• 0

Sendcloud en Woocommerce API

Beste forumleden. Omdat mijn huidige ultra simpele webshop (WP ecommerce) niet eenvoudig responsive te maken en ook niet eenvoudig te koppelen aan bijv mollie is ben ik aan het testen met Woocommerce. (ander domein) In eerste instantie met een goedkoop hostingpakket van Strato en op aanraden van een insider ook maar een hostingpakket zonder specifiek domein bij Vimexx. Beide met hetzelfde resultaat.

 

Het lukt me niet om een verbinding op te zetten met Sendcloud. 100x alle instellingen nagelopen en contact gehad met Sendcloud en Strato maar niemand heeft me kunnen helpen.

 

Nu is de vraag of iemand toevallig ervaring heeft met deze koppeling? Ik krijg de foutmelding bij de koppeling in de Sendcloud interface: "kan geen verbinding maken met de webshop, controleer de Woocommerce instellingen."

 

Het zou super eenvoudig moeten zijn. Je maakt 2 sleutels aan in Woocommerce en vult die samen met de webshop url in.

 

Voor belangstellenden: de responsive (nog in ontwikkeling) site is de onderstaande url zonder "web".

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beetje onprettig idee, maar je schijnt de API-beveiliging omlaag te moeten schroeven voordat de WooCommerce-plugin van SendCloud werkt:

 

https://support.sendcloud.sc/hc/nl/articles/209988183-Veel-gestelde-vragen-over-WooCommerce

 

Je kunt eens in de serverlogs kijken of het request wel binnenkomt en hoe het is afgehandeld. De foutmelding die je nu krijgt, is namelijk te veel van het type: "Hij doet het niet."

 

Wat voor sleutels moet je aanmaken? SSH?

Link naar reactie
  • 0

Die "oplossing" had ik al gezien maar ik heb geen extra beveiliging geïnstalleerd. Juist minimaal dus Wordpress + Woocommerce + storefront. Niets anders. Kan dus ook niets instellen of niet instellen. Tenzij er in Woocommerce zelf nog wat aan API veiligheid is in te stellen. Ik heb niets kunnen vinden.

 

Enige wat mij nog steeds onduidelijk is zijn de zogenaamde permalinks instellingen.

 

It’s required turn on the WordPress permalinks on Settings > Permalinks. (bron)

 

Maar ik zie nergens een on/off mogelijkheid.

Sendcloud zegt daarover:

 

• Ga na of de permalinks in je instellingen NIET op 'standaard' staan ingesteld.

 

Nogal cryptisch want als het niet werkt moet je nagaan of de instellingen NIET op standaard zijn ingesteld. Ik wil weten hoe ze wel moeten zijn ingesteld en kan al helemaal niet vinden hoe ze "aan" gezet moeten worden. Brrrr...

 

Link naar reactie
  • 0

Thanks. Dat was het dus. .htaccess had ik gisteren al naar gekeken maar dat was goed. Net even een proefbestelling gedaan en het werkt echt super. Is wel iets duurder dan rechtstreeks bij DHL maar dat verschil heb ik er graag voor over omdat het veel sneller gaat en er per 14 dagen met een automatische incasso betaald kan worden. Heel makkelijk om de webshop over te laten aan dochter of zoon bij vakantie iod.

 

Kan dus een slotje op.

sendcloud.thumb.jpg.93dbae85d1a2b6d156771ac1d57feb12.jpg

Link naar reactie
  • 0

Site is inmiddels klaar (zie onderstaande link) en koppeling gelukt. De eerste ervaring met Sendcloud was niet geheel positief.

 

Van de 6 geïmporteerde bestellingen werd er één niet herkend in bij het DHL aanleverpunt (2x geprobeerd met 2 opnieuw uitgeprinte labels en 2 aanleverpunten) dan duwen ze je een folder in de handen en bij DHL zeggen ze dat je bij DHL4you moet zijn en dan mag je dat nummer bellen voor 1 euro waarna ze niets kunnen vinden in het systeem en je doorverwijzen naar Sendcloud, die vervolgens doodleuk weer terugmailt dat ze de klacht doorzetten naar DHL. Intussen lijk ik wel gewoon te moeten betalen voor de geweigerde zending want Sendcloud geeft geen foutmelding en heeft de zending als "klaar voor verzending" staan. Heb het pakketje maar naar het postkantoor gebracht omdat mijn klant hier niet de dupe mag worden.

 

Ben benieuwd of er HLers zijn die soortgelijke ervaringen hebben of dat dit een ongelukkig incident is geweest.

 

Wat ik ook niet begrijp is de claim dat je goedkoper verzendt bij Sendcloud terwijl een pakket met DHL4you zonder contract naar een huisadres €5,75 inclusief BTW kost en bij Sendcloud €5,20 ex BTW. Dat is dus niet goedkoper maar (veel) duurder. Strikt genomen lijkt me dit misleiding.

 

Wat ik wel heel prettig vind is de koppeling op zich en de facturering per 14 dagen per automatische incasso. Dat werkt echt heel goed en vooral snel. Als alles goed werkt heb ik er wel wat extra voor over.

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Hans,

 

We vinden het vervelend om te horen dat je eerste ervaring met SendCloud niet geheel vlekkeloos is verlopen.

 

Hetgeen er mis is gegaan gaat echt om een individuele zending. We willen het probleem dat hier is ontstaan graag oplossen. Op dit moment stemmen we dat samen af met DHL.

Via SendCloud zijn zendingen te verwijderen en te crediteren. Dit kunnen we ook doen met de zending die niet helemaal goed is verlopen, zodat hier geen kosten voor in rekening worden gebracht.

 

Via deze weg komen we even terug op het goedkoper verzenden bij SendCloud. Via SendCloud maken we het mogelijk om te verzenden met meerdere vervoerders en diverse verzendopties. Over het algemeen gezien kun je goedkoper met SendCloud verzenden dan bij de vervoerder direct, het voordeel kan echter wel per verzendoptie verschillen.

 

In ieder geval bedankt voor je feedback. We willen continue blijven innoveren en onze verzendservice optimaliseren. Mogen we je vragen om contact op te nemen met contact@sendcloud.nl om je specifieke zending te crediteren en voor een evaluatie van de rest van je zendingen? We horen graag van je.

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt Iris,

 

Heb de bestelling inderdaad verwijderd en aangegeven dat hij niet is verzonden. Dat is dus prima.

 

Maar je opmerking dat het voordeel per vervoerder kan verschillen rijmt niet met mijn constatering dat het voor DHL duurder is via Sendcloud dan rechtstreeks met DHL4you.

 

Je moet als bedrijf wel eerlijk zijn tegen je klanten. In dit geval lijkt er gebruik of misbruik te worden gemaakt van de verwarring die door inclusief BTW, waar DHL4you mee adverteert, en ex BTW waar jullie niet mee adverteren maar wegstoppen in de vraag en antwoord sectie.

De bedragen zijn exclusief 21% BTW. Echter ben je nog steeds stukken goedkoper uit dan bij de vervoerder direct.

 

Voor PostNL geldt dat jullie wel goedkoper zijn omdat de ondernemer wel hetzelfde betaalt (€5,75 ex = €6,95 incl) maar de BTW kan verrekenen, tenminste als je als ondernemer zelf BTW in rekening brengt.

 

Nogmaals, ik heb op zich geen groot probleem met een (klein) prijsverschil waardoour jullie duurder zijn omdat daar (in essentie) prima dienstverlening tegenover staat. Als tenminste alles werkt zoals zou moeten en daar ga ik zonder meer vanuit. Maar ben daar dan gewoon eerlijk over.

 

Link naar reactie
  • 0

Die "oplossing" had ik al gezien maar ik heb geen extra beveiliging geïnstalleerd. Juist minimaal dus Wordpress + Woocommerce + storefront. Niets anders.

 

 

Kreeg per PM de opmerking (waarvoor dank) dat het niet slim is om niet te beveiligen. Dat is inmiddels uiteraard wel gedaan en behoorlijk grondig ook.

 

This page is secure (valid HTTPS).
voor de klant. En softwarematig waar ik nu niet verder mee te koop zal lopen.

De snelheid van de site is geoptimaliseerd met Redis in combinatie met hosting bij Vimexx.

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de feedback Hans!

 

Het is zeker niet onze intentie om mensen te misleiden. Bij ons betaal je een vast tarief tot 31,5 KG. Bij DHL direct betaal je een toeslag van 3 euro voor pakketten zwaarder dan 10 KG. Daarmee focussen zij zich voornamelijk op consument en klein zakelijke markt. SendCloud focust zich op het efficiënter en goedkoper maken van het totale verzendproces.

 

We hopen dan ook dat we met onze dienstverlening webshops helpen om gemakkelijker en in de meeste gevallen goedkoper te verzenden.

 

Veel succes met je webshop en bedankt voor je vertrouwen in SendCloud!

Link naar reactie
  • 0

Voor PostNL geldt dat jullie wel goedkoper zijn omdat de ondernemer wel hetzelfde betaalt (€5,75 ex = €6,95 incl) maar de BTW kan verrekenen, tenminste als je als ondernemer zelf BTW in rekening brengt.

In de WebwinkelCommunity hebben we onlangs verzendtarieven met elkaar vergeleken (dat is een van de voordelen van een besloten ondernemersforum): er is niemand die voor pakketpost via PostNL meer dan € 5 exclusief btw hoeft te betalen, zelfs niet bij bescheiden aantallen.

Link naar reactie
  • 0

Voor PostNL geldt dat jullie wel goedkoper zijn omdat de ondernemer wel hetzelfde betaalt (€5,75 ex = €6,95 incl) maar de BTW kan verrekenen, tenminste als je als ondernemer zelf BTW in rekening brengt.

In de WebwinkelCommunity hebben we onlangs verzendtarieven met elkaar vergeleken (dat is een van de voordelen van een besloten ondernemersforum): er is niemand die voor pakketpost via PostNL meer dan € 5 exclusief btw hoeft te betalen, zelfs niet bij bescheiden aantallen.

 

Ook vandaag tot 2 keer toe een pakket wat in Sendcloud als "gereed voor verzenden" stond aangemerkt niet herkend bij het DHL4you afleverpunt. In alle gevallen ging het om het laatst aangemaakte pakket. Mogelijk zit er een vertraging in de systemen van Sendcloud naar DHL. Voortaan maar rekening mee houden. Morgen hetzelfde pakket nogmaals aanbieden dan weet ik of mijn veronderstelling kan kloppen.

 

En Ward, ik heb me deze week aangemeld op het webwinkelcommunity forum want was toch benieuwd naar de ervaringen van anderen met o.a. Sendcloud en ben digitaal voor de ballotage commissie verschenen en heb mijn kwaliteiten bepleit. Maar ook daar zit men blijkbaar niet te wachten op mijn input. ;D Heb niets meer gehoord of gelezen. Tijd voor de vrijmibo.

8)

Link naar reactie
  • 0
En Ward, ik heb me deze week aangemeld op het webwinkelcommunity forum want was toch benieuwd naar de ervaringen van anderen met o.a. Sendcloud en ben digitaal voor de ballotage commissie verschenen en heb mijn kwaliteiten bepleit. Maar ook daar zit men blijkbaar niet te wachten op mijn input. ;D Heb niets meer gehoord of gelezen.

Die poll loopt nog tot 19 juni. Ziet er gunstig uit: zie plaatje voor de tussenstand.

Hans.thumb.png.e8ced7396382b175eed0460eb319fc95.png

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad, vandaag werd het pakket wat gisteren als "onbekend" (scanner herkende wel de code, maar

) nu wel herkend. Er zit dus een vertraging tussen de server van Sendcloud en DHL. Maar hoe lang is die dan? Afgaand op het pakket wat ik bij 2 inleverpunten heb aangeboden minimaal 30 minuten.

 

Ben toch maar eens even op zoek gegaan naar soortgelijke ervaringen want ik zal toch niet de enige zijn die hier tegenaanloopt. Als ik Trustpilot mag geloven dan heeft helemaal niemand soortgelijke ervaringen en ik zie ook niemand die iets over de communicatie rond de prijsstelling (zou voordeliger zijn dan rechtstreeks bij DHL) opmerkt. Zal ik wel een zeur zijn. ;)

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Hans,

 

Op dit moment werkt DHL aan een oplossing voor de vertraging. Je kunt verzendlabels daarom het best voor nu 24 uur van tevoren aanmaken. Dan kunnen we er vanuit gaan, dat pakketten weer herkend worden.

 

Wanneer DHL de vertragingstijd heeft opgelost, dan geven we je graag een seintje.

 

Succes met alle zendingen!

Link naar reactie
  • 0

Beste Iris,

24 uur van te voren is niet echt een praktische oplossing. Zelfs een beetje vreemd in een tijd dat klanten een bestelling liefst de volgende dag willen hebben en heel veel bedrijven dat ook waar kunnen maken.

Ik denk dat dit ook niet nodig is bij Sendcloud. Eerder enkele uren of zelfs minder afgaand op de andere aangemaakte labels. Het moet toch mogelijk zijn dat jullie servers eens per 10 minuten "syncen" met DHL.

 

Mijn volgende vraag is of Sendcloud met PostNL geen sync problemen heeft. Dat is voor mij verder weg en iets duurder maar kan daar wel tot 18.00 terecht tegenover 15.00 bij het DHL afleverpunt. Dat zou wel een redelijk alternatief kunnen zijn.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Hans,

 

Normaal gesproken zou er geen sync probleem zijn. We bieden sinds kort de verzendmethode DHL parcelshops aan, waardoor nu ook pakketten kunnen worden afgegeven bij DHL. De verwerking hiervan levert bij DHL nog vertraging op. Daarom werkt DHL op dit moment aan een oplossing.

 

Je kunt inderdaad vrijblijvend gebruik maken van meerdere vervoerders bij SendCloud. Ik begreep van mijn collega dat je al contact hebt gehad over PostNL. De verzendlabels worden direct herkend bij de PostNL punten.

 

Wanneer we van DHL een update ontvangen, dan hoor je het van ons!

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 72 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.