Het speelt al een hele lange tijd in mij om producten te gaan verkopen.
Ik heb veel zelf onderzoek gedaan om in ieder geval voor zo min mogelijk
verassingen te staan.
Nu wil ik graag producten gaan verkopen op eBay en het liefst binnen de EU
om zo aan meer klanten te komen.
De spullen die ik ga verkopen hebben een lage verkoopprijs. Nu heb ik gekeken
naar verzending´s mogelijkheden. Producten die naar het buitenland gaan hebben
helaas een veel te hoge verzendprijs, dus nu blijf ik haken op briefpost.
Ik heb de zoekfunctie forum meerdere malen gebruikt, maar niet precies het antwoord gevonden waar ik naar op zoek ben.
Ik zelf heb wel eens producten besteld op eBay die werden verzonden met briefpost zonder tracking nummer. Dit ging voor mij altijd goed.
Het probleem waar ik mee zit is PayPal. Is via briefpost versturen wel verstandig? Een koper kan namelijk altijd beweren dat hij zijn product nooit ontvangen heeft. Ik kan nooit bewijzen dat het product is afgeleverd omdat er geen tracking nummer bij zit. Is dit een risico die andere verkopers op Ebay voor lief nemen of zie ik dingen over het hoofd?
Als ik de 'profiel feedback' van verkopers bekijk die producten verzenden zonder tracking nummer en met briefpost zie ik over het algemeen meer positieve Feedback dan negatieve.
Kunnen jullie mij misschien iets meer vertellen over hoe die verkopers het mogelijk doen en wat ik misschien over het hoofd zie. Of maak ik mij gewoon te druk?
Met vriendelijke groet,
Milan
P.S. Sorry als deze vraag al een keer gesteld is, maar ik heb niet veel topics kunnen vinden over briefpost, eBay & PayPal vragen.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Milan93
Milan93
Beste Higherlevel leden,
Het speelt al een hele lange tijd in mij om producten te gaan verkopen.
Ik heb veel zelf onderzoek gedaan om in ieder geval voor zo min mogelijk
verassingen te staan.
Nu wil ik graag producten gaan verkopen op eBay en het liefst binnen de EU
om zo aan meer klanten te komen.
De spullen die ik ga verkopen hebben een lage verkoopprijs. Nu heb ik gekeken
naar verzending´s mogelijkheden. Producten die naar het buitenland gaan hebben
helaas een veel te hoge verzendprijs, dus nu blijf ik haken op briefpost.
Ik heb de zoekfunctie forum meerdere malen gebruikt, maar niet precies het antwoord gevonden waar ik naar op zoek ben.
Ik zelf heb wel eens producten besteld op eBay die werden verzonden met briefpost zonder tracking nummer. Dit ging voor mij altijd goed.
Het probleem waar ik mee zit is PayPal. Is via briefpost versturen wel verstandig? Een koper kan namelijk altijd beweren dat hij zijn product nooit ontvangen heeft. Ik kan nooit bewijzen dat het product is afgeleverd omdat er geen tracking nummer bij zit. Is dit een risico die andere verkopers op Ebay voor lief nemen of zie ik dingen over het hoofd?
Als ik de 'profiel feedback' van verkopers bekijk die producten verzenden zonder tracking nummer en met briefpost zie ik over het algemeen meer positieve Feedback dan negatieve.
Kunnen jullie mij misschien iets meer vertellen over hoe die verkopers het mogelijk doen en wat ik misschien over het hoofd zie. Of maak ik mij gewoon te druk?
Met vriendelijke groet,
Milan
P.S. Sorry als deze vraag al een keer gesteld is, maar ik heb niet veel topics kunnen vinden over briefpost, eBay & PayPal vragen.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/54789-verkopen-binnen-de-eu-op-ebay/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag