Ik ben DGA van mijn BV en wil spaargeld in mijn BV brengen om hier later een lening uit te kunnen verstrekken.
Nu begrijp ik dat er voor het storten 2 opties zijn:
1. storten als aandelenkapitaal
2. storten als agio
Optie 1 vereist de notaris. Als ik dit voor het eind van het jaar wil realiseren is dit wellicht kort dag. Vraag die ik nog wel heb is of ik meer mag plaatsen dan ik direct kan volstorten? Mag ik in delen over een periode volstorten? En hoe lang mag die periode dan zijn?
Optie 2 vereist geen notaris. Mag ik zelf de notulen opstellen?
Als ik het goed begrijp komt het geld met deze optie als Eigen Vermogen op de balans. Kan ik bij deze optie hier ook een lening uit verstrekken? Of moet het kapitaal hiervoor eerst geplaatst worden?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
evol
evol
Ik ben DGA van mijn BV en wil spaargeld in mijn BV brengen om hier later een lening uit te kunnen verstrekken.
Nu begrijp ik dat er voor het storten 2 opties zijn:
1. storten als aandelenkapitaal
2. storten als agio
Optie 1 vereist de notaris. Als ik dit voor het eind van het jaar wil realiseren is dit wellicht kort dag. Vraag die ik nog wel heb is of ik meer mag plaatsen dan ik direct kan volstorten? Mag ik in delen over een periode volstorten? En hoe lang mag die periode dan zijn?
Optie 2 vereist geen notaris. Mag ik zelf de notulen opstellen?
Als ik het goed begrijp komt het geld met deze optie als Eigen Vermogen op de balans. Kan ik bij deze optie hier ook een lening uit verstrekken? Of moet het kapitaal hiervoor eerst geplaatst worden?
Alvast dank voor enige reacties.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/55090-kapitaal-in-bv-vergroten/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag