• 0

aantal mutaties boekhouder

Beste mensen,

 

Ik heb een eenmanszaak. Verdien er ongeveer 30000 bruto mee. Ik heb een boekhouder en die betaal ik op basis van de gemaakte mutaties. Dat zijn er rond de 1600 per jaar. Dit komt omdat ik nooit in bulk kan inkopen, maar producten los inkoop zal ik maar zeggen. Voor de rest lever ik alles netjes aan, daar bedoel ik mee ik zet alles zelf nog eens in een bestandje ter verduidelijking. De kosten per maand zijn rond de 150 Euro exclusief BTW. Vind ik nogal wat. Daarom vroeg ik me af kun je aan je boekhouder vragen om alle mutaties die je kunt 'groeperen', zo kunt aanleveren. Zou enorm in de kosten schelen. Dus mijn vraag is proberen jullie de aantal mutaties te drukken? Zo ja, hoe? En hebben jullie bepaalde afspraken met je boekhouder?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Higher202, allereerst welkom op Higherlevel!

 

De kosten per maand zijn rond de 150 Euro exclusief BTW. Vind ik nogal wat.

Ik vind het reuze meevallen bij 1600 mutaties.

 

Daarom vroeg ik me af kun je aan je boekhouder vragen om alle mutaties die je kunt 'groeperen', zo kunt aanleveren.

Waarom vraag je dat aan dit forum en niet aan de boekhouder zelf? Nee heb je, ja kun je krijgen

En uiteraard kun je ook een prijsopgave vragen aan een andere boekhouder

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Ik snap wat je bedoelt. Ik wilde alleen weten wat een beetje gangbaar is voordat ik het aan hem ga vragen. Maar 150 euro exclusief bruto valt dus mee?

Gelet op het aantal mutaties wel. Onder de 1 euro per mutatie zul je niet snel komen.

Gelet op je omzet zijn de kosten relatief hoog, maar dat hangt samen met het aantal boekingen. Dat aantal in overleg met de boekhouder verlagen zou dus kunnen schelen. Zolang je er maar voor oppast dat je je zelf niet heel veel werk (en relatief hoge kans op fouten) op de hals gaat halen voor een paar tientjes besparing per maand: dat is het niet waard

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een eenmanszaak. Verdien er ongeveer 30000 bruto mee. Ik heb een boekhouder en die betaal ik op basis van de gemaakte mutaties. Dat zijn er rond de 1600 per jaar.

1.600 mutaties (inkoop of verkoop ?) op 30.000 (winst of omzet ?) is zoeken naar een beter inkoop- en/of verkoopmodel. Daarmee wordt de boekhouder vanzelf goedkoper ... en niet in de laatste plaats ook voor jezelf.

 

Dit komt omdat ik nooit in bulk kan inkopen, maar producten los inkoop zal ik maar zeggen.
Bulk inkopen (1 artikel, 100 stuks) misschien niet, maar gezamenlijk inkopen (100 artikelen, 1 stuks) misschien wel.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 199 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.