Ga naar inhoud

Vodafone: een tragi-comedie van Nederlandse bodem

Geplaatst:

Ilja van Roon

Wil Dr. Kafka zich melden bij de balie? Er is een nieuwe patient voor hem.

 

Volgens experts staat KPN eenzaam aan de top staat als het aankomt op incompetentie, miscommunicatie en foutgelopen zaken dieper in de put stampen. Maar, ik heb een contender gesignaleerd, iemand die de potentie heeft om uit te groeien tot een echte topper. Vodafone.

 

Samenvatting. Ilja heeft T-mobile mobiel, maar zit er nog een jaar aan vast. Ilja wil Vodafone Blackberry, schaft deze aan met alleen data optie om mobiel later toe te voegen. Ilja wil dat nu doen, om zo een en niet twee apparaten mee te zeulen. Verzoekt Vodafone portering in gang te zetten. Fout!

 

Want, zegt Vodafone, ik heb een data only contract van een jaar. Daar zit automatisch een mobiel nummer bij (zit ingebakken op de SIM of zo) dat geactiveerd kan worden. Maar ik wil mijn huidige T Mobile nummer behouden, want dat is wat al mijn klanten kennen. Om nu toch mijn oude nummer te kunnen gebruiken, moet ik mijn huidige Vodafone contract opzeggen en een nieuw data+mobiel contract aangaan, zodat daarop mijn T mobile nummer kan worden gezet. Maar dan dus wel 9 maanden resterend data contract afkopen.

 

Wacht even, reality check. Ik ga Vodafone MEER business geven (data EN bellen), maar dat kan alleen als ik 9 maanden contract afkoop en dan met veel vetraging mijn nummer porteer. Dus ik moet Vodafone betalen, zodat ik ze meer business kan geven?

 

Ik ben dom, zeg het maar. Ik ben onredelijk, hebberig, inhumaan en moet gestraft worden met eindeloze onderbetaalde call centre medewerkers die allemaal voorgeprogrammeerd begrip hebben voor mijn standpunt en vooral zeggen dat ik een probleem heb. Contract is contract, zegt Vodafone. Ja, zeg ik, dan klopt, maar als we allebij willen, kan dat worden aangepast. En wil Vodafone meer business? Ja, maar er zijn procedures en regels en we kunnen niet zomaar dingen aanpassen want....

 

We schrijven 2005. nanotechnologie, Grid networking, eerste man ter wereld genezen van diabetes, gentherapie, Bush 2e ronde. Science fiction becomes reality dus. Maar volgens Vodafone vraag ik het onmogelijke.

 

Dr. Kafka? Wil Dr. Kafka zich met spoed begeven de naar Intensive Care?

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Featured Replies

Geplaatst:

Pawelotti

Helaas ben ik vandaag wederom met de verschrikkelijke klantenservice in Nederland geconfronteerd, deze keer manifesterend middels inderdaad Vodafone

 

Ondanks het feit dat ik als persoon aansprakelijk ben voor welke overeenkomsten dan ook ingaande gedurende de B.V. i.o. fase, moet ik een borg betalen om uberhaupt een abonnement te kunnen nemen op de zaak bij Vodafone. Een enkel, normaal abonnement. Ze vragen dan bedragen voor dit soort ''kwesties'' van 150 of zelfs 600 euro, voor een periode van 6 maanden(!). U begrijpt de juridische onbenulligheid in deze, gezien ik als persoon zo drie winkels kan binnenlopen en drie abonnmenten op persoonlijke titel kan nemen, zonder enige check of borgstelling. Ondertussen duurt het ook nog een week volgens voordat ze geverifieerd hebben dat het geld binnen is als ik dit middels een overboeking doe. Met creditcard kan het binnen 20 minuten, en ik heb enkel een persoonlijke creditcard. Uiteraard is de afdeling die ik gaat over dit soort zaken en die ik telefonisch wilde spreken, enkel schriftelijk bereikbaar. Als de zakelijke diensten van Vodafone mij niet zou bevallen zou ik er niet over peinzen bij ze klant te worden.

 

Klantenservice Nederland is verschrikkelijk.

  • 1 year later...
Geplaatst:

dennis00

Sinds 1 juni zit ik bij Debitel (Telfort/KPN) in plaats van T-mobile. Sindsdien heb ik echter enorm slecht bereik en kan ik niet meer mmsen en internetten.

 

Ik heb hier 2x een casus voor aangemaakt bij de technische dienst. De 1e keer belden ze niet terug. De 2e keer belden ze, dat ik moest proberen handmatig het netwerk op KPN in te stellen. Dit verhielp het probleem niet en ze hadden de casus gesloten.

 

Ik heb vandaag weer gebeld. Ze adviseren maar een brief te sturen voor vergoeding en vroegtijdige opzegging. Mijn huidige contract loopt tot juni 2010, maar op deze manier kan ik beter een nieuw nummer en nieuw abbonement nemen.

 

Ik krijg van iedereen commentaar over slecht bereik, zelfs de dame van Debitel klantenservice vroeg het na: "belt u via het betreffende nummer?" "ik hoor het inderdaad".

 

Ik zou graag zo snel mogelijk willen verhuizen naar een andere aanbieder. Mijn bereik bij T-mobile was aanzienlijk beter dan nu via Telfort op het KPN-netwerk, terwijl vrienden van mij met KPN hier uitstekend bereik hebben.

Geplaatst:

WaltervL

Ligt het niet aan je telefoon?

Stop je Sim eens in een andere (unlocked) telefoon.

Geplaatst:

derek23

Dat zal ik nog eens proberen.

 

Ik ben echt zat van Debitel en hun gang van zaken. Ik heb net een factuur van € 130,00 aan buitenlandbellen ontvangen. Ze blijken dus voor alle voicemailberichten die bij mij zijn ingesproken(!!) geld te rekenen.

 

Ik heb mijn telefoon niet eens opgenomen en mij wordt geld gerekend!

Geplaatst:

Nano Hendrik

Hmmm...

innovatie en onderschap?? Denk dat er een slotje op gaat komen..

 

Maar goed: voicemail in het buitenland is een bekend issue. Enige oplossing daarvoor is je voicemail uitzetten.

Voor de rest: wat is je vraag? Je geeft zelf al aan dat ze aangeven dat je een brief kan sturen?

 

Succes....

 

Ik ben zelf ook niet helemaal weg van de meeste providers. Heb ondertussen al besloten om toch bij dezelfde -waardeloze- provider te blijven, switchen is teveel gedoe. En zo zie je maar: levert het "moeilijk doen" toch weer wat voor ze op. ;D

Geplaatst:

Jeroen Bakker

Deze simlock-vraag voegt niets toe over ondernemerschap, dus graag weer on-topic!

Geplaatst:

dennis00

Mijn vraag is serieus. Ik heb ze schriftelijk 3 brieven gestuurd.

 

1) Ik ben onterecht 150euro gefactureerd in het buitenland. 50euro is van het inspreken van mijn voicemail door andere mensen. Niet opnemen is mijn inziens niet betalen.

2) Ik verwacht een vergoeding van de vorige maanden, vanwege het slechte bereik

3) Ik verwacht een opzegging per direct. Hopelijk nemen ze dat niet te letterlijk, ik wil mijn nummer wel behouden.

 

Mijn contract is nog € 800,- waard (SIM Only). Mijn keuze op Debitel/Euphony is gevallen vanwege de goede prijs in een top netwerk, aldus andere mensen.

 

Ik ben echt niet blij met mijn Debitel probleem. Op deze manier zal ik 'byebye' 800 euro moeten zeggen en mijn contract moeten afkopen. Ik heb nauwelijks bereik. Vandaag ben ik 2x 45 minuten onbereikbaar geweest bleek achteraf (voicemail smsjes), ook bij alle telefoontjes, kreeg ik weer te horen dat mijn lijn stotterde.

 

Morgen probeer ik een andere GSM.

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.