Sinds enige tijd ben ik bestuurslid bij een vereniging voor innovatoren. De vereniging ontvangt al sinds de oprichting meer dan 10 jr geleden geen BTW aanslag. Mag ik hieruit concluderen dat de vereniging niet BTW-plichtig is.
De taken van de vereniging (die geen winstoogmerk heeft) zijn:
- opkomen voor collectieve doel om belangen innovatoren te behartigen,
- organiseren netwerksessies,
- organiseren lezingen / cursussen,
- een enkele keer een persoonlijk advies.
- uitgeven verenigingsblad.
- we hebben één medewerker in dienst die de administatie / organisatie doet.
- in een ongedateerd stuk op internet tref ik aan dat vrijstelling voor diensten beperkt is tot €22689. Ik weet niet of dit nog klopt. Mijn vereniging zit hier ver onder.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
circulatie
circulatie
Beste Deskundigen,
Sinds enige tijd ben ik bestuurslid bij een vereniging voor innovatoren. De vereniging ontvangt al sinds de oprichting meer dan 10 jr geleden geen BTW aanslag. Mag ik hieruit concluderen dat de vereniging niet BTW-plichtig is.
De taken van de vereniging (die geen winstoogmerk heeft) zijn:
- opkomen voor collectieve doel om belangen innovatoren te behartigen,
- organiseren netwerksessies,
- organiseren lezingen / cursussen,
- een enkele keer een persoonlijk advies.
- uitgeven verenigingsblad.
- we hebben één medewerker in dienst die de administatie / organisatie doet.
- in een ongedateerd stuk op internet tref ik aan dat vrijstelling voor diensten beperkt is tot €22689. Ik weet niet of dit nog klopt. Mijn vereniging zit hier ver onder.
- er is geen kantine.
Mvg,
Circulatie
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/53561-btw-plicht-vereniging-voor-innovatoren/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag