Goedendag, ik heb een vraag over het uitbetalen van mijn bandleden.
Ik factureer meestal zelf aan de klant voor de hele (muziek) band. Ik speel in verschillende formaties waar het soms voor komt dat ik iemand die geen btw nummer heeft moet uitbetalen. Afgezien van het feit of de belastingdienst hun ziet als iemand die sporadisch diensten verleent en dus in enkele gevallen btw vrij kan/mag factureren, wil ik het in ieder geval in mijn boekhouding netjes hebben. De bedragen zijn in ieder geval hoger dan wat een gageverklaring toe laat.
Is het voldoende dat hun mij gewoon een factuurtje toesturen waar "btw vrij" op wordt vermeld? Zitten hier haken en ogen aan?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
oggfish
oggfish
Goedendag, ik heb een vraag over het uitbetalen van mijn bandleden.
Ik factureer meestal zelf aan de klant voor de hele (muziek) band. Ik speel in verschillende formaties waar het soms voor komt dat ik iemand die geen btw nummer heeft moet uitbetalen. Afgezien van het feit of de belastingdienst hun ziet als iemand die sporadisch diensten verleent en dus in enkele gevallen btw vrij kan/mag factureren, wil ik het in ieder geval in mijn boekhouding netjes hebben. De bedragen zijn in ieder geval hoger dan wat een gageverklaring toe laat.
Is het voldoende dat hun mij gewoon een factuurtje toesturen waar "btw vrij" op wordt vermeld? Zitten hier haken en ogen aan?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/53847-bandleden-zonder-btw-nummer-uitbetalen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
12 antwoorden op deze vraag