• 0

WUO of ROW naast loondienst?

Ik schrijf mij per 1 januari opnieuw in bij de KVK, na een korte stop. Reden hiervoor is dat eigenlijk alle gegevens gewijzigd moeten, ik nu naast loondienst onderneem en ik eigenlijk gewoon een nieuwe start wil.

 

Nu ben ik het KVK formulier alvast aan het invullen en moet antwoord geven op deze vraag:

Welke inkomsten geniet u of gaat u genieten?

 

Ik kies dan uiteraard loon, maar weet niet of ik daarnaast straks WUO of ROW heb. Ik heb er een hoop artikeltjes over gelezen, maar het blijft voor mij heel vaag.

 

Relevante informatie: Ik werk 32 uur per week in loondienst en werk daarnaast een wisselend aantal uur per week aan verschillende opdrachten. De ene week niets en de andere week bijvoorbeeld 1 dag. Er zijn meerdere opdrachtgevers, waarschijnlijk zo'n 6-10 per jaar. Ik verwacht zo'n 6000 euro te verdienen. Misschien zijn er nog andere relevante zaken?

 

Ik ben ook erg benieuwd wat deze 'keuze' verder voor gevolgen heeft.

 

Alvast veel dank voor het meedenken.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Tja, bij 6.000 winst en loondienst ernaast blijft het lastig. Het onderscheid is gewoon een grijs gebied.

 

De fiscus bellen zal waarschijnlijk resulteren in row.

Je kunt ook gewoon zelf een standpunt innemen en je aangifte indienen als ondernemer. Als de fiscus later vindt van niet dan loop je hooguit het risico dat je de Mkb-winstvrijstelling terug moet betalen. Uiteraard nadat je strijd hebt gevoerd en alle argumenten ter staving van je ondernemerschap hebt aangedragen.

 

Succes

Joost

 

 

 

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 144 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.