Ga naar inhoud

tips voor opzetten postorderbedrijf?

Geplaatst:

Ricardo DiPantaloni

Heeft iemand tips over waar het opzetten van een postorderbedrijf? Zijn er bepaalde zaken waar je meer rekening mee moet houden en zijn er valkuilen? (buiten niet betalende klanten). Alle info is welkom

- 3 weten meer dan 2 -

Featured Replies

Geplaatst:

Edo van Santen

let op dat je zowel de 'bricks' en de 'clicks' goed voor elkaar krijgt. google maar eens op wehkamp, daar is veel informatie over te vinden.

 

succes!

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Wijze oude man |Mentor | Pitcholoog (c)

Geplaatst:

Ricardo DiPantaloni

  • Auteur

Thanks! Over Wehkamp gesproken: Wehkamp is van plan zijn dikke catalogus overboord te gooien en alles via internet te doen. Volgens mij willen mensen toch wel thuis op de bank bladeren in plaats van achter het schermpje, dus ik wilde in ieder geval een catalaogus uitbrengen.

- 3 weten meer dan 2 -

Geplaatst:

TwaBla

Er is zelfs een vakbuhne voor catalogue marketers: ECmod.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Geplaatst:

Gast

zorg dat je je bestellijn en klantenservice goed regelt ;)

Geplaatst:

sotoocom

Hey Ricardo,

 

Wat ga je aanbieden? Wil je ook importeren of maak je het zelf?

Gaat het een webshop worden?

 

Grtz S.

____________ (online).

Geplaatst:

Nils de Witte

titel aangepast

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Geplaatst:

Christian J.

Ik ben wel benieuwd welke artikelen je aan gaat bieden via je postorder bedrijf.

 

Kun je een tipje van de sluier oplichten??

AX Web Services - Webdesign, Internet Database Applicaties

AX Financial Services - Administratie- en financieel advieskantoor

Geplaatst:

Ricardo DiPantaloni

  • Auteur

helaas kan ik nog geen tipje van de sluier oplichten voor wat betreft het assortiment dat ik ga verkopen, aangezien alles nog erg pril is. Wel kan ik aangeven dat het met lifestyle te maken heeft (ook een erg populair woord). Een webshop is wel van toepassing, al zal de nadruk liggen op een papieren catalogus. We maken niks zelf.

in ieder geval iedereen al bedankt die tips heeft gegeven.

- 3 weten meer dan 2 -

Geplaatst:

Merkava

Beste Ricardo,

 

Ik lees ergens dat je wel een duur boekwerk wilt laten drukken.

En daarna kom ik tegen dat het om lifestyle producten gaat, producten die bestaan bij de waan van het moment.

Volgens mij is één van de redenen waarom Wehkamp stopt met het boekwerk de snelle veroudering, met name ook door de prijzen van artikelen die continue veranderen.

Met een webshop kun je direct prijzen aanpassen door ze te koppelen aan actuele inkoop prijzen, of zet je in de catalogus geen prijzen en verwijs je naar de website ?

 

Of zie ik het verkeerd en geld dit niet voor jouw producten ?

Geplaatst:

Ricardo DiPantaloni

  • Auteur

in mijn geval geldt dat inderdaad niet voor de produkten die ik wil verkopen. Mijn produkten zijn weinig trend-, mode- of prijzenslaggevoelig. klinkt raar zeker als het om lifestyleprodukten gaat, maar 't is echt zo

- 3 weten meer dan 2 -

Geplaatst:

TwaBla

 

Tja dat heb je met classics & basics.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Geplaatst:

R.I.P. - Benm

Er zijn natuurlijk 1001 dingen om rekening mee te houden, maar een paar tips wil ik me wel aan wagen:

 

- Retouren. Regel een hele goede afhandelings- en refund- procedure hiervoor, in de regel komt er veel terug en daar kun je gek van worden. Als je werkt met een distributeur of fulfilmentclub, probeer dan daar ook de afhandeling zoveel mogelijk te regelen.

 

- Wanbetalers. Veel mensen gebruiken postorderbedrijven tegelijkertijd als leenbank, met name bij zaken als wehkamp, otto etc. Denk erover na of je die mogelijkheid wilt geven, of dat je een strict debiteurenbeleid wilt hanteren... en vooral hoe je dat wilt uitvoeren.

 

- Logistiek. Opslaan in een magazijn, labeltjes plakken en verzenden lijkt simpeler dan het is. Houdt er rekening mee dat artikelen in het proces beschadigd raken, verloren/gestolen worden, verkeerd bezorgd, etc. Als je met een derde partij werkt, maak hier dan goede afspraken over!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.