• 0

marktplaza, speurders, marktplaats

Vraagje? Bij marktplaats moet je betalen voor een advertentie. Bij marktplaza en speurders is dat gratis. Waar leven die sites dan van. Speurders begrijp ik. Dat is van de Telegraaf. Marktplaats leeft van de advertenties. Maar marktplaza bijvoorbeeld, waar halen die hun omzet uit? Banners? hoeveel levert dat op?

 

 

De eerste online horecawinkel

www.budgethoreca.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Marktplaats is nu onderdeel van Ebay natuurlijk. Daar zit al aardig wat kapitaal achter en ze zijn momenteel bezig met de implementatie van Paypal betalignen (ook Ebay) en natuurlijk moet er in verschillende categoriën ook betaald worden.

 

Speurders is idd de Telegraaf, met voordeel dat men geplaatste advertenties ook in de dagbladen kan laten verschijnen en er postities gekocht kunnen worden.

 

Weet niet wie er exact achter markplaza in Dedemsvaart zit wel kun je er vanuit gaan dat zij uit advertenties (CPM) en nevenverkopen aardig wat geld ophalen. Daarnaast denk ik dat de sposoring van Yourhosting ook de kosten van het operationeel houden van de site danig zullen drukken.

Link naar reactie
  • 0

Weet niet wie er exact achter markplaza in Dedemsvaart zit wel kun je er vanuit gaan dat zij uit advertenties (CPM) en nevenverkopen aardig wat geld ophalen. Daarnaast denk ik dat de sposoring van Yourhosting ook de kosten van het operationeel houden van de site danig zullen drukken.

Met advertenties kan bij grote sites zeker veel verdiend worden. Marktplaats pakt het nog wat slimmer aan: zij plaatsen Adsense bij de zoekresultaten en een aantal (sub)categoriën, waardoor mensen natuurlijk veel sneller klikken. :)

Link naar reactie
  • 0

Nu het toch over dit soort sites gaat, weet iemand toevallig wat de grootste site is na marktplaats en speurders?

 

Ik weet wel enkele kleine sites (marktplaza, adverteergratis, openhandel), maar die trekken nauwelijks bezoekers en de bovengenoemden juist heel veel. Volgens mij mis ik nog wat middelgrote sites.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 148 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.