• 0

Strange google (HL scoort erg hoog)

Ik hoop niet dat ik een eerder besproken onderwerp post nu.

 

Maar iets over google dus. Ik zoek erg veel met google. Nu ben ik pas even op Higherlevel en doe ik een zoekopdracht met google. En warempel, resultaten met post van het higherlevel forum.

 

Is dat te verklaren en heeft u dat ook regelmatig?

____________ (online).

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het is een bekend fenomeen uit de psychologie : als je je focust op een ding (bijv alle rode dingen in de kamer waarin je nu ziet), dan "zie" je ineens veel meer van dit soort dingen om je heen. Zelfde voor ons en Google.

 

Maar als je een tip hebt hoe we hoger kunnen komen bij Google : by all means, vertel het ons ! ;)

Nee dat kan haast niet! Ik heb al vaker gehad dat na bezoek aan fora bepaalde topics ineens boven kwamen.

 

Kijk: http://www.google.com/search?hl=en&lr=&q=importeren+webshop

Het 6e resultaat is van higherlevel.... Ik geloof nooit dat higherlevel zo hoog kan scoren met zulke algemene zoekwoorden.

 

Ik zit te zoeken in mn history maar kan het niet meer vinden. Ik had ook zoekwoorden waarin Higherlevel al op de 2e plaats kwam te staan.

____________ (online).

Link naar reactie
  • 0

het is wel zo dat higherlevel een hoge pagerank heeft: 6/10.

ik heb begrepen dat je pagerank ervan afhangt hoeveel sites naar je linken, correct me if i'm wrong. als er nog andere trucs zijn voor hoge pagerank hoor ik het ook graag, ikzelf heb maar 3/10 :(

Link naar reactie
  • 0

het is wel zo dat higherlevel een hoge pagerank heeft: 6/10.

ik heb begrepen dat je pagerank ervan afhangt hoeveel sites naar je linken, correct me if i'm wrong. als er nog andere trucs zijn voor hoge pagerank hoor ik het ook graag, ikzelf heb maar 3/10

 

De hoogte van de pagerank (PR) hangt inderdaad met name af van het aantal websites wat naar jou website verwijst en de PR van die websites.

 

De truc is dus om een groot aantal (relevante) links naar jou website proberen te krijgen van websites met een pagerank van 4 of hoger. Dit kun je doen door bijvoorbeeld de links van een aantal relevante websites met een PR van 4 of hoger op te nemen in jou website. Die sites kun je dan die middels een e-mail te vragen of ze ook een link naar jou website willen zetten op hun website.

 

Daarnaast zou je jouw website kunnen aanmelden bij belangrijke zoekgidsen en startpagina's. Hierbij kun je denken aan www.dmoz.org en www.startpagina.nl. De PR is trouwens maar een van de factoren die de hoogte van de posities in een zoekmachine bepaald.

Link naar reactie
  • 0

Nou zelfs op de Deens google komt HL keurig op dezelfde plaats. Soms kom je met een lucky shot gewoon erg ver: als je zoekt op furnituredesign, sta ik op 4: waarbij ik de grote meubelproducten en ontwerpers achter me laat....

 

http://www.google.dk/search?hl=da&q=furnituredesign&meta=

 

Ook op zijn minst opmerkelijk voor een jong bedrijf.

 

Dat zal er mee te maken hebben dat "furniture design" aan elkaar plakken (furnituredesign) een typisch Nederlandse (verkeerde) schrijfwijze is ;D

Link naar reactie
  • 0

Dat zal er mee te maken hebben dat "furniture design" aan elkaar plakken (furnituredesign) een typisch Nederlandse (verkeerde) schrijfwijze is ;D

 

:-[ :-[ :-[ Dat had ik met mijn internationale ervaring toch op zijn minst op moeten merken (urban design schrijf je tenslotte ook los).... Dankje Annedien... ik ga meteen eea aanpassen (lekker makkelijk als je alles in eigen hand hebt....) :-[ :-[

Link naar reactie
  • 0

Naast een goede pagerank (en 6 is erg goed) zijn er ook een hoop andere factoren die meetellen. Je ziet de laatste tijd dat fora en informatieve site gewoon goed scoren bij Google.

 

De tendens die ik verwacht is dat Google gaat proberen een scheiding te maken tussen 2 doelgroepen. 1) de doelgroep die op zoek is naar informatie over een bepaald onderwerp, 2) de zoeker die op zoek is naar leveranciers van bepaalde producten en / of diensten.

 

De zoekresultaten lijken dus steeds meer afgestemd te worden op de mensen die op zoek zijn naar informatie. Maar tegelijkertijd staan de aanbieders van de relevante producten in de rechter kolom, de 'Adwords'.

 

De partijen die aanbieders en leveranciers zoeken zullen (op termijn) minder snel in de zoekresultaten gaan kijken omdat daar m.n. algemene informatie (en fora dus) staan en zal sneller rechts gaan kijken en klikken op de Adwords. Dit levert dan weer geld op voor Google en toch kunnen ze al hun doelgroepen goed bedienen. De 'informatie' zoekers, de producten / diensten zoekers, en last, but not least, de adverteerders waar ze hun geld mee verdienen.

 

Een andere reden waarom HL goed scoort is dat de content heel vaak aangevuld wordt.

 

Ook de totale content en de leeftijd van een actief domein blijken mee te spelen.

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
  • 0

Ik heb voor ons eigen forum ook veel gekeken hoe hoog we in google uitkwamen. En ja ik heb de titel van de website ook geprobeerd. Toen ik in het begin helpingpeople als zoekwoord gebruikte kwam ik meerdere links naar higherlevel tegen, omdat de term in drie van de gebruikers hun ondertitel voorkomt. Nu na een maand staat het forum dan toch nog bovenaan.

 

En ja sotoocom, bij die zoekterm staan voornamelijk forums bovenaan :D Dus dat is gunstig om te weten!!!

Op zoek naar een webdesigner? - Martijn Wessels Webdesign

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 270 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.