Ik werk momenteel via een intermediair bij een klant. De overeenkomst loopt t/m 30 september 2017. Op 1 september kreeg ik een email van ze dat de klant mij wilde verlengen en dat er binnnen enkele dagen een nieuwe overeenkomst gestuurd zou worden. Omdat mijn huidige overeenkomst al op basis van een DBA modelovereenkomst was, ging ik er van uit dat de verlenging onder dezelfde condities zou zijn. Ik heb er verder niet achteraan gezeten.
Afgelopen vrijdag heeft de intermediair een nieuwe overeenkomst van opdracht gestuurd voor 1 oktober 2017 t/m 1 oktober 2018 verwijzend naar hun algemene voorwaarden. Die voor mij geheel nieuwe voorwaarden (volgens het model van de Bovib branche organisatie) kreeg ik maandag pas nadat ik daar zelf om gevraagd had.
Ik heb terug gemaild dat ik niet akkoord ben met één artikel (zie ook deze thread) en verzocht dat niet van toepassing te verklaren. Omdat het artikel in het model als optioneel gemarkeerd staat (en zij mijn recht mij te laten vervangen wel weggehaald hebben, maar de plicht voor mij om in voorkomende gevallen een vervanger te leveren hebben behouden), moet dat volgens mij kunnen zonder dat het de beoordeling door de belastingdienst beïnvloedt.
Woensdagavond nog een email gestuurd dat ik deze week wil weten of zij akkoord gaan met uitsluiten van artikel 9. Vanmorgen kreeg ik antwoord van zijn assistente dat de directeur dat moet beslissen, en dat hij er maandag (2 oktober) pas weer is. Ze zou de email weer doorsturen maar hij is slecht bereikbaar volgens haar.
Als ik voor maandagmorgen geen antwoord heb, is het dan slim om maandag gewoon bij de klant via VPN in te loggen op het netwerk en aan het werk te gaan? M.a.w. kan ik bij uitblijven van een antwoord er nu vanuit gaan dat we een overeenkomst hebben ZONDER het gewraakte artikel? Of kan ik beter wel wachten op antwoord?
Als het antwoord is dat ze het artikel niet willen schrappen dan is er geen overeenkomst en heb ik vanaf maandag (of zoveel later als het antwoord komt) gewoon vrij, lijkt me? Wel vervelend voor de klant natuurlijk, maar dan moet die maar proberen de intermediair op andere gedachten te brengen.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
arjan72
arjan72
Ik werk momenteel via een intermediair bij een klant. De overeenkomst loopt t/m 30 september 2017. Op 1 september kreeg ik een email van ze dat de klant mij wilde verlengen en dat er binnnen enkele dagen een nieuwe overeenkomst gestuurd zou worden. Omdat mijn huidige overeenkomst al op basis van een DBA modelovereenkomst was, ging ik er van uit dat de verlenging onder dezelfde condities zou zijn. Ik heb er verder niet achteraan gezeten.
Afgelopen vrijdag heeft de intermediair een nieuwe overeenkomst van opdracht gestuurd voor 1 oktober 2017 t/m 1 oktober 2018 verwijzend naar hun algemene voorwaarden. Die voor mij geheel nieuwe voorwaarden (volgens het model van de Bovib branche organisatie) kreeg ik maandag pas nadat ik daar zelf om gevraagd had.
Ik heb terug gemaild dat ik niet akkoord ben met één artikel (zie ook deze thread) en verzocht dat niet van toepassing te verklaren. Omdat het artikel in het model als optioneel gemarkeerd staat (en zij mijn recht mij te laten vervangen wel weggehaald hebben, maar de plicht voor mij om in voorkomende gevallen een vervanger te leveren hebben behouden), moet dat volgens mij kunnen zonder dat het de beoordeling door de belastingdienst beïnvloedt.
Woensdagavond nog een email gestuurd dat ik deze week wil weten of zij akkoord gaan met uitsluiten van artikel 9. Vanmorgen kreeg ik antwoord van zijn assistente dat de directeur dat moet beslissen, en dat hij er maandag (2 oktober) pas weer is. Ze zou de email weer doorsturen maar hij is slecht bereikbaar volgens haar.
Als ik voor maandagmorgen geen antwoord heb, is het dan slim om maandag gewoon bij de klant via VPN in te loggen op het netwerk en aan het werk te gaan? M.a.w. kan ik bij uitblijven van een antwoord er nu vanuit gaan dat we een overeenkomst hebben ZONDER het gewraakte artikel? Of kan ik beter wel wachten op antwoord?
Als het antwoord is dat ze het artikel niet willen schrappen dan is er geen overeenkomst en heb ik vanaf maandag (of zoveel later als het antwoord komt) gewoon vrij, lijkt me? Wel vervelend voor de klant natuurlijk, maar dan moet die maar proberen de intermediair op andere gedachten te brengen.
Alvast dank voor jullie input,
Arjan
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/57087-doorwerken-zonder-nieuwe-overeenkomst-van-opdracht-door-gevraagde-aanpassing/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag