Het is me uit de site niet helemaal duidelijk wat nu de juiste gang van zaken is.
Situatie:
vof 2 vennoten (1 woonachtig VS, heeft daar werk nog vennoot)
geen opdrachten meer, wel schuldeisers (140k). Geen inkomen meer, RC bank staat op max.
Deze maand prive huur daardoor niet kunnen voldoen, want geen salaris meer, geen spaarpotje.
Gemeente geeft aan geen recht op hulp indien nog ingeschreven kvk, dus geen bijstand om in ieder geval huur en eten te voldoen. (alleenstaande vader, dochtertje)
Deze week faillissement aangevraagd rechtbank, stukken ingestuurd.
Nu lees ik dat je eerst moet uitschrijven kvk, dan aankloppen gemeente voor schuldhulptraject en bijstand om toch te kunnen leven.
Was ik nu te snel met eenzijdig failliet vof aan te vragen? Kan maandag nog intrekken.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Stilleven
Stilleven
Goedemorgen,
Het is me uit de site niet helemaal duidelijk wat nu de juiste gang van zaken is.
Situatie:
vof 2 vennoten (1 woonachtig VS, heeft daar werk nog vennoot)
geen opdrachten meer, wel schuldeisers (140k). Geen inkomen meer, RC bank staat op max.
Deze maand prive huur daardoor niet kunnen voldoen, want geen salaris meer, geen spaarpotje.
Gemeente geeft aan geen recht op hulp indien nog ingeschreven kvk, dus geen bijstand om in ieder geval huur en eten te voldoen. (alleenstaande vader, dochtertje)
Deze week faillissement aangevraagd rechtbank, stukken ingestuurd.
Nu lees ik dat je eerst moet uitschrijven kvk, dan aankloppen gemeente voor schuldhulptraject en bijstand om toch te kunnen leven.
Was ik nu te snel met eenzijdig failliet vof aan te vragen? Kan maandag nog intrekken.
Kan ik mij eenzijdig laten uitschrijven kvk?
Veel dank voor uw advies.
Stilleven
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/52895-volgorde-van-handelen-vof-failliet/Aanbevolen berichten
27 antwoorden op deze vraag