Als startende ondernemer wordt er geadviseerd om tussen de 30 a 40% van je omzet te reserveren. Zodat je voldoende geld overhoudt om bijvoorbeeld de inkomstenbelasting te kunnen betalen.
Mijn vraag: is dat van de omzet of van de omzet minus de btw ?
Bijvoorbeeld ik heb dit kwartaal: 12.000 omzet gedraaid en ik noem maar een fictief BTW bedrag van 2000. Moet ik dan 30 a 40 % van 10.000 euro reserveren om eventuele kosten voor de IB op te vangen. Of moet ik uitgaan van de 12.000 euro.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
detussenpersoon
detussenpersoon
Geachte leden,
Als startende ondernemer wordt er geadviseerd om tussen de 30 a 40% van je omzet te reserveren. Zodat je voldoende geld overhoudt om bijvoorbeeld de inkomstenbelasting te kunnen betalen.
Mijn vraag: is dat van de omzet of van de omzet minus de btw ?
Bijvoorbeeld ik heb dit kwartaal: 12.000 omzet gedraaid en ik noem maar een fictief BTW bedrag van 2000. Moet ik dan 30 a 40 % van 10.000 euro reserveren om eventuele kosten voor de IB op te vangen. Of moet ik uitgaan van de 12.000 euro.
Met vriendelijke groet,
De tussenpersoon
[verandering: titel]
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/55721-reservering-omzet-tbv-inkomstenbelasting/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag