• 0

Urencriterium

Beste forumleden,

 

Vanaf juni 2016 ben ik als interim-docent zelfstandig aan de slag. Dit betekent dat ik,over 2016 geen 1225 uur kan aantonen, tenminste, niet vanaf juni 2016. Ik kom namelijk uit op zo' n 900 uur. Nu is het zo dat ik vanaf januari 2016 twee dagen (van de vijf) ontslag heb genomen bij mijn vorige werkgever waar ik een vast dienstverband had. Dit heb ik gedaan om via het bemiddelingsbureau TeachIn gedetacheerd aan de slag te gaan. TeachIn regelt nu ik zzp'er ben ook mijn opdrachten.

Mijn vraag is de volgende: mag ik de uren die ik gedetacheerd voor TeachIn heb gewerkt (jan tm juni 2016) meetellen voor het urencriterium? Ik zou dat dan willen doen onder het mom van ' voorbereidende/verkennende activiteiten.' Het is namelijk zo dat als het werken via TeachIn niet was bevallen ik niet de stap voor mijn eigen onderneming had gezet.

Ik ben benieuwd wat jullie hier van vinden...en uiteraard de belastingdienst.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Mijn vraag is de volgende: mag ik de uren die ik gedetacheerd voor TeachIn heb gewerkt (jan tm juni 2016) meetellen voor het urencriterium?

 

Voor mij wel (maar daar heb je niks aan verder).

 

De belastingdienst zal dit (mijns inziens) alleen honoreren wanneer je de uren daadwerkelijk als zelfstandige ondernemer besteed hebt.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dit heb ik gedaan om via het bemiddelingsbureau TeachIn gedetacheerd aan de slag te gaan. TeachIn regelt nu ik zzp'er ben ook mijn opdrachten.

What's in a name ... bemiddelingsbureau of uitzendbureau. Dat verschil is als een flinterdun laagje glinsterend ijs dat ontstaat na de eerste nachtvorst.

 

De gedetacheerde uren tellen niet mee, omdat u als uitzendkracht in loondienst aan het werk bent geweest en niet als ZZP-er. Ook het feit dat het bureau voor u als ZZP-er alle opdrachten regelt zal door de Belastingdienst, naar alle waarschijnlijkheid, gezien worden als voortzetting van uw werkzaamheden als uitzendkracht, met alle fiscale gevolgen die daarbij horen.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Nou, daar valt wel enigszins iets in te rekken, maar je krijgt nooit meer 325+ uur erbij gerekend als je die niet nu al ergens opgeschreven hebt. Zeker niet als het werk dat je doet in de hoofdmoot een zo duidelijke uur-factuur verhouding heeft.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 68 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.