Ik ontvang op korte termijn 25% van de BV waarin ik nu werkzaam ben. Hiervoor wil ik een holding oprichten, waarin eventueel uitgekeerde dividend geplaatst gaat worden.
Ik word geen DGA, maar blijf in loondienst bij de BV, zodat ik mijn werknemersverzekeringen behoud. (ik neem aan dat dit gewoon kan?)
De enige reden voor oprichting van de holding is dus om dividend op te slaan. (En dit eventueel over een aantal jaar weer te kunnen investeren in een nieuwe of andere BV).
- Waar kan ik goedkoop, betrouwbaar en snel een holding oprichten?
- Komen daar nog specifieke zaken bij kijken waar ik op moet letten?
Ook heb ik momenteel een klein eenmanszaakje op een totaal ander gebied.
- Kan ik gewoon een holding starten naast mijn eenmanszaak?
Ik wil deze twee liefst helemaal gescheiden houden.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Sk2017
Sk2017
Dag kenners,
Ik heb een specifieke vraag over mijn situatie:
Ik ontvang op korte termijn 25% van de BV waarin ik nu werkzaam ben. Hiervoor wil ik een holding oprichten, waarin eventueel uitgekeerde dividend geplaatst gaat worden.
Ik word geen DGA, maar blijf in loondienst bij de BV, zodat ik mijn werknemersverzekeringen behoud. (ik neem aan dat dit gewoon kan?)
De enige reden voor oprichting van de holding is dus om dividend op te slaan. (En dit eventueel over een aantal jaar weer te kunnen investeren in een nieuwe of andere BV).
- Waar kan ik goedkoop, betrouwbaar en snel een holding oprichten?
- Komen daar nog specifieke zaken bij kijken waar ik op moet letten?
Ook heb ik momenteel een klein eenmanszaakje op een totaal ander gebied.
- Kan ik gewoon een holding starten naast mijn eenmanszaak?
Ik wil deze twee liefst helemaal gescheiden houden.
Bij voorbaat dank!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/56379-vraag-over-holding-oprichten-eenmanszaak/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
11 antwoorden op deze vraag