• 0

Zoekmachinemarketing ... weggegooid geld

Nederlandse adverteerders gaven vorig jaar 34 miljoen euro uit aan zoekmachinemarketing. Dat blijkt uit onderzoek van Forrester Research in opdracht van Value4Money (V4M). Forrester denkt dat de uitgaven daarvoor in 2005 naar 59 miljoen euro zullen groeien en verwacht een verdriedubbeling naar 100 miljoen euro over drie jaar : Bron: Emerce 180305

 

Ik denk dat die hele zoekmachines en de bijbehorende marketing hun beste tijd hebben gehad en vroeg of laat iedereen weer terug gaat naar de gestructureerde gidsen met als uiteindelijke winnaar De Telefoongids en de Gouden Gids.

 

Zoekmachines zijn namelijk niet compleet, weinig lokaal en er kunnen er maar 10 op pagina 1 staan; verder kijkt doorsnee burger niet. Resultaat is dat de meest idiote dingen hoog scoren.

 

PS: Ben ik al weer gal aan het spuien. Ik moet maar wat vaker naar ikbaal.nl gaan :)

Amadeos, inspireert ...

 

 

Met vriendelijke groet,

 

 

Remo Natali

PS: http://www.penprinter.nl

PPS: http://www.3ddirect.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0
Zoekmachines zijn namelijk niet compleet, weinig lokaal en er kunnen er maar 10 op pagina 1 staan; verder kijkt doorsnee burger niet.

Als dit zo is moet je zorgen dat je bij de eerste 10 staan, in een andere gids adverteren waar de mensen -volgens jou- dan niet kijken heeft dan toch ook niet zoveel zin?

 

En trouwens denk je dat de mensen in de Gouden Gids wel alle 100 resultaten doorlezen?

 

Nah, de zoekmachinemarketing zal zeker blijven bestaan alleen zal dit zich verder gaan evolueren net zoals de gebruikers dat doen. Ah ja, dat is mijn mening dan ;)

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Zoekmachinemarketing is een overkoepelend woord voor zoekmachineoptimalisatie en adverteren bij zoekmachines. Zoekmachineoptimalisatie is proberen bij de eerste 10 resultaten te komen in de 'vrije' sectie. Als ik deze discussie zo lees gaat het dus over zoekmachineoptimalisatie wat weggegooid geld is.

 

Niet naar mijn mening. Higherlevel is bijvoorbeeld zeer goed geoptimaliseerd, alle berichten zijn geindexeerd en op COMBINATIES van keywords maar vaak ook op ENKELE keywords zijn de discussies te vinden. En dit alleen maar door een nette code, een goede structuur, daar moet in geinvesteerd worden en niet in link-exchanges fake pagina's e.d.

 

Commerciele initavieven (dus niet Higherlevel) kunnen naast zoekmachineoptimalisatie (wat niet alleen voor zoekmachineranking maar ook voor jezelf een goed idee is) ook aan adverteren bij zoekmachines gaan doen. Betalen voor een plaats op de eerste pagina. En met een goede campagne levert dit echt wel wat op. Zorg echter wel voor de juiste keywords, monitor de campagne goed en kijk niet alleen hoevaak er per woord wordt geklikt maar ook wat deze bezoeker daarna op de pagina doet. Monitoring! daar gaat het om.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Het artikel zelf ging met name over het adverteren bij zoekmachines en veel minder over de SEO (optimalisatie). Maar dat valt inderdaad allemaal onder de noemer zoekmachinemarketing.

 

Zoekmachinemarketing werkt toch veel meer met het "pull" effect. De potentiële klant vraagt ergens om (behoefte) en wordt in contact gebracht met organisaties die wellicht in die behoefte kunnen voorzien. Het lijkt me dan ook niet iets om als aanbieder links te laten liggen...

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Ik zou SEO en adwords toch liever niet op 1 hoop gooien, er zijn meer verschillen dan overeenkomsten denk ik.

 

SEO kost je meestal een aardige investering, met onzeker resultaat, terwijl adwords meer een no-cure-no-pay systeem is - geen hits, geen/nauwelijks kosten. Voordeel van SEO is natuurlijk wel dat na de investering de opbrengsten (bezoekers) niet meer per stuk hoeven worden afgerekend.

 

Het is natuurlijk niet gezegd dat een van de technieken altijd de beste is, en ook niet dat een combinatie van de twee niet kan...

Link naar reactie
  • 0

Door een goed verstand van SEO, goede indexering, goede paginacode, ontzettend veel content en nog wat factoren, krijg ik dagelijks ca. 30.000 bezoekers van Google.

 

Ik heb er verder geen investeringen ingedaan. Behalve dan goede codering. Dat is m.i. erg belangrijk. De code laten maken door iemand die zowel veel verstand heeft van zo beknopt en correct mogelijk coderen als van zoekmachine-optimalisatie.

 

Dat was dus zeker een goede investering.

 

Ik ben op 2 manieren afhankelijk van Google, want ik verdien vooral met Google Adsense. Ik hoop dus dat de Adwords-marketing voorlopig nog niet haar beste tijd gehad heeft :)

Link naar reactie
  • 0

ik snap niet precies wat je bedoelt met zoekmachine marketing?

 

In mijn ogen is zoekmachinemarketing een overkoepeld woord voor zoekmachineoptimalisatie (goed gevonden worden in de normale pageranks) en zoekmachineadvertentie (gebruikmaken van bijvoorbeeld Google Adwords).

 

Een mix van die twee, dus zoekmachinemarketing is ideaal.

Link naar reactie
  • 0

In mijn ogen is zoekmachinemarketing een overkoepeld woord voor zoekmachineoptimalisatie (goed gevonden worden in de normale pageranks) en zoekmachineadvertentie (gebruikmaken van bijvoorbeeld Google Adwords).

 

Een mix van die twee, dus zoekmachinemarketing is ideaal.

 

Ja zoekmachinemarketing is is het overkoepelende woord voor optimalisatie (ook SEO genoemd) en zoekmachine adverteren. Op zich zijn dit 2 volkomen verschillende producten die inderdaad in de mix het meeste resultaat opleveren, maar zeker niet verward moeten worden.

 

Zoals Benm al aangeeft is het voor hem (en de meeste andere bedrijven die zich hier mee bezig houden) de marketingwijze die verreweg de hoogste ROI opleverd. Ik wil mezelf niet op de borst slaan maar we hebben klanten die hun omzet echt met tientallen procenten hebben zien stijgen door het inzetten van Adwords en Overture campagnes.

 

De reden dat de groei er nog niet uit is en het ook nooit meer wordt zoals de Gouden Gids bijvoorbeeld is dat je je zo ontzettend breed kunt positioneren. Als je een uiteenlopend scala aan producten levert (zeker in een nichemarkt) en dit nationaal of zelfs intertnationaal kunt leveren, is er geen (Gouden) gids waar je met al die producten separaat kunt adverteren. Tenzij je er een paar ton tegenaan wilt gooien en je in alle rubrieken wilt staan misschien.

 

Met een advertentiecampagne bij een zoekmachine kost het je helemaal niets om met honderen (en vaak meer) zoekwoorden te adverteren. Je hoeft alleen maar te betalen als die, reeds zoekende, prospect op je advertentie klikt.

 

Er is nog veel groei mogelijk, zeker binnen het MKB, dat er nu nog maar beperkt gebruik van maakt.

 

Wat Jelmer zegt is zeker waar, je moet er wel even goed tijd in steken en goed in gaten houden welke kant het op gaat, maar het verdient zich zeker terug als je het goed doet. Naarmate de concurrentie gaat toenemen zal het wel steeds moeilijker worden om de extreme ROI's te halen, maar omdat het instrument ontzettend goed te meten is zal het in de toekomst voor velen het #1 marketing instrument worden/blijven.

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 281 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.