• 0

Energie contract anti kraak ruimte.

Beste,

 

Er is een mogelijkheid op mijn pad gekomen om een mooie eigen ruimte te huren via een leegstands beheer partij. De ruimte stond al enige tijd te huur en te koop maar is daar nu uit gehaald om via de betreffende partij anti kraak te verhuren.

 

Normaal is dit volgens mij inclusief gas water en licht maar in dit geval niet omdat het een losstaande unit is met eigen voordeur en eigen meters.

 

Heeft iemand ervaring met zo'n situatie en wat zijn de eventuele valkuilen mocht een van beide partijen besluiten het contract te ontbinden. Zit je dan alsnog vast aan de resterende tijd van je electriciteitscontract?

 

Zijn er eventueel andere zaken waar ik rekening moet houden (behalve dus dat je binnen 1 maand op straat kan komen te staan)?

 

Tot nu toe altijd vanuit huis gewerkt en dit is echt een mooie ruimte die waarschijnlijk voor langere tijd gebruikt kan worden en waar ik 1e keuze in heb.

 

Alvast heel erg bedankt voor de tijd en moeite!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Pascal,

 

Welkom op Higherlevel.

 

Heeft iemand ervaring met zo'n situatie en wat zijn de eventuele valkuilen mocht een van beide partijen besluiten het contract te ontbinden. Zit je dan alsnog vast aan de resterende tijd van je electriciteitscontract?

Voor de goede orde: wil je het pand en/of het energiecontract zakelijk afsluiten?

 

Bij het afsluiten van een energiecontract kun je kiezen voor een tijdelijk contract, een contract met korte opzegtermijn of voor een contract dat je kunt meenemen naar een andere woning. Je kunt de voorwaarden bekijken bij energieleveranciers of op vergelijkingssites. Google maar eens op tijdelijk energiecontract of pak de telefoon.

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

 

Voor de goede orde: wil je het pand en/of het energiecontract zakelijk afsluiten?

 

Bij het afsluiten van een energiecontract kun je kiezen voor een tijdelijk contract, een contract met korte opzegtermijn of voor een contract dat je kunt meenemen naar een andere woning. Je kunt de voorwaarden bekijken bij energieleveranciers of op vergelijkingssites. Google maar eens op tijdelijk energiecontract of pak de telefoon.

 

 

Beiden. Het leegstands beheer bedrijf vraagt een KvK etc voor deze ruimte dus de tijdelijke verhuur is zakelijk.

 

Er zal niet veel energie, gas en water worden gebruikt. Er zal namelijk niet elke dag worden gewerkt .

 

Dank voor de tip om op tijdelijke energie contracten te googlen. Ik had wel vergelijkins sites gevonden maar die werken zo te zien allemaal met minimaal 1 jaar contract.

Link naar reactie
  • 0

Meestal is de buurt waar dit soort objecten worden aangeboden niet perfect.

 

Dat zit in dit geval wel goed :) Ik snap wel dat het niet verhuurd of verkocht werd voor de originele huur en koopprijs vanwege de vele concurrentie van andere (mooiere) panden. Maar voor anti kraak is het een mooie deal.

Link naar reactie
  • 0

Beiden. Het leegstands beheer bedrijf vraagt een KvK etc voor deze ruimte dus de tijdelijke verhuur is zakelijk.

 

Maar dat betekend niet automatisch dat je ook een zakelijk energiecontract moet hebben.

 

 

Ik had wel vergelijkins sites gevonden maar die werken zo te zien allemaal met minimaal 1 jaar contract.

 

Dat is je eigen keuze.

Je kan een langdurig contract aangaan, korting incasseren en bij vroegtijdige opzegging een opzegboete betalen.

 

Of iets meer betalen, en een contract voor onbepaalde tijd nemen, waar je snel weer vanaf kan.

Elke aanbieder heeft die optie in ieder geval voor particulieren, want dat zijn ze verplicht. Google woorden: modelcontract energie

 

Link naar reactie
  • 0

Heeft iemand ervaring met zo'n situatie en wat zijn de eventuele valkuilen mocht een van beide partijen besluiten het contract te ontbinden. Zit je dan alsnog vast aan de resterende tijd van je electriciteitscontract?

Ja, daar zit je dan aan vast. Het is namelijk zo dat opzegging of verhuizing geen reden is voor contractsontbinding. Als je dus bijvoorbeeld na een paar maanden naar een ander pand zou moeten verhuizen, moet je in principe ook je energiecontract gewoon meenemen.

 

Er zijn volgens mij inmiddels wel energiebedrijven waarbij je dit kunt voorkomen. Sommigen hebben bijvoorbeeld meteen maandcontracten (variabele contracten), een clausule voor boetevrij opzeggen (vaste contracten) of een combinatie. Gewoon even goed op letten bij het afsluiten, hoewel je dan meestal niet de 'goedkoopste' deal hebt. De winst bij die bedrijven komt namelijk uit de lengte of uit de breedte.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 106 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.