• 0

koeriers die vervoeren met bidtrans?

Dag, ik ben Frank en en 3 maanden geleden gestart met een transportbedrijfje. Op zich gaat het redelijk maar ben nog wel op zoek naar wat extra verdiensten, zodoende ben ik dan ook op de site www . bidtrans . nl uitgekomen nadat ik van hun en mailtje heb ontvangen of ik als vervoerder voor hun aan de slag wil gaan. Nu is mijn vraag ook, omdat ik nog niet zolang in het vak zit: Is er iemand die ervaring heeft met deze portaal? werkt er iemand anders ook samen met dit bedrijf. Ik zag ook dat ze tussen de 5 en 10 % provisiekosten rekenen van de transportkosten. Is dit een redelijk bedrag?

als iemand verder nog tips heeft hoor ik het wel :), groetjes

F. Goedemans

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dergelijke bedrijven beloven vaak een hoop. Los van deze commissie moet je vaak ook nog een lidmaatschap betalen. In de praktijk echter hebben ze vaak weinig aanbod waardoor je er per saldo dus op inlevert. Wijzelf hebben er nooit wat mee gedaan maar ik heb dergelijke verhalen verschillende malen gehoord van veelal zzp’ers die het hebben geprobeerd. In het grote transport bestaan dergelijke platforms ook maar dan met slechts een lidmaatschap en geen commissie. Je kan dan ook altijd een proefperiode aangaan zonder kosten zodat je het aanbod kan zien. Zijn die mogelijkheden hier niet, dan niet aan beginnen.

Mijn advies zou zijn; benader collega’s om daarvoor te kunnen rijden en zoek intussen naar mogelijke vaste klanten in de buurt.

Ik mag hier geen reclame maken maar stuur maar vast een mailtje naar mod edit: contactgegevens in profielinformatie.

 

Link naar reactie
  • 0

Deze heer Goedemans (als dat z'n echte naam is) heeft onder verschillende namen berichten op internet staan over bidtrans.

 

Gewoon een manier om een soort van sluikreclame te maken. Maar ik wil best m'n ervaringen delen hoor.

 

De website is vooral een plaats waar illegale transporteurs zonder vergunning, voor een appel en een ei ritten vandaan halen. Voor de professionele transporteur absoluut niet interessant vanwege de oneerlijke concurrentie.

Link naar reactie
  • 0

Ik kan me werkelijk waar totaal niet vinden in de verhalen die jullie schetsen.. Ten eerste is er absoluut geen lidmaatschap nodig om als bedrijf aan de slag te gaan bij bidtrans (en ik kan het weten want ik vervoer al regelmatig sinds Augustus 2017 opdrachten voor hen) en dat verhaal over illegale vervoerders is ook complete onzin. Wellicht omdat de vervoerders een nickname gebruiken op de site dat je zou kunnen denken dat er zulke vervoerders tussen zitten, maar nu scheer je mij ook over een kamp. Daarnaast moest ik ook verschillende formulieren toesturen naar ze voordat ik uberhaupt gebruik van de site kon maken.

Link naar reactie
  • 0

Waarom zou je als ondernemer een nick gebruiken ipv je bedrijfsnaam? Omgekeerde reclame? Deze bidtrans is in het Nederlands maar is niet "hier" gevestigd. (Redinton Media Gevestigd aan V Zátiší 810/1, Mariánské hory, 709 00 Ostrava, Tsjechische Republiek Ingeschreven bij het Handelsregister in Tsjechië onder nummer 02712890 Europees BTW nummer: CZ02712890). Ik als mogelijk opdrachtgever ben al afgehaakt.

Voor al uw zee- en luchtvracht.

www.merchantlogistics.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 262 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.