• 0

internetonderneming opzetten

Hallo,

 

Ik wil een internetonderneming beginnen. Het wordt een zoekmachine voor een specifieke branche. Die bedrijven moeten dan betalen om in de database te komen staan.

 

Momenteel zijn er al websites die dat hebben en die vragen er niets voor om in de database te worden opgenomen.

 

Nu zijn dat mijn 'concurrenten', maar mijn plan is om al die websites op te kopen. Ik ben al met ze in onderhandelingen en allemaal willen ze hun website verkopen.

 

Ik krijg op die manier dus als het ware een monopoly op dat gebied.

 

Als ik één website zou hebben, maakt het voor die bedrijven niets uit. Want dan staan ze op al die andere websites nog en gratis ook. Maar nu moeten ze wel betalen willen ze goed gevonden worden.

 

Er zijn enkele duizenden bedrijven in die branche die niets liever willen dan goed gevonden worden op het internet.

 

Ik heb 10 websites/domeinnamen op het oog. Die allemaal die branche omschrijven. En al velen bezoekers trekken, alleen al door hun naam.

 

De totale kosten om alle domeinnamen over te kopen en een goede database te laten ontwikkelen en KvK zal ongeveer € 75.000 bedragen.

Ik denk dat de bank mij niet zo een hoog bedrag wil lenen aangezien ik geen garanties kan geven of een onderpand.

 

Dus ik heb een 2e optie: door 4 domeinamen gelijk te kopen en voor de rest een soort operational leasecontract op te stellen. Dat ik dat domeinnaam tijdelijk huur totdat ik het afgesproken bedrag bijelkaar heb en het dan betaal. Nu moet dat contrakt dan wel waterdicht zijn, zodat ze later niet in ene een hoger bedrag kunnen vragen of dat ze de deal niet meer door laten gaan. Ik schat dat ik dan maar € 25.000 opstartkosten nodig heb.

 

Ik wil een bedrag vragen van € 200 om in de database te komen. Dat is wel een hoog bedrag maar ze moeten er maar wat voor over hebben. Met dit bedrag hoeft ook maar 1 op de 15 bedrijven ja te zeggen.

 

Ik wil die bedrijven eerst een email sturen met daarin alles wat we bieden en wat voor voordelen dat allemaal heeft en daarna wil ik ze na gaan bellen. Ik doe dit wel in stappen.

 

De grote lijnen heb ik al op papier en in mijn hoofd, maar hoe geef ik dit nu goed weer in mijn financieelplan?

 

En wat zijn dan de volgende stappen. Eerst naar de bank en maar afwachten of ze het verwachte bedrag willen lenen of eerst de deal sluiten met de eigenaren van die domeinnamen en dan maar afwachten of ik de lening wel krijg?

 

Ik neem aan dat in dit geval niet de bezoekers van de website maar de bedrijven mijn klanten zijn, toch? Zij zijn immers de gene die betalen.

 

Zoals je kan lezen ben ik momenteel druk bezig met mijn ondernemingsplan, maar blijf ik vooral steken op het financieel plan. Ik hoop dat iemand me in ieder geval een beetje opweg kan helpen.

 

Ik heb ook nog een freelance baan, maar daarnaast houd ik nog genoeg tijd over voor dit bedrijf.

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik blijf heel graag op de hoogte. Ik hoop ook dat je het laat weten als de bank je voorstel afwijst.

 

Maar misschien hebben wij het allemaal mis hier, temeer omdat we ook maar een klein deel van jouw plan weten. Het zou kunnen zijn dat als we hier je volledige businessplan mochten lezen, we op andere gedachte gebracht zouden worden. Ook al heb ik zo mn (sterke) twijfels.

 

Ik ben erg benieuwd naar de afloop...

____________ (online).

Link naar reactie
  • 0

Nee hoor. Ik ben er nog steeds alleen zijn banken niet zo happig met internetondernemingen.

 

De ABN in ieder geval.

 

Dus als iemand een bank weet die niet met een computer werkt, hoor ik het graag.

 

Ik ben natuurlijk ook bezig met financieringsplan B.

 

Donderdag weet ik iets meer. Maar ik ben dus nog druk bezig.

Link naar reactie
  • 0

Nee hoor. Ik ben er nog steeds alleen zijn banken niet zo happig met internetondernemingen.

 

De ABN in ieder geval.

 

Dus als iemand een bank weet die niet met een computer werkt, hoor ik het graag.

 

Ik ben natuurlijk ook bezig met financieringsplan B.

 

Donderdag weet ik iets meer. Maar ik ben dus nog druk bezig.

 

Ha ha, leuk dat je er nog steeds bent. VOLHOUDEN!

 

SNS heeft zich recent op de startersmarkt geworpen. Misschien dat je daar verder komt.

 

Maar ik vraag me af of je voor dit soort financieringen úberhaubt wel bij een bank moet zijn. Lijkt me meer iets voor investeerders.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Ben zelf ook bezig met het opzetten van een online verdienste..het maken van bijvoorbeeld een roi, terugverdientijd etc zijn dan handige factoren om erbij te pakken. Kom op wat the .. is dit dan, ben bang dat ze bij de rabo nog lang zullen lachen 'die gast met die 750000 knaken.. ooh hehe die was cool ja'

 

Een bedrag van 200 euro woorden om gevonden te worden in een specifieke website? Voor 600 euro staan ze op topposities in google als je het juiste bedrijf raadpleegt... Denk uberhaupt dat het opkopen van concurrenten al aangeeft dat het weinig kans van slagen heeft, je bent bang voor ze dus pakt de portemonnee? Kom met iets beters en laat die knaken liggen man, wat een slappe hap dit. En inderdaad, ook ik maak geen 30 concurrerende sites als je ff 12000 euro over wil maken? Te duur ach ff naar de bank joh..

 

Ben net lid en dit is het eerste topic dat ik open.. ff schrikken, zwaar bizar maar big fun!

----------------------------------------------------------------------------

www.splendidmedia.nl | *NEW: www.justathought.nl

----------------------------------------------------------------------------

Link naar reactie
  • 0

 

We willen je alleen waarschuwen. Ondernemingen zijn geen snoepwinkels waar je zomaar alles kan kopen. Banken zullen hierop niet positief reageren.

 

Koop niets en probeer je te onderscheiden. Probeer eerst bezoekers te genareren. Doe het marktplaats verhaal. Eerst alles gratis dan mag je later betalen. Het werkt wel.

 

Als je iets in je kop hebt. Gewoon doen. In Nederland krijg je eerst alle shit over je heen dan pas wordt men positief. In Amerika zullen ze je gelijk aanmoediggen. Maar we zijn in Nederland. En geloof me, het commentaar hierboven is nog niets vergeleken bij wat er nog gaat komen.

 

Bedrijven lezen geen e-mails. Dat zien ze als Spam. Direct mail is een goede oplossing. Wees creatief.

 

Laat je niet uit je tent lokken. Dan hebben we de grootste lol.

De eerste online horecawinkel

www.budgethoreca.nl

Link naar reactie
  • 0

Voor 600 euro staan ze op topposities in google als je het juiste bedrijf raadpleegt...

 

Hahaha Soto lacht zich slap ..

 

Superman soto denkt dat er alleen webdesigners en seo's online zijn die hun pagina aan de top willen hebben? Inderdaad een lastig verhaal maar ook een makelaar in Groningen of een importeur in Den Helder heeft wat aan een website en wil best prospects omzetten in klanten.

 

Check eens een keywords tooltje en kijk welke zoekopdrachten door jouw doelgroep worden gebruikt en waarmee jij gevonden wilt worden. Bekijk de resultaten in Google en ga aan de slag; Begin met de basics en kijk wat het oplevert, a lot!

 

Wat betreft die makelaar in groningen: Is afgelopen maand 982 keer gezocht op 'makelaar groningen' Wanneer je het derde resultaat in google kritisch bekijkt vind je al een aantal basics die ontbreken:

 

- het woord 'Groningen' niet in de title tag

- weinig geschreven content

- geen gebruik van alt tags

- overbodig script en css tussen de tabellen

 

Hier is nog aan geklust ook.. anyway voor velen is de eerste pagina goed haalbaar. Kweenie welk uurtarief soto factureert bij de lokale moppentap vereninging maar deze info naar boven halen was vijf minuten werk.

 

ps. de zoekterm 'een eigen huis kopen' : 499 keer op gezocht. Paar mooie content paginatjes over 'een eigen huis kopen' en een 'huis kopen' (x ..) en tel uit je bezoekers..Kijk eens kritisch naar de eerste twee paginas met resultaten en eej huh maar twee adwords? .. binnentrekken die prospects!

----------------------------------------------------------------------------

www.splendidmedia.nl | *NEW: www.justathought.nl

----------------------------------------------------------------------------

Link naar reactie
  • 0

Hu? Superman Soto snapt helemaal niets van jouw bericht. Ik moest lachen om de bewering dat je voor €600 euro in de top10 van google zou komen.

Google werkt heel objectief en neemt geen geld aan. Dure Seo's is geldverspilling.

Je kan idd gewoon zelf zoekwoorden plaatsen en een goede omschrijving, dan ben je al een heel eind. Nog even wat links plaatsen op verzamelpagina's en klaar is Soto.

 

Dus waar die 600 euro bij jou dan naar toe gaat? I don't know. ???

____________ (online).

Link naar reactie
  • 0

 

Het vinden van een goede seo'r die tegen een goede prijskwaliteit verhouding werkt en ook daadwerkelijk resultaat boekt is inderdaad lastig. Wat betreft die 600 euro; heb het uiteraard niet over een overschrijving richting Google. Wat ik bedoel is dat je, zoals je zelf ook aangeeft, een behoorlijk eind kan komen door zelf je website onder handen te nemen. Mits je weet wat te doen natuurlijk.

Zoek je vervolgens een goede seo'r die de puntjes op de i zet dan hoeft dit geen 10.000 euro of iets dergelijks te kosten.

 

Vervelende is alleen, wie levert wat ik nodig heeft binnen mijn budget?

----------------------------------------------------------------------------

www.splendidmedia.nl | *NEW: www.justathought.nl

----------------------------------------------------------------------------

Link naar reactie
  • 0

Het vinden van een goede seo'r die tegen een goede prijskwaliteit verhouding werkt en ook daadwerkelijk resultaat boekt is inderdaad lastig.

 

En dat is weer een heel andere kwestie die elders op dit forum reeds aardig uitgespit wordt... ;)

 

Idd.

 

Ok 'splendid media' we begrepen elkaar wat verkeerd denk ik.

 

 

We wachten geduldig nu tot RKL met het goede bericht aan komt zetten.

 

Groet S.

____________ (online).

Link naar reactie
  • 0

ok dan! .. jammer dat dit topic wat dood lijkt te bloeden.. ben beniuwd hoe het staat met de plannen of de uitvoering hiervan... Heeft de rabo al gestort en hoeveel concurrenten zijn al opgeslokt?

 

Misschien interressant eens met een groepje higherlevellers iets op te zetten. Je krijgt natuurlijk geheid heisa om poen maar desalnietemin zou het cool zijn. De een maakt de website, de ander maakt een marketingplan. Kerel A gaat wat de hort op met cold calling en kerel B zoekt een reseller... om maar wat te noemen.

 

Nu nog een Kerel C die wil investeren :-\

 

 

----------------------------------------------------------------------------

www.splendidmedia.nl | *NEW: www.justathought.nl

----------------------------------------------------------------------------

Link naar reactie
  • 0

 

Misschien interressant eens met een groepje higherlevellers iets op te zetten. Je krijgt natuurlijk geheid heisa om poen maar desalnietemin zou het cool zijn. De een maakt de website, de ander maakt een marketingplan. Kerel A gaat wat de hort op met cold calling en kerel B zoekt een reseller... om maar wat te noemen.

 

Nu nog een Kerel C die wil investeren :-\

 

 

Waarom toch altijd mannen? Ik geloof dat er over niet al te lange tijd meer vrouwelijke dan mannelijke ondernemers en investeerders zullen zijn.

 

Laten we proberen om ons zoveel mogelijk sexe neutraal uit te drukken.

 

Met vriendelijke groet,

 

Ties

 

Link naar reactie
  • 0

Is een dergelijke reactie nou niet wat overdreven? Natuurlijk spreekt het voor zich dat vrouwen prima ondernemers zijn maar zou volgende keer mijn vrouwtje/mannetje staan en de hij/zij toepassen.

 

 

----------------------------------------------------------------------------

www.splendidmedia.nl | *NEW: www.justathought.nl

----------------------------------------------------------------------------

Link naar reactie
  • 0

Nee hoor. Ik ben er nog steeds alleen zijn banken niet zo happig met internetondernemingen.

 

De ABN in ieder geval.

 

Dus als iemand een bank weet die niet met een computer werkt, hoor ik het graag.

 

Ik ben natuurlijk ook bezig met financieringsplan B.

 

Donderdag weet ik iets meer. Maar ik ben dus nog druk bezig.

 

En en?

 

We wachten nog steeds in spanning op de url.... :'(

____________ (online).

Link naar reactie
  • 0

beste RKL,

 

gewoon even een voorbeeldje om het verhaal helemaal door te laten dringen voor het geval dat nog niet is gebeurd.

 

marktplaats.nl

ebay.nl

 

allemaal veilingsites met veel traffic.

jij begint een veilingsite, helemaal gratis.....

 

stromen de mensen nu ineens naar jou en blijven ze bij bovenstaande sites weg? nee, want niemand kent jouw site. zij hebben dit door de jaren heen moeten opbouwen en ook marketing in moeten investeren.

 

dan denk jij.....ik koop gewoon die domeinnamen op.

ok, ik begrijp wat je hiermee wilt....de traffic krijgen

maar dan....hoeveel geld bied je voor zo'n domein?

 

geloof maar dat je een hele grote geldboom achter in je tuin moet hebben staan.....en het liefst een hele hectare vol.

 

nou vooruit.....marktplaats.nl is wel een extreem geval en dus ook honderden tot duizenden maal zo duur als homo.nl

 

maar geloof maar dat ook dit domein jouw ettelijke duizenden euro's gaat kosten ( al is het niet tienduizenden )

dus doe dit een paar keer en je heb zo 50k aan domeinen gekocht en dan.....heb je nog geen inkomsten. ja bedrijven die bij jou op de site willen adverteren. deze moet je werven, account managers in dienst nemen alles erop en eraan etc. kosten nog hoger.

 

nee toch maar niet doen.....

Link naar reactie
  • 0

Hoe is het met je plan afgelopen? is het allemaal nog gelukt? ik vind 75.000 een beetje veel, jammer dat ik het nu pas lees.. Ik had je geadviseerd eerst je plan te herzien naar een lager budget.

 

Ik heb ook een tijdje terug een site opgezet, koste me geen 75.000 iig

 

Misschien moet je eerst met zo iets beginnen voordat je zulke extreme plannen maakt.

Mode edit: Maartje, je reageert op een wel heel oud topic. Je kunt beter de topic starter een PM of email sturen.

Verder is het niet toegestaan naar eigen sites te verwijzen, zie de regels. Alleen in he handtekening (zie profiel / bewerken) kun je je eigen site(s) kwijt, net als in je profiel zelf.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 227 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.