• 0

Voor welke reizen geldt 19 ct reiskostenvergoeding

Ik hoop dat dit niet op de verkeerde plek is, maar een compleet nieuw topic hierover is misschien overdreven.

 

mod comment: Ja dat was het wel, een nieuw topic is meer op zijn plaats.

 

_____________

 

Als je een auto privé rijdt mag je 0,19ct per km als kosten opvoeren, ongeacht wat je rekent aan de klant. Sterker nog, het is niet eens gebonden aan een auto heb ik begrepen, ook als je fietst, loopt of met de scooter naar een klant gaat... dan mag je gewoon die 19ct per km opgeven.

Ook als je met andermans auto zou gaan.

 

 

Mijn vragen:

- Geld dit ook voor trein km's?

- Geld dit ook voor vliegtuig km's?

- Geld dit ook voor buitenlandse km's?

 

Ik moet namelijk met de auto, vliegtuig en trein naar Engeland voor een klant en terug. Ik neem aan dat ik deze km's allemaal mag optellen x 19ct/km en mag opvoeren als kosten?

 

Ben benieuwd naar jullie reactie :)

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 0
Mijn vragen:

- Geld dit ook voor trein km's?

- Geld dit ook voor vliegtuig km's?

- Geld dit ook voor buitenlandse km's?

 

Ik moet namelijk met de auto, vliegtuig en trein naar Engeland voor een klant en terug. Ik neem aan dat ik deze km's allemaal mag optellen x 19ct/km en mag opvoeren als kosten?

Gewoon een beetje verder zoeken.

 

- Geld dit ook voor trein km's? >> Ja.

21.2 Reizen met openbaar vervoer

Onder openbaar vervoer verstaan we personenvervoer volgens een dienstregeling dat voor iedereen beschikbaar is. Dat kan bijvoorbeeld vervoer zijn per auto, bus, veerpont, trein, tram of metro. Vervoer per taxi, boot of vliegtuig is geen openbaar vervoer. Daarvoor geldt een aparte regeling (zie paragraaf 21.6).

 

- Geld dit ook voor vliegtuig km's? >> Nee.

21.6 Reizen met een taxi, boot of vliegtuig

Als uw werknemer voor zijn werk met een taxi, boot of vliegtuig reist, mag u de werkelijke reiskosten onbelast vergoeden. Voor deze vervoermiddelen geldt de maximale onbelaste vergoeding van € 0,19 per kilometer dus niet. Voor deze vervoermiddelen mag u een vaste, onbelaste kostenvergoeding geven als u voldoet aan de voorwaarden (zie paragraaf 4.6.1).

 

- Geld dit ook voor buitenlandse km's? >> Ja en Nee. Dat hangt van het vervoermiddel af.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
Gewoon een beetje verder zoeken.

 

- Geld dit ook voor trein km's? >> Ja.

21.2 Reizen met openbaar vervoer

Onder openbaar vervoer verstaan we personenvervoer volgens een dienstregeling dat voor iedereen beschikbaar is. Dat kan bijvoorbeeld vervoer zijn per auto, bus, veerpont, trein, tram of metro. Vervoer per taxi, boot of vliegtuig is geen openbaar vervoer. Daarvoor geldt een aparte regeling (zie paragraaf 21.6).

 

- Geld dit ook voor vliegtuig km's? >> Nee.

21.6 Reizen met een taxi, boot of vliegtuig

Als uw werknemer voor zijn werk met een taxi, boot of vliegtuig reist, mag u de werkelijke reiskosten onbelast vergoeden. Voor deze vervoermiddelen geldt de maximale onbelaste vergoeding van € 0,19 per kilometer dus niet. Voor deze vervoermiddelen mag u een vaste, onbelaste kostenvergoeding geven als u voldoet aan de voorwaarden (zie paragraaf 4.6.1).

 

- Geld dit ook voor buitenlandse km's? >> Ja en Nee. Dat hangt van het vervoermiddel af.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

je citeert hier de kosten voor werknemers

 

Voor reiskosten die je gemakkelijk aan kunt tonen neem je het bedrag van de werkelijke kosten, dus bonnetjes bewaren, en ook de gepinde betaling.

Alleen voor auto (en fiets) geldt de forfaitaire 19 ct per km

 

Mijn vragen:

- Geld dit ook voor trein km's?

- Geld dit ook voor vliegtuig km's?

- Geld dit ook voor buitenlandse km's?

 

Ik moet namelijk met de auto, vliegtuig en trein naar Engeland voor een klant en terug. Ik neem aan dat ik deze km's allemaal mag optellen x 19ct/km en mag opvoeren als kosten?

In dit geval wordt het:

Met de auto naar het vliegveld; 19 ct.

auto daar parkeren: zit bij de 19 ct in, dus toch maar

met de trein naar het vliegveld: treinkaartje bewaren

 

vliegen:

de vliegreis is geheel aftrekbaar (mits geheel zakelijk)

 

zakendiners in buitenland: 73.5% aftrekbaar (thuis had je ook gegeten)

 

trein of (huur)auto in buitenland:

ook volledig aftrekbaar voor het bedrag dat je spendeert.

 

Link naar reactie
  • 0

je citeert hier de kosten voor werknemers

Helemaal goed ... maar die gelden ook voor TS als hij z'n privé vliegtuig zakelijk wil gaan gebruiken. 8)

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Ik hoop dat dit niet op de verkeerde plek is, maar een compleet nieuw topic hierover is misschien overdreven.

 

Als je een auto privé rijdt mag je 0,19ct per km als kosten opvoeren, ongeacht wat je rekent aan de klant. Sterker nog, het is niet eens gebonden aan een auto heb ik begrepen, ook als je fietst, loopt of met de scooter naar een klant gaat... dan mag je gewoon die 19ct per km opgeven.

Ook als je met andermans auto zou gaan.

 

 

Mijn vragen:

- Geld dit ook voor trein km's?

- Geld dit ook voor vliegtuig km's?

- Geld dit ook voor buitenlandse km's?

 

Ik moet namelijk met de auto, vliegtuig en trein naar Engeland voor een klant en terug. Ik neem aan dat ik deze km's allemaal mag optellen x 19ct/km en mag opvoeren als kosten?

 

Ben benieuwd naar jullie reactie :)

 

 

Hallo,

 

Volgens mij denk je een slimmigheidje gevonden te hebben.

Maar helaas.

De € 0,19 is een beperking van de kosten en niet een vrijblijvend alternatief.

Is verder ook een beetje onzinnig om te stellen dat als je een ticket koopt dat je een vervoermiddel behorend tot het privé vermogen hebt gehuurd.

Door het plaatsbewijs behoort het vliegtuig, de veerboot of de trein niet tot jouw privé vermogen.

Dus gewoon de werkelijke (ticket)kosten.

Een auto kortstondig huren tijdens een zakelijke reis is dus hetzelfde de privé auto staat gewoon lekker thuis (in eigendom of (langdurig) gehuurd)!

Het kortstondige huurcontract is zakelijk dus werkelijke kosten eventueel gecorrigeerd voor privé km's.

 

Art 3.15 Wet IB

 

Vriendelijke groet.

 

Geef om mensen en gebruik dingen.

Andersom werkt niet.

Link naar reactie
  • 0

Ik hoop dat dit niet op de verkeerde plek is, maar een compleet nieuw topic hierover is misschien overdreven.

 

Als je een auto privé rijdt mag je 0,19ct per km als kosten opvoeren, ongeacht wat je rekent aan de klant. Sterker nog, het is niet eens gebonden aan een auto heb ik begrepen, ook als je fietst, loopt of met de scooter naar een klant gaat... dan mag je gewoon die 19ct per km opgeven.

Ook als je met andermans auto zou gaan.

 

 

Mijn vragen:

- Geld dit ook voor trein km's?

- Geld dit ook voor vliegtuig km's?

- Geld dit ook voor buitenlandse km's?

 

Ik moet namelijk met de auto, vliegtuig en trein naar Engeland voor een klant en terug. Ik neem aan dat ik deze km's allemaal mag optellen x 19ct/km en mag opvoeren als kosten?

 

Ben benieuwd naar jullie reactie :)

 

 

Hallo,

 

Volgens mij denk je een slimmigheidje gevonden te hebben.

Maar helaas.

De € 0,19 is een beperking van de kosten en niet een vrijblijvend alternatief.

Nou, ik las het niet zozeer als een slimmigheidje hoor, maar gewoon als doodnormale vraag.

Razor gaat naar Engeland, maakt daar (reis) kosten en wil die graag terug van de belastingdienst.

Ja hoor dat mag, en zelfs meer dan de 19 ct: alle kosten. Ik neem voetstoots aan dat dat een veelvoud van 19 ct zal zijn, dus niet echt moeilijke keuze als er al een keuze zou zijn

 

Is verder ook een beetje onzinnig om te stellen dat als je een ticket koopt dat je een vervoermiddel behorend tot het privé vermogen hebt gehuurd.

Door het plaatsbewijs behoort het vliegtuig, de veerboot of de trein niet tot jouw privé vermogen.

Dus gewoon de werkelijke (ticket)kosten.

daar kwam Razortje niet mee hoor

 

Een auto kortstondig huren tijdens een zakelijke reis is dus hetzelfde de privé auto staat gewoon lekker thuis (in eigendom of (langdurig) gehuurd)!

Het kortstondige huurcontract is zakelijk dus werkelijke kosten eventueel gecorrigeerd voor privé km's.

 

Art 3.15 Wet IB

Daar heb je verder wel gelijk in.

 

nog één opmerking cq vraag.

Vraagsteller heeft het verder ook nog over eigen auto/fiets/scooter.....of lopen.

Voor de eerste drie telt wel allemaal de 19 ct, maar hoe zit dat eigenlijk met lopen?

Ik zie daarover niks staan, en de lijn is dacht ik dat je dan geen vervoermiddel 'leent' van jezelf, dus geen betaling aan jezelf verschuldigd bent, en dus ook geen vergoeding daarvoor krijgt.

Ik kan me vaag nog een zaak herinneren van postbodes tegen de belastingdienst. die lopen zomaar 10 km op een werkdag.

 

(Buiten dat je natuurlijk gewoon op kan geven dat je de fiets gepakt hebt.)

 

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij denk je een slimmigheidje gevonden te hebben.

Maar helaas.

De € 0,19 is een beperking van de kosten en niet een vrijblijvend alternatief.

Nou, ik las het niet zozeer als een slimmigheidje hoor, maar gewoon als doodnormale vraag.

Razor gaat naar Engeland, maakt daar (reis) kosten en wil die graag terug van de belastingdienst.

Ja hoor dat mag, en zelfs meer dan de 19 ct: alle kosten.

Nou ik dacht aan de volgende constructie;

Koop budget ticket voor circa € 95 en trek dan circa 850 km a € 0,19 af.

Vraagsteller heeft het verder ook nog over eigen auto/fiets/scooter.....of lopen.

Voor de eerste drie telt wel allemaal de 19 ct, maar hoe zit dat eigenlijk met lopen?

Welk tot het privé vermogen behorend vervoermiddel gebruik je dan ?

Dacht het niet of Wiebes moet wel een heel ruimhartige bui hebben en de "benenwagen" goedkeuren in een besluit.

 

Vriendelijke groet,

 

Geef om mensen en gebruik dingen.

Andersom werkt niet.

Link naar reactie
  • 0

Welk tot het privé vermogen behorend vervoermiddel gebruik je dan ?

Dacht het niet of Wiebes moet wel een heel ruimhartige bui hebben en de "benenwagen" goedkeuren in een besluit.

Het is heel simpel, of de werkelijke kosten worden vergoed of 19ct per km ongeacht hoe je jezelf verplaatst.

 

En ja als je dan dus lopend gaat of met de fiets of carpooled, dan mag je ook gewoon 19ct per km rekenen. Het maakt niet uit hoe je op plaats van bestemming komt, als je maar aannemelijk kan maken dat je er inderdaad geweest bent.

 

Of je bij een vliegticket ook gebruik mag maken van kilometervergoeding ipv werkelijke kosten vind ik bijzonder vaag. Ik zou het persoonlijk niet doen.

Link naar reactie
  • 0

Welk tot het privé vermogen behorend vervoermiddel gebruik je dan ?

Dacht het niet of Wiebes moet wel een heel ruimhartige bui hebben en de "benenwagen" goedkeuren in een besluit.

 

En ja als je dan dus lopend gaat of met de fiets of carpooled, dan mag je ook gewoon 19ct per km rekenen. Het maakt niet uit hoe je op plaats van bestemming komt, als je maar aannemelijk kan maken dat je er inderdaad geweest bent.

 

 

Hi,

 

Vooruit dan maar! :)

Als je werkelijk denkt per uur ipv ( 5 km) lopen niet meer dan € 0,95 te kunnen verdienen zou ik gaan lopen.

 

Vriendelijke groet,

 

 

 

Geef om mensen en gebruik dingen.

Andersom werkt niet.

Link naar reactie
  • 0

Welk tot het privé vermogen behorend vervoermiddel gebruik je dan ?

Dacht het niet of Wiebes moet wel een heel ruimhartige bui hebben en de "benenwagen" goedkeuren in een besluit.

 

En ja als je dan dus lopend gaat of met de fiets of carpooled, dan mag je ook gewoon 19ct per km rekenen. Het maakt niet uit hoe je op plaats van bestemming komt, als je maar aannemelijk kan maken dat je er inderdaad geweest bent.

 

 

Hi,

 

Vooruit dan maar! :)

Als je werkelijk denkt per uur ipv ( 5 km) lopen niet meer dan € 0,95 te kunnen verdienen zou ik gaan lopen.

 

Vriendelijke groet,

 

 

 

Dat is toch helemaal niet relevant. Ook als ik met de auto ga dan "verdien" ik tijdens dat ritje relatief per uur minder dan tijdens het werken. Maar het "lopen naar" of "fietsen naar" of "rijden naar" is wel een basisvoorwaarde om te kunnen werken.

 

Maar goed, zo zijn er wel meer uren tijdens het ondernemen welke relatief minder opleveren of zelfs helemaal niets. Neem nu de administratie, dat levert helemaal niets op maar je kunt niet zonder. Ofwel lopend naar werk levert nog altijd meer op dan de administratie doen of op HL posten.

 

 

ps. Overigens "verdien" ik met 5km lopend naar werk ongeveer 48ct. ;)

 

Link naar reactie
  • 0

Ik kan me vaag nog een zaak herinneren van postbodes tegen de belastingdienst. die lopen zomaar 10 km op een werkdag.

Ik kan me eigenlijk zo voorstellen dat dit al verrekend zit in de ontvangen vergoeding.

Ik ook. Maar ook niet: naar verluidt zijn de tarieven door de flexibilisering hier enorm achteruit gehold. Vooral bij postbezorgers bij een Sannd en anderen. Dit was ook een markt waar men werkte als zogenaamd zelfstandige. In het tarief per poststuk of hoe ze dat ook maar meten zit dan 'alles'.

Dan kan ik me goed voorstellen dat een postbezorger gaat zoeken naar aftrekposten.

 

Ik heb wel eens clubkrantjes weggebracht, (vroeger, toen dit nog op papier was) en dan reed ik toch vlot een tiental km. (denk ik)

Stel dat een postbezorger 8 km route heeft, dan is dit een dagdeel. 150 van dat soort dagen levert een 1200 km op, dat zijn toch afstanden.

De wetgever vergoed dus wel rubberbanden, maar geen rubberzolen.

Link naar reactie
  • 0

Welk tot het privé vermogen behorend vervoermiddel gebruik je dan ?

Dacht het niet of Wiebes moet wel een heel ruimhartige bui hebben en de "benenwagen" goedkeuren in een besluit.

En ja als je dan dus lopend gaat of met de fiets of carpooled, dan mag je ook gewoon 19ct per km rekenen. Het maakt niet uit hoe je op plaats van bestemming komt, als je maar aannemelijk kan maken dat je er inderdaad geweest bent.

Vooruit dan maar! :)

Als je werkelijk denkt per uur ipv ( 5 km) lopen niet meer dan € 0,95 te kunnen verdienen zou ik gaan lopen.

Dat is toch helemaal niet relevant. Ook als ik met de auto ga dan "verdien" ik tijdens dat ritje relatief per uur minder dan tijdens het werken. Maar het "lopen naar" of "fietsen naar" of "rijden naar" is wel een basisvoorwaarde om te kunnen werken.

Maar goed, zo zijn er wel meer uren tijdens het ondernemen welke relatief minder opleveren of zelfs helemaal niets. Neem nu de administratie, dat levert helemaal niets op maar je kunt niet zonder. Ofwel lopend naar werk levert nog altijd meer op dan de administratie doen of op HL posten.

ps. Overigens "verdien" ik met 5km lopend naar werk ongeveer 48ct. ;)

 

In Art 3.15 wet IB staat;

 

• 6 Voor de toepassing van het eerste, tweede en vijfde lid worden kosten en lasten die verband houden met een tot het privé-vermogen van de belastingplichtige behorend of door hem in privé gehuurd vervoermiddel , eerst beperkt tot € 0,19 per kilometer.

 

Hoe rijm je dat met;

 

En ja als je dan dus lopend gaat of met de fiets of carpooled, dan mag je ook gewoon 19ct per km rekenen. Het maakt niet uit hoe je op plaats van bestemming komt, als je maar aannemelijk kan maken dat je er inderdaad geweest bent.

 

Onderbouw je stelling eens met een stukje wetgeving of een besluit of gewoon een artikeltje?

 

Maar voor mij was de discussie al afgesloten.

Ik hoop alleen dat de vragensteller tussen alle 'beschouwingen" een antwoord kan vinden.

 

 

 

Geef om mensen en gebruik dingen.

Andersom werkt niet.

Link naar reactie
  • 0

Het is heel simpel, of de werkelijke kosten worden vergoed of 19ct per km ongeacht hoe je jezelf verplaatst.

Helaas.

 

Werknemers kun je onbelast 19ct/km vergoeden voor vervoer ongeacht de manier van vervoer (behoudens taxi, luchtvaartuig, schip of ter beschikking gesteld vervoermiddel): dus ook lopend of carpoolend.

 

Ondernemers kunnen alleen 19ct/km aftrekken voor vervoermiddelen die prive bezit of in privé gehuurd zijn: dus niet lopend of carpoolend, maar in theorie wel een privé vliegtuig zoals Nedzhibe aangeeft.

 

Praktijk van dat laatste is natuurlijk dat de fiscus niet kan en zal controleren of je voor een korte zakelijke rit bent gaan lopen, een geleende fiets gebruikte of misschien rolschaatste (want is dat een vervoermiddel of niet?). Als het logisch lijkt dat je inderdaad met fiets of auto bent gegaan, zal de aftrek waarschijnlijk niet ter discussie worden gesteld. Ga je honderden of duizenden kilometers opvoeren naar buitenlandse bestemmingen, dan kan ik me voorstellen dat de inspecteur daar iets dieper naar gaat graven.

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Praktijk van dat laatste is natuurlijk dat de fiscus niet kan en zal controleren of je voor een korte zakelijke rit bent gaan lopen, een geleende fiets gebruikte of misschien rolschaatste (want is dat een vervoermiddel of niet?). Als het logisch lijkt dat je inderdaad met fiets of auto bent gegaan, zal de aftrek waarschijnlijk niet ter discussie worden gesteld. Ga je honderden of duizenden kilometers opvoeren naar buitenlandse bestemmingen, dan kan ik me voorstellen dat de inspecteur daar iets dieper naar gaat graven.

Precies! Belangrijkste is dat het naar redelijkheid is. Bovenstaande in combinatie met de term redelijkheid is vrijwel exact het antwoord wat ik destijds kreeg van de belastingtelefoon. Zo zijn er tal van andere voorbeelden te noemen waarbij het logisch is dat er wel sprake is van verantwoorde declaraties en wanneer juist niet. Mbt dat privevliegtuig ben ik niet zo zeker. Bij een workshop is een dergelijk voorbeeld besproken en daar is een rechtzaak over geweest en in dat specifieke geval wogen de baten (een paar uur extra declarabel) niet op tegen de kosten (eigen vliegtuig).

 

Mbt lopend naar werk gaat het uiteindelijk om lage bedragen van zeg eens hooguit 100euro netto op jaarbasis. Daar ligt noch Wiebes noch de belastingdienst wakker van. En ik vraag me nu dan ook hardop af wat een rechter zal beslissen mocht hier ooit een rechtzaak over komen.

 

Mbt carpoolen nog een praktijkvoorbeeld welke ik destijds ook aan de belastingtelefoon voorgelegd heb. Ik ging een keertje carpoolen waarbij ik door mijn vrouw met de auto naar een parkeerplek nabij een afrit van de snelweg gebracht ben, vervolgens ben ik gaan carpoolen en hebben we samen de kosten gedeeld wat voor mij neer kwam op circa 15ct/km, en tot slot ben ik weer afgezet bij een bushalte en vanaf daar met ov naar huis gereisd. Het antwoord van de belastingtelefoon was klip en klaar: Hou het simpel, gebruik de kilometers zoals je normaal gesproken met de auto heen en weer zou reizen en vermenigvuldig dit met 19ct en dat kun je dan als reiskosten opnemen in de administratie.

 

Mbt fietsend naar werk moet ik binnenkort nog eens gaan navragen bij de belastingtelefoon. Destijds als werknemer moest ik de kilometers noteren die ik normaal gesproken met de auto reed en dus niet de werkelijk gereden fietskilometers. Wellicht dat dit voor een ondernemer dan ook anders is.

Link naar reactie
  • 0

Mbt dat privevliegtuig ben ik niet zo zeker. Bij een workshop is een dergelijk voorbeeld besproken en daar is een rechtzaak over geweest en in dat specifieke geval wogen de baten (een paar uur extra declarabel) niet op tegen de kosten (eigen vliegtuig).

Ik herinner me een casus van een tandarts, maar dat ging niet om 19ct/km in een privévliegtuig maar om een vliegtuig waarvan de volledige kosten zakelijk werden opgevoerd. Dat schoot de Belastingdienst en de rechter toch in het verkeerde keelgat: het Cessna-arrest.

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Mbt dat privevliegtuig ben ik niet zo zeker. Bij een workshop is een dergelijk voorbeeld besproken en daar is een rechtzaak over geweest en in dat specifieke geval wogen de baten (een paar uur extra declarabel) niet op tegen de kosten (eigen vliegtuig).

Ik herinner me een casus van een tandarts, maar dat ging niet om 19ct/km in een privévliegtuig maar om een vliegtuig waarvan de volledige kosten zakelijk werden opgevoerd. Dat schoot de Belastingdienst en de rechter toch in het verkeerde keelgat: het Cessna-arrest.

 

Dat was hem inderdaad!

Link naar reactie
  • 0

Mbt dat privevliegtuig ben ik niet zo zeker. Bij een workshop is een dergelijk voorbeeld besproken en daar is een rechtzaak over geweest en in dat specifieke geval wogen de baten (een paar uur extra declarabel) niet op tegen de kosten (eigen vliegtuig).

Ik herinner me een casus van een tandarts, maar dat ging niet om 19ct/km in een privévliegtuig maar om een vliegtuig waarvan de volledige kosten zakelijk werden opgevoerd. Dat schoot de Belastingdienst en de rechter toch in het verkeerde keelgat: het Cessna-arrest.

 

Dat was hem inderdaad!

 

hallo

 

Cessna betrof inderdaad een zakelijk bedrijfsmiddel.

Rechter ging niet akkoord voor het geheel maar de zakelijke km's bleven wel aftrekbaar.

Het blijft dus een kwestie van rekenen;

Vervoermiddel zakelijk - privé gebruik of

Vervoermiddel privé á € 0,19 per km.

Maar wel een vervoermiddel !

De eerder genoemde rubberzolen ( Realist) vallen volgens mij onder het hoofdstuk wel of niet werkkleding.

 

Welke kosten aftrekbaar

 

Vriendelijke groet,

Geef om mensen en gebruik dingen.

Andersom werkt niet.

Link naar reactie
  • 0
Mbt fietsend naar werk moet ik binnenkort nog eens gaan navragen bij de belastingtelefoon. Destijds als werknemer moest ik de kilometers noteren die ik normaal gesproken met de auto reed en dus niet de werkelijk gereden fietskilometers. Wellicht dat dit voor een ondernemer dan ook anders is.

maar dan komen we toch op 'in de praktijk' en 'controleerbaar'.

Je bedoelt dat fietsend soms korter is? Of langer?

Je bent van A naar B gegaan, en je brengt 19 ct per km in. ANWB-routeplannerafstand. Je maakt geen extra kolommetje aan, en in een boekhoudprogrammatje kán dat wellicht al niet eens, hoe je bent gegaan. In die zin is het ook het lopend gaan weer aftrekbaar.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 223 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.