• 0

Syntens advies aan MKB?

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Voor zover ik Syntens ken, maar dat zullen anderen vast beter weten, heeft hebben zij in beginsel voor iedere aanvraag een aantal uren staan. In beginsel moet dit voldoende zijn om een aanvrager goed op weg te helpen. Mijn ervaring is dat in bijzondere gevallen deze norm niet hard is en er meer mogelijk is indien blijkt dat dat het gereserveerde aantal uren niet toereikend is.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

De enige ervaring die ik heb met een adviseur van Syntens voor het MKB is een gesprek tussen hem, mijn opdrachtgever en mij. Ik zat er als kennisleverancier voor een innovatief idee dat mijn opdrachtgever had (en nog steeds heeft).

 

We hebben goed gepraat over het idee en over wat Syntens kon betekenen voor mijn opdrachtgever. Dat was een subsidieverstrekking aan hem om mij een haalbaarheidsstudie voor het idee te kunnen laten doen. Subsidie werd en wordt verstrekt voor het denkwerk, niet voor het doewerk.

 

Ik moet erbij zeggen dat dit gesprek plaats vond in het kader van het Syntens-programma Nederland gaat Digitaal. Ik weet niet hoe het bij andere programma's van Syntens gaat.

 

Inmiddels is de studie geschreven en de subsidie verstrekt. Het is nu aan de opdrachtgever om zijn idee verder uit te bouwen. Wellicht met verdere hulp van Syntens, maar geen subsidie meer.

 

Om terug bij de vraag te komen, het aantal uren dat de adviseur van Syntens uittrok voor de hulp (adviseren en subsidieren) aan was niet vantevoren vastgesteld en hij had het ook niet over 'Pas op, de tijd is bijna om' of 'Je hebt nu vier uur versnoept' (na het gesprek).

Remwerk creatief ontwerp en webwerk | Remco de Waal | remco@remwerk.nl | www.remwerk.nl

Link naar reactie
  • 0

Wat voor "innovatieadvies" ben je naar op zoek ?

 

Een beetje advies is ook hier makkelijk te geven, bedoel je dat je van het advies ook een stukje haalbaarheid verwacht ?

 

 

Ik verwacht niet dat Syntens een innovatieve ondernemer verteld hoe te innoveren binnen zijn kennisdomein. Ik verwacht wel advies over barieres waar ik tegen aan loop, andere wegen in te slaan met mijn expertise of in contact te komen met de kennis die ik net nodig heb om verder te komen. Fijn dat de bariere van de 16 uur niet al te hard is want die lijkt me echt weinig.

 

Groet,

 

Ron

Concepteule creatie van diensten, producten en belevenissen.

Link naar reactie
  • 0

Syntens adviseurs brengen vooral je situatie en obstakels in kaart, en geven vervolgens beknopt advies en verwijzen je door, waardoor ze het economisch verkeer niet frustreren. De rest van het benodigde advies kan je zelf inkopen bij een adviserend bedrijf.

 

Wat ze ook doen is een deel van het vervolgadvies, dat ze bij een kennisleverancier inkopen, vergoeden.

 

16 uur lijkt ook weinig omdat de meeste adviseurs hun uurtjes uitsmeren en proberen te verveelvoudigen. Je kunt, als je een scherpe, analytische blik hebt en veel ervaring, in 16 uur iemand flink doorlichten en een aantal hele waardevolle (structurele!) adviezen geven.

 

 

Link naar reactie
  • 0
IIk verwacht wel advies over barieres waar ik tegen aan loop, andere wegen in te slaan met mijn expertise of in contact te komen met de kennis die ik net nodig heb om verder te komen. Fijn dat de bariere van de 16 uur niet al te hard is want die lijkt me echt weinig.

 

da's inderdaad wat ze voor je kunnen doen. ik zie ze als een draaischijf tussen vraag en aanbod van kennis & kunde. ze hebben ook erg veel ervaring en contacten dus vaak is die 16 uur niet eens nodig. wat voor een specifiek bedrijf een uniek traject betekent, blijkt toch vaak een eerder belopen traject door andere organisaties.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 135 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.