• 0

Ik ontvang een ww-uitkering die nog 1,5 jaar loopt. Komende zomer kan ik seizoenswerk gaan doen en dat zou ik willen doen door als zzp-er te starten en de ww tijdelijk volledig stop te zetten. Na 5 maanden val ik waarschijnlijk weer terug in een werkloosheidsituatie en wil ik de ww weer laten heropenen. Tot zover geen probleem, maar na de winter wil ik daarna weer de werkzaamheden als zelfstandige tijdelijk oppakken.

Concreet is de vraag: kan ik mijn werkzaamheden als zzp-er tijdelijk starten en stoppen, en na een bepaalde periode ww , de zzp activiteiten weer tijdelijk opstarten, ww weer heropenen en zo voort?

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/51323-ww-en-seizoenswerk-als-zzp-er/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

• 0

Ik heb UWV Webcare via Twitter geattendeerd op dit topic. De vraag en het antwoord zijn ook interessant voor andere seizoensgebonden zelfstandigen

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

• 0

interessante casus. Ik weet het niet, maar ik zou zeggen: laten we dat maar doen, als UWV zijnde.

Als het toch onverhoopt niet mag: een bedrijf(je) vinden die je via een payrolling constructie inhuurt, en jou dan weer wegzet. Idealiter is dan die opdrachtgever dat zelf. Waarom is dat per se via zzp?

• 0

Bedankt voor het meedenken.

Het betreft werkzaamheden als schipper/zeilinstructeur voor meerdere opdrachtgevers in binnen en buitenland in een wereld waarin het niet gebruikelijk is je op de loonlijst te zetten. ZZP is dan de voor de hand liggende constructie.

Maar goed, de vraag is nog steeds: mag het wel of niet, tijdelijk je bedrijfsactiviteiten stoppen zonder de hele boel te moeten ontmantelen en tussendoor weer op de ww kunnen terugvallen.

het UWV heeft hier tot nu toe geen duidelijke uitspraak over gedaan. Ik wacht ook de twitter reactie van het webcare team af.

• 0

Ik wacht ook de twitter reactie van het webcare team af.

Het UWV Webcare team gaat in dit topic reageren maar heeft (via Twitter) aangegeven dat dat ivm drukte niet vandaag lukt

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

• 0

Goedemiddag WMeijer,

Je wilt weten of je je zelfstandige werkzaamheden kunt onderbreken, en in de tussentijd WW kunt aanvragen.

Dat is niet mogelijk, je kunt alleen terugvallen op je WW als je volledig bent gestopt met je zelfstandige werkzaamheden.

Terugvallen op de WW kan binnen een beperkte termijn, afhankelijk van hoeveel maanden WW je oorspronkelijk had. Had je achttien maanden of korter recht op WW? Dan kan je binnen achttien maanden stoppen met je zelfstandige werk, en je WW-uitkering laten herleven. Had je langer recht op WW? Dan is de herlevingstermijn gelijk aan het aantal maanden dat je recht had op WW.

Op onze website vind je actuele informatie over bedrijfsbeëindiging en over de herleving van je WW.

Met vriendelijke groet,

Robert

UWV Webcare Team

https://www.uwv.nl/webcare

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar