Vodafone: een tragi-comedie van Nederlandse bodem

Aanbevolen berichten

Je kunt switchen van operator maar zult altijd wel iets vinden waar je het niet eens mee bent of gewoonweg niet aan wil gaan.

 

- te langdurige contracten

- gezeur over nummerbehoud

- belminuten die opeens verdwenen zijn

- helpdesk tegenwerkers

- noem maar op

 

Het probleem bij alle aanbieders is dat de vraag er is en het product dat aangeboden wordt in veel gevallen ondermaats, niet flexibel en veel te duur is.

 

Ben bij vodafone een keer voor duizend plus euro in het schip gegaan om een contract af te kopen en zit nog steed op zo'n 4800 belminuten te wachten. Het product (belminuten) is betaald alleen nooit geleverd.

Link naar reactie
Gast Entrepreneur

In je Blackberry zit een SIM kaart welke als onder andere als autorisatie dient voor verbinding met het Vodafone netwerk. Elke SIM kaart is gekoppeld aan een 06 nummer. Zo heeft ook jou Blackberry een 06 nummer. Als je geen voice diensten gebruikt heb je die verder ook niet nodig. Als je voice dienten wel wilt gaan gebruiken met je Blackberry heb je natuurlijk wel een nummer nodig.

 

Je kan echter alleen van nummerbehoud gebruik maken bij het aangaan van je contract. Daarna bestaat er geen mogelijkheid meer voor een inportering. Dat is bij IEDERE provider helaas zo geregeld.

 

Hoe bevalt die Blackberry zelf?

Link naar reactie
Gast Edwinvdw

Wellicht kun je contact opnemen met de opta, gezien ze wel verplicht mee moeten werken aan nummerbehoud.

ik weet alleen niet hoe het met de regels zit met betrekking tot simkaarten.

Ze doen wel moeilijk om niets het enige waar het ze om gaat is dat ze een niet geactiveerd nummer los moeten koppelen van je blackberry simkaart en jouw t-mobile nummer vervolgens aan je simkaart moeten koppelen.

of andersom, dan maakt niets uit.

 

Ik heb dit weleens persongeluk gedaan toen ik nog in een telefoonwinkel werkte was ook geen probleem, ze snapte alleen niet dat hun systeem dat kon in zovere het had niet moeten kunnen met mijn login.

 

Vodaphone/libertel is al jaren hetzelfde clubje, en ze zijn zo regelneukerig.

Zo kregen wij als telecomdealer soms minder provisie omdat er op een fomulier of via het internet systeem niet de actienaam was ingevuld.

Terwijl er die maand alleen die actie was.

 

 

Link naar reactie
Gast Entrepreneur

Van de OPTA moeten telecomproviders inderdaad meewerken aan nummerportering. Dit geldt echter alleen bij het aangaan van contract, en niet tijdens het contract.

 

Het is in dit geval inderdaad erg vervelend, maar er is helaas niks aan te doen. Het heeft ook geen zin om hier alle kleine of grote problemen met Vodafone posten, je kan hele forums volzetten met problemen bij alle providers. Zo is niet alleen Vodafone strikt de regels na, maar doet elke provider dat. Bij elk grote organisatie trouwens. Hoe groter de organisatie, hoe minder uitzonderingen ze zullen maken.

 

Belangrijk is jezelf goed te laten voorlichten bij zoveel mogelijk verkoopkanalen. Dan kan je dit soort problemen voorkomen.

Link naar reactie

ha ha ha, het kan nog mooier hoor,

 

Ik was zakelijk in het buitenland, even geen toegang to internet bankieren.

Zou vodafone automatisch afschrijven maar is dit terug gehaald, geen probleem zou je zeggen. Dus wel, direct telefoon afgesloten, dus zakelijk niet meer bereikbaar, heb daardoor dus deals gemist etc.

Hun commentaar: tja, jammer hebben geen interesse in dat u deals hebt gemist, verder smeren we u een proces in uw haar plus kosten, sluiten we het nummer af en omdat wij dat doen moet u ook nog 3 maand betalen voor de diensten die wij niet meer leveren.

 

Wat een lijers bij vodafone!

Link naar reactie

Onbegrijpelijk, onbegrijpelijk. Inderdaad een kwestie van hoge volumes waardoor een facilitair callcenter te geformaliseerd moet werken, met agents die het werk puur voor geld doen, en niet echt gepassioneerde klantgerichte vodafoners zijn.

 

Ik zit zelf bij t-mobile en ben zeer tevreden (op 'bereik' gaatjes na). Ik heb laatst zelfs heel makkelijk voorelkaar gekregen wat ik eigenlijk voor ongemogelijk achtte (om dezelfde redenen als in deze thread naar voren komen).

 

Ik had een privé 150 gsm abo en een normaal toestel maar wilde naar een blackberry met instantemail èn die 150 minuten. De blackberry's vond ik veel te duur en het instantemail abo ook. M'n oplossing: ik heb m'n contractvrije 150 abo verlengd via een internet dealer, nu geloof ik nog maar €5,- per maand abo kosten. Vervolgens op ebay en marktplaats gezocht naar een 2e hands blackberry, gevonden! Toen t-mobile gebeld en gezegd dat ik een instantemail abo wilde toevoegen, maar zelf de blackberry al had. Voor de 1ste lijn was dit lastig, de 2e lijn stelde me wat vragen over het apparaat in kwestie, drukte op wat knoppen, en 10 minuten later had ik instantemail. SUPER!!

 

Bottomline:

- 150 gsm/spraak: €5 per maand

- instantemail: €20 per maand

- blackberry voor helft van de prijs.

 

cheers

tim

Newviews automatiseert de boekhouding (o.a. scannen/herkennen, UBL2 en directe bankkoppelingen), ook voor accountants- en administratiekantoren: www.newviews.nl

--

Wonen in Bussum, 3 garages, grote tuin en aparte bedrijfsruimte?

http://www.funda.nl/koop/bussum/huis-74981118-lammert-majoorlaan-58

Link naar reactie
Gast Entrepreneur

Vodafone heeft wel degelijk een eigen interne klantenservice, deze wordt niet uitbesteed.

 

T-Mobile, KPN en sinds kort ook Telfort beschikken ook over een eigen klantenservice.

Link naar reactie

hahaha, jij snapt 't...

 

nee, zonder geintjes: ik zou prima als adviseur kunnen optreden, maar met Dissint richt ik me op kleinere groepen klantadviseurs. M'n bedrijf is nog klein en zal gecontroleerd moeten groeien als ik de kwaliteit van de dienstverlening hoog wil houden. In één keer een klantenservice van 30 tot 100 man erbij zou niet goed zijn, ik zou ze doorverwijzen naar stream ofzo.

cheers

tim

Newviews automatiseert de boekhouding (o.a. scannen/herkennen, UBL2 en directe bankkoppelingen), ook voor accountants- en administratiekantoren: www.newviews.nl

--

Wonen in Bussum, 3 garages, grote tuin en aparte bedrijfsruimte?

http://www.funda.nl/koop/bussum/huis-74981118-lammert-majoorlaan-58

Link naar reactie
Gast Entrepreneur

In één keer een klantenservice van 30 tot 100 man erbij zou niet goed zijn, ik zou ze doorverwijzen naar stream ofzo.

 

Je onderschat dit. Bij de grote jongens (KPN, Vodafone) gaat het om klantenservices van zo'n 1200 personen.

Link naar reactie

Je onderschat dit. Bij de grote jongens (KPN, Vodafone) gaat het om klantenservices van zo'n 1200 personen.

 

Die allemaal nergens van weten, ben sinds enkele weken ook in het netwerk beland van onwetende vodafone medewerkers... :(

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie

heeft dr kafka nog 'n paar minuten tijd voor mij?

want ik ben nu even heel boos. >:(

heb ik 'n nieuwe interessante leverancier gevonden buiten europa...heeft hij samples opgestuurd...krijg ik mailtje van hem van 'goh heb je het al ontvangen', antwoord ik van niet, krijg ik mailtje van hem dat het volgens de tracking al is ontvangen.

dr kafka, hoe kan het als:

- er op de handtekening 'n hele andere naam staat, niemand bij ons op straat heet zo

- het is 's middags gebracht, ik was toen thuis en zat juist al de straat in de gaten te houden omdat ik sowieso 2 belangrijke pakketten verwachtte

- het is dus ergens anders afgeleverd, maar ik heb geen briefje gekregen

iig, ik maar bellen naar tnt...nou toen waren ze nog netjes, ze hadden meteen gebeld naar chauffeur en die zei dat het aan de buren is afgeleverd...dus ik daarheen, nee die weet van niets. weet je wat, laat ik nog meer 3 huizen afgaan, allemaal hele aardige betrouwbare mensen, wie weet zijn ze pakketje vergeten te geven aan mij, maar nee hoor, zij weten ook van niets.

- nou dan denk je door, hoe kan dat nou, wie weet zag ie de 2 als 'n 6 (kreeg nl kopie van envelop van leverancier) en is ie helemaal ergens anders geweest (is grote woonwijk met vele nummers). dus ik daarheen, nee weet van niets...ik maar naar de buurman, nee ook al geen idee.

- goh, laat ik dan maar op de telefoonboek de naam van de ondertekener opzoeken, goh die woont in dezelfde straatnaam maar wel hele andere nr, nou laat ik toch maar bellen. nou er blijken wel hele aardige bejaarde mannen te bestaan die andermans pakketten niet aannemen 'omdat je nooit weet wat erin zit', maar goed, die wist dus ook van niets.

 

tja, wat had ik nog meer kunnen doen...ik maar weer bellen naar tnt, nou die zou het uitzoeken maar ik geloofde het al niet meer want ze klonk toch al niet meer vrolijk. en ja hoor, ik werd gebeld, de chauffeur is nog eens langs geweest bij mijn buurman (klopt geen r##t van want wij waren wel thuis, zag niemand aankomen, en de buurman was niet eens thuis) en die vrouw (welke vrouw? er is nooit 'n vrouw daar) zei dat ze het al had gegeven aan 'n turk, nou er woont geen turk bij ons op straat.

dr kafka, het was toch 'klant is koning'? want volgens mij denkt tnt 'chauffeur is koning'.

iig, het is wat hun betreft dus afgehandeld...op zich is het niet zo 'n ramp, zo duur waren de samples niet, maar ik ben wel even gefrustreerd als je weer ziet hoe mensen werken met zo 'n 'ik-vind-alles-best-zolang-ik-maar-om-5-uur-weer-naar-huis-kan-gaan'.

dr kafka, ik ben boos....

Link naar reactie

Klinkt bekend bij TNT, daar ben ik ook al eens wat kwijtgeraakt op soortgelijke wijze.

 

Momenteel is er een pakket zoek tussen UK en NL.

Briefje is wel getekend, en dan weer niet, geen duidelijke track en trace.

Geen TNT trouwens, het is mij nog niet helemaal duidelijk welke vervoerder het laatste stukje heeft gedaan.

 

Ik denk dat het tijd wordt dat die bezorgdiensten hun medewerkers ééns gaan screnen.En wij als klanten maar eens wat meer aangifte van diefstal moeten doen.

 

Als ik zelf vervoer regel doe ik dat via een KCN vervoerder, die man ken ik persoonlijk, en hij zorgt altijd voor een juiste afhandeling.

Link naar reactie

kcn, zegt me niets, maar daardoor heb ik er dan juist meer vertrouwen in. want bij grote bedrijven gaat het zo rommelig, je kan zeuren wat je wilt maar je bereikt er niets mee, zij doen ook helemaal niet hun best om je tevreden te houden. kijk als zij nou zei dat mijn leverancier het gratis nog 'n keer mocht opsturen, prima, dan was ik blij, fouten zijn er nu eenmaal weleens maar hee, ze lossen het netjes op. maar nee hoor, alle pogingen heb ik maar zelf gedaan. de 1ste persoon met wie ik belde was heel netjes, maar toen bleek dat mijn buurman het niet had werd ik doorverwezen naar 'n andere. nou zij belde maar 1x om te vragen of het alsnog is aangekomen, voor de rest heb ik alleen maar zelf gebeld, verteld wat ik allemaal heb geprobeerd, en vervolgens kreeg ik zo 'n overduidelijke leugen waar ik het maar mee moet doen. service komt blijkbaar niet voor in hun woordenboek. >:(

maar goed, always look on the bright side of life...dit soort prutsers maken het weer goed voor de kleine bedrijfjes...want die vertrouw ik automatisch steeds meer en meer dan die massa bedrijven.

Link naar reactie

Het wil nog wel ééns helpen als je zegt dat er een medisch hulpmiddel inzit. Of een onderdeel van een thuisbeademingsset.

Als je dan belt en je stelt hun aansprakelijk voor de eventuele gevolgen dan worden veel mensen bloednerveus.

Ook pakjes die opvallen door signaalkleurige bestickering of op andere manieren de aandacht trekken raken minder snel zoek.

Zet er alleen geen teksten op als iPod of Laptop dat is vragen om moeilijkheden.

Link naar reactie
Gast Edwinvdw

 

 

Ik denk dat het tijd wordt dat die bezorgdiensten hun medewerkers ééns gaan screnen.En wij als klanten maar eens wat meer aangifte van diefstal moeten doen.

 

Ik kan uit zeer betrouwbare bron melden dat screening wel degelijk wordt toegepast.

En ook dat de politie zeer regelmatig langskomt als ze sterke bewijzen van diefstal hebben.

 

Het is echter nog altijd zo dat 99% van de mensen gelegenheidsdief is en dat niet iedereen een goede scheiding kan maken tussen geld van het bedrijf en geld van hunzelf.

wat in het verlengde ook op pakketjes neer kan komen.

 

Tot slot kan ik nog toevoegen dat er op nationaal nivo systemen zijn waarmee ieder pakketje tot de voordeur kan worden gevolgd.

 

Link naar reactie

Nog even een update van mijn oorspronkelijke post die deze draad startte, over de Kafkaesque ervaring met Vodafone's klantenservice.

 

Om een heel lang verhaal kort te maken, het is mij uiteindelijk gelukt om wat ik gedaan wilde krijgen gedaan te krijgen. Dat heeft me disproportioneel veel tijd, energie en frustratie gekost, terwijl het allemaal zo simpel had kunnen zijn. Uiteindelijk wilde ik Vodafone alleen maar meer business geven, maar ik moest er voor bloeden.

 

Ik heb laatste een briefje gestuurd naar de baas van de klantenservice, om haar te wijzen op de percepties die lijken te leven onder ondernemers wat betreft belboeren in het algemeen en Vodafone in het bijzonder. En mijn simplistische mening te geven over de kwaliteit van hun non-technische dienstverlening.

 

Vandaag kreeg ik een belletje van een klantenservice medewerker om daar het fijne over te horen. Die heb ik maar de executive summary gegeven van mijn Griekse Tragedie en ze beaamde dat het alleemaal vreselijk erg was en dat mij een groot onrecht was aangedaan.

 

Verder hele correcte de dame die volgens de boekjes luisterde, maar echt het idee dat er wat mee gebeurt heb ik niet. Ondanks het feit dat de mevrouw zei dat wat ik zei "aan de directie" zou worden doorgegeven. Tja, ik heb nou niet het idee dat er een extra vergadering hierover belegd gaat worden, but who knows, pigs might fly.

 

Ook zei ze dat Vodafone sinds een maand een speciale MKB/zakelijke desk had, waar je automatisch naar verbonden wordt als je een zakelijk abonnement had. Die zou dan bemand moeten zijn door medewerkers die vakkundiger zijn en meer bevoegdheden hebben. Dit in tegenstelling tot de huidige zakelijke desk, die...nou ja, laat ook maar.

 

We shall see.

 

 

 

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie

Ik zou niet rekenen op een spoedig einde van de mobiele operators... eigenlijk is het hier nl helemaal niet zo slecht gesteld met de mogelijkheden en prijzen van mobiel bellen. Met 5 operators op een landje van postzegelformaat zou je de nederlander zelfs verwend kunnen noemen.

 

De irritaties zitten vooral in de matige service en onpraktische houding van veel telco's, dan in het leveren van een slecht of duur product. Wellicht zou service een belangrijkere plek moeten krijgen in de productmix?

Link naar reactie

Ik denk dat ook de operators hier in Nederland ontzettend verwend zijn! Wat wil je nog meer met zo'n bevolkingsdichtheid. De meeste investeringen zitten in het werven plaatsen en onderhouden van de 'stations'. Ik denk dat er haast geen land is dat gemiddeld zoveel bereik heeft met zijn zendmasten als Nederland...

 

Maar goed, je hebt wel gelijk, we hebben hier een lekkere concurrentie en we zien de prijzen ook nog steeds dalen.

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie

Ik denk dat ook de operators hier in Nederland ontzettend verwend zijn! Wat wil je nog meer met zo'n bevolkingsdichtheid. De meeste investeringen zitten in het werven plaatsen en onderhouden van de 'stations'. Ik denk dat er haast geen land is dat gemiddeld zoveel bereik heeft met zijn zendmasten als Nederland...

 

Maar goed, je hebt wel gelijk, we hebben hier een lekkere concurrentie en we zien de prijzen ook nog steeds dalen.

De operators zijn nou ook weer niet zo verwend. Ze geven wel telefoons weg voor een paar honderd Euro om mensen aan een abonnement te krijgen. Daar is Nederland wel uniek in.
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 223 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.