• 0

Sponsoring

Hoi allen,

 

Ben nieuw hier en heb een vraag. Overal lees je dat sponsoring belastingaftrekbaar is, maar waar zet je dit weg in de belasting opgave? Heb in dit geval de sportvereniging een geldbedrag gesponsord, waar kan ik dit bedrag invullen? Kan dit nergens echt goed terug vinden.

Bedankt alvast voor de moeite!

 

Gr. Bas

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

@Bas, allereerst welkom op Higherlevel!

 

maar waar zet je dit weg in de belasting opgave? Heb in dit geval de sportvereniging een geldbedrag gesponsord, waar kan ik dit bedrag invullen?

Uitgaande van zakelijke sponsoring (waarmee je zakelijke belangen nastreeft): dat zijn gewone zakelijke bedrijfskosten. Die vul je dus niet afzonderlijk in op de aangifte.

 

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Oke, ik kan hier dus gewoon een factuur van inboeken net als ik bij andere kosten doe?

Ja. Sponsoring is gewoon een belaste dienst.

 

De sportvereniging moet jou een factuur sturen (met btw!), en die boek je gewoon in

 

Edit: zie reactie Joost, e.e.a. voor zover er een bepaalde wederprestatie is of wordt verleend. Dat bedoelde ik ook met "zakelijke belangen nastreven"

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 1

Een sportvereniging is tot 50.000 aan sponsorinkomsten vrijgesteld van btw.

 

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/bijzondere_regelingen/sport_en_belasting/btw1/sportclubs_en_btw1/vrijstellingen_voor_sportclubs1/nevenactiviteiten_sportclubs1/sponsoring

 

Overigens komt het vaak voor dat die vrijstelling eerder nadelig dan voordelig is voor de sportvereniging. De sponsoren zijn meestal ondernemers die de btw terug hadden kunnen vorderen terwijl de vereniging door die vrijstelling de btw op de gemaakte kosten voor de sponsoring door de vrijstelling nu niet terug kan vorderen.

Link naar reactie
  • 0

....en terecht, want dat is het ook heel vaak.

Hetzelfde als "vrijwilligerswerk"

 

Ik sprak laatst zelfs iemand, die vond van zichzelf dat hij heel veel vrijwilligerswerk deed, want hij had zojuist een hele middag schoonmaak- en herstelwerkzaamheden verricht aan de tennisbaan.

Straks is het als ik mijn racefiets schoonmaak nog vrijwilligerswerk.

Of het gezamenlijk douchen..

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 188 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.