• 0

Wat is een verstandige (zakelijke) beslissing

Hallo allemaal,

Ik wil jullie graag de volgende vraag voorleggen:

Na een periode van een business te hebben naast een 40 urige werkweek (waarbij mijn contract begin september eindigd) bied de volgende mogelijkheid zich aan:

- een nieuwe opdrachtgever die direct 10-20 uur wil afnemen per week, met kans op meer. Eventueel eind dit jaar of daarna meer uren (of volledig in loondienst treden)

- een 2e opdrachtgever die een soortgelijk voorstel heeft gedaan, echter daar beginnen voor 16 uur en misschien in september al voor 40 uur werk.

Wat is bedrijfstechnisch en financieel gezien een goede zet om te doen ?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

ps.

Sorry, als deze niet in de juiste groep staat... moet nog ff wennen

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

• 0

@Pika,

allereerst welkom op Higherlevel!

Eventueel eind dit jaar of daarna meer uren (of volledig in loondienst treden)

Wat wil jij? Loondienst of ondernemen?

Wat is bedrijfstechnisch en financieel gezien een goede zet om te doen ?

Dat hangt af van het antwoord op de vorige vraag. Kies je voor ""zekerheid"" in loondienst dan ga je voor de eerste opdrachtgever, kies je voor ondernemen dan neem je nu beide opdrachten aan en onderhandel je je uren en tarieven later verder : je kiest dan tzt voor de opdracht(en) die de meeste uitdaging en voldoening bieden, het meest betalen en/of de meeste continuïteit bieden

Eem Financieel Advies ; persoonlijk en vertrouwd verzekerd voor ZZP en MKB.

• 0

@Pika,

allereerst welkom op Higherlevel!

@Norbert, Bedankt voor het welkom.

Wat wil jij? Loondienst of ondernemen?

Ha, goeie. Ik heb nu verschillende loondiensten gehad. Bij sommige dacht ik: Volgens mij kan ik dit beter... Echter zijn er ook andere omstandigheden die meewegen. Zo is bijvoorbeeld vrouwlief wat huiver voor het ondernemerschap en gaat liever voor loondienst voor de vastigheid.

Dat hangt af van het antwoord op de vorige vraag. Kies je voor ""zekerheid"" in loondienst dan ga je voor de eerste opdrachtgever, kies je voor ondernemen dan neem je nu beide opdrachten aan en onderhandel je je uren en tarieven later verder : je kiest dan tzt voor de opdracht(en) die de meeste uitdaging en voldoening bieden, het meest betalen en/of de meeste continuïteit bieden

Thanks, alleen willen ze beide dat ik in een later stadium 40 uur voor hun ga werken.

voor de steeds weer terugkerende discussie of je wel echt zelfstandige ondernemer bent, verdient het zelfs aanbeveling op zijn minst twee opdrachtgevers te hebben.

bedankt, maar daar zit het 'probleem' niet. Ik heb nu een aantal klanten waarbij ik de hosting verzorg incl. onderhoud van hun website. Dus dit stukje is wel geregeld.

• 0

Hangt af van de hoogte van salaris in loondienst en uurtarief als zelfstandige. Van ww-rechten en aantal uren vrijstelling o.b.v. tijdsbesteding aan huidige onderneming.

Als je 2 x 20 uur kunt draaien als payroller aan je huidige salaris kun je een keuze uitstellen tot begin 2017 en worden veel wensen vervuld.

Ben je starter? Het urencriterium haal je vast niet voor dit jaar. Willen jullie binnenkort een hypotheek aanvragen?

Groet,

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

• 0

Hangt af van de hoogte van salaris in loondienst en uurtarief als zelfstandige. Van ww-rechten en aantal uren vrijstelling o.b.v. tijdsbesteding aan huidige onderneming.

Als je 2 x 20 uur kunt draaien als payroller aan je huidige salaris kun je een keuze uitstellen tot begin 2017 en worden veel wensen vervuld.

Salaris in loondienst is =/- €2500

Uurtarief zal tussen €60 & €75 liggen

Ben je starter? Het urencriterium haal je vast niet voor dit jaar. Willen jullie binnenkort een hypotheek aanvragen?

Nee, ik ben geen starter, heb al een tijdje een eigen bedrijf maar door de 40 urige werkweek weinig tijd aan kunnen besteden.

De kans bestaat inderdaad dat we binnenkort een hypotheek willen aanvragen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar