organisch wilt groeien met een instagram account. In mijn situatie valt het mee omdat foto's van reizen wel een hoge like-factor hebben.

 

Voor wat betreft het adverteren zelf: dat loopt helemaal via facebook. Je kunt targeten, maar ik vind zelf de mogelijkheden nog vrij beperkt. Maar goed, het is een kanaal, maar of het echt een omzetkanaal gaat worden betwijfel ik voor veel bedrijven.

Link naar reactie
  • 0
Waar het mij met name om gaat: is het goed/verstandig dat ondernemers veel meer met instagram gaan werken. Het lijkt mij net als andere sociale media ingangen een mooie gratis tool. Maar, misschien juist omdat we er vanuit de ondernemershoek weinig/niets van horen, misschien ook wel géén mooie tool om te gebruiken?

Bij sociale media gaat het niet zozeer om de media als om het sociale. Ik zie soms dat dit mensen verwart. "Dat Twitter", zeggen ze dan, "wat is daar nou aan? Mensen gebruiken het alleen maar om te zeggen wat ze net hebben gegeten." Ze vergelijken sociale media dan met tekstverwerkers of boekhoudingsprogramma's, waar de functionaliteit aan de oppervlakte ligt.

 

Bij sociale media is de oppervlaktefunctie een excuus; in werkelijkheid gaat het om het menselijke contact. Mensen hebben het op Twitter niet over hun laatste maaltijd, omdat ze zich een culinair magazine wanen, maar omdat dat is, zoals je met je vrienden omgaat.

 

Zelf probeer ik aanwezig te zijn op de sociale media die er nú toe doen onder mijn relaties en doelgroepen, maar net als Richard raken al die platforms me zelden echt. Daarom is het iets waar ik me bewust toe moet zetten om over na te denken.

 

Soms is een platform bij toeval juist uitermate geschikt om een van je bedrijfsprocessen via te laten verlopen. Zo is Flickr een prima plek om de foto's van je persberichten te hosten - het sociale krijg je dan praktisch kado. Hou er in dat geval rekening mee dat alle sociale media na verloop van tijd uit de gratie raken en zelfs omvallen. Je moet dan a) zorgen dan contacten inmiddels via andere sociale media verlopen en b) je content elders wordt gehost. Je moet blijvend in de gaten houden: past dit kanaal op dit moment bij mijn langetermijnstrategie?

 

 

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben al langere tijd actief op Twitter en Facebook. Sinds een maand of twee ook op Instagram. En ik merk dat ik op alledrie de kanalen een ander type volgers heb die elkaar aanvullen.

 

Op Twitter word ik door een fors aantal foodbloggers en een aantal journalisten gevolgd, op Facebook, hier zitten de meeste volgers, wordt het verhaal gevolgd door voornamelijk consumenten en winkels.

 

Instagram moet nog groeien, maar mijn volgers zijn overwegend jong en een aantal komt uit de creatieve hoek.

 

Het is volgens mij wel belangrijk om ieder kanaal van verschillende, maar elkaar wel aanvullende, inhoud te voorzien. Te vaak zie ik op Twitter, Facebook, Instagram etc. dezelfde posts voorbij komen. Als dat te vaak gebeurd haak ik af.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 137 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.