• 0

Ik ben interim profesional, hoe voorkom ik dat ik veel teveel belasting betaal?

Beste,

 

(Ik vermoed dat deze vraag vaker gesteld wordt maar ik kan na een uur zoeken het antwoord niet vinden.)

 

Ik ben een interim professional in de IT en het lijkt erop dat ik dit jaar zoveel ga verdienen dat de belasting druk nogal hoog wordt als ik geen actie onderneem. Mijn persoonlijke uitgaven zijn laag, maar ik wil het geld opslaan als reserve in plaats van dat meteen tot 52% in een bodemloze put verdwijnt.

 

Ik dacht eerst dat het een kwestie was van een holding B.V. opzetten en mezelf een salaris van 44.000 betalen. (Dat is al 3x wat ik nodig heb, maar zover was ik bereid te gaan.) Gelukkig heeft iemand me op tijd gewezen op de afroommethode van de belastingdienst.

 

Op google vind ik allerlei partijen die zaken als eurobv's, buitenlandse holdings en stichtingen op creta kunnen opzetten, maar ik weet niets over de risico's hiervan.

 

Daarom hoop ik dus dat er hier mensen zijn met verstand van zaken die me kunnen vertellen welke constructie voor mij het gunstigst is en naar welke partij ik zou moeten voor het opzetten en boekhouden hiervan.

 

p.s. Ik ben niet geintresseerd in politiek of moreel debat.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

@DWE, allereerst welkom op Higherlevel!

 

Ik dacht eerst dat het een kwestie was van een holding B.V. opzetten en mezelf een salaris van 44.000 betalen.

Ik mis hier een stapje: een werkmij!

Gelukkig heeft iemand me op tijd gewezen op de afroommethode van de belastingdienst.

laat ik je er dan op wijzen dat de afroommethode ook al weer is aangepast/deels is achterhaald

 

Op google vind ik allerlei partijen die zaken als eurobv's, buitenlandse holdings en stichtingen op creta kunnen opzetten, maar ik weet niets over de risico's hiervan.