• 0

Verhuiskosten aftrekpost

Beste allen,

 

Ik ben ZZP-er welke momenteel vanuit huis werkzaam is. Om dichter bij mijn opdrachtgevers te zitten en een professionele indruk te kunnen maken wil ik een kantoorruimte gaan huren. Deze kantoorruimte bevind zich op 15km afstand van mijn woning.

 

Nu lees ik over de mogelijkheid verhuiskosten als aftrekpost op te voeren link belastingdienst . Gaat deze regeling op voor mijn situatie, c.q. kan ik €7.750 zakelijk aftrekken + de kosten voor het verhuizen van meubilair etc?

 

Voor de duidelijkheid, het kantoor zal geen woonbestemming hebben en ik blijf in mijn huidige huis wonen.

 

Bvd voor reactie.

 

Groet Diederick

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik vermoed dat je de aftrekpost niet kunt benutten, maar de werkelijke kosten van de bedrijfsverhuizing wel kunt aftrekken (factuur verhuisbedrijf voor het 15km verplaatsen van kantoormeubilair).

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Ik vermoed net als Ron ook dat je de aftrekpost niet kan benutten.

 

Zoals ik het lees gaat het om een aftrekpost als je als privépersoon om zakelijke redenen gaat verhuizen. Hier verhuis je alleen je kantoor. Uiteraard kan je die factuur wel opvoeren als kosten.

Benieuwd naar mijn business? www.liguido.nl - www.youngtech.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik ben ZZP-er welke momenteel vanuit huis werkzaam is. Om dichter bij mijn opdrachtgevers te zitten en een professionele indruk te kunnen maken wil ik een kantoorruimte gaan huren. Deze kantoorruimte bevind zich op 15km afstand van mijn woning.

Je hebt geen recht op deze aftrekpost. Je voldoet op geen enkele manier aan de voorwaarden. Ten eerste moet er sprake zijn van een daadwerkelijke verhuizing. Dat betekent dat je moet veranderen van woonruimte.

 

Ten tweede zal er sprake moeten zijn van een zogenaamd 'onweerlegbaar vermoeden van zakelijkheid'. Hieraan wordt pas voldaan als je naar een nieuw huis verhuist dat in de buurt ligt van je vestigingsplaats. Aangezien je vanuit huis werkt, zul je hier nooit aan voldoen. Ongeacht waar je naartoe verhuist, zul je altijd op 0 km van je (zakelijke) vestigingsplaats wonen.

 

Je voldoet overigens pas aan deze laatste voorwaarde, als je momenteel méér dan 10 km van je vestigingsplaats woont en gaat verhuizen naar een plaats die minder dan 10 km van je vestigingsplaats is. Tegelijkertijd moet de verhuizing zelf ook meer dan 10 km schelen, maar de reisafstand moet sowieso altijd meer dan de helft worden bekort.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 135 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.