• 0

Tips om software gebruiksvriendelijk en good looking te maken

We hebben inmiddels een aardig software programma geschreven, wat functioneel leuke dingen kan doen voor een ondernemer. Doch we zijn ons bewust dat het nog niet echt een prettige look en feel heeft en begripsvolle interface hebben.

 

Wie heeft er tips wat ik eens zou moeten lezen, naar zou moeten kijken etc..

 

Uiteraard kijken we al naar andere programma's maar we snappen soms niet waarom nou juist het ene programma wel prettig aan doet en het andere minder. Dat is iets mystieks lijkt wel :-)

 

Iemand ideëen suggesties?

 

Perry

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Userinterfaces en usability zijn een soort 'magic art' ;) Enige manier om je interface echt goed te testen is mensen hem te laten zien en gebruiken. Liefst met een video camera erbij, de maker ver weg in de bezemkast en een lijstje met opdrachten die de tester uit moet voeren.

 

Als je me een url stuurt en je gaat zelf in bezemkast zitten wil ik wel even testen. Ben Nerd maar heb inmiddels door schade en schande genoeg wijsheden opgedaan over de 'normale gebruiker' ;D

Link naar reactie
  • 0

volgens mij zijn er hier genoeg kritische evraringsdeskundigen op het forum. ik meld me hierbij aan als tester en beoordelaar (heb tenslotten 12 jaar een softwareproductiebedrijf gerund).

 

oproep aan andere HL-ers: meld je aan bij Perry voor testen en beoordelingswerk!

 

Succes Perry!

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

 

een strak logo in combinatie met het juiste lettertype doet naar mijn idee heel veel. En natuurlijk, het power effect in photoshop; De gradient!

 

Maakt van een inspiratieloze background, button of anderszins een stijlvol element..

 

ps: Wie van de aangeleverde screenprint de beste interface maakt heeft gewonnen?

----------------------------------------------------------------------------

www.splendidmedia.nl | *NEW: www.justathought.nl

----------------------------------------------------------------------------

Link naar reactie
  • 0

Praktische een aantrekkelijke interfaces maken is inderdaad even lastig, toch heb ik wel wat tips:

 

- Lijn alle objecten netjes uit, dus geen scheve buttons, tekstboxen,etc. dit is zeer irritant, als staat iets maar 1 pixel uit t lood.

 

- Gebruik tahoma grootte 8 of 10 als font, je applicatie ziet er dan meteen al een stuk hipper uit in vergelijking met Arial of MsSansSerif.

 

- Gebruik niet teveel zwarte lijnen, donkergrijs op een lichtgrijze achtergrond werk stukken rustiger.

 

En ja, je logo op een strakke manier erop werkt (mits niet overdone) ook wel fraai.

 

suc6

 

Link naar reactie
  • 0

check of de interface geen problemen oplevert voor kleurenblinden. De rood/groen variant komt bij vrij veel mannen voor. Er zijn filters voor photoshop beschikbaar.

 

ik wil best ff naar je software kijken, ik heb expert reviews, en usability tests gedaan voor o.a. de ESA, KPN, NOB, en nog heel want anderen (hardware, software, websites, mobile devices, etc).

 

Cheers

tim

 

Newviews automatiseert de boekhouding (o.a. scannen/herkennen, UBL2 en directe bankkoppelingen), ook voor accountants- en administratiekantoren: www.newviews.nl

--

Wonen in Bussum, 3 garages, grote tuin en aparte bedrijfsruimte?

http://www.funda.nl/koop/bussum/huis-74981118-lammert-majoorlaan-58

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    14 leden, 227 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.