Na wat onderzoek heb ik vernomen dat als je kosten hebt zonder de bijbehorende bon of factuur, je deze gewoon mag wegboeken in de administratie mits je kan aantonen dat dit zakelijke kosten betreft. De btw aftrekken van voorbelasting mag dan niet vanwege de factuureisen die dan niet vervuld zijn.
Hoe zit het met de kosten voor een intracommunautaire dienst waarvan je de factuur niet meer heb of kan verkrijgen? De btw wordt verlegd naar de ondernemer. Heb ik het goed begrepen dat in zo'n geval de ondernemer de kosten dan kan wegboeken met 21% btw bovenop de kosten zonder aftrek van voorbelasting vanwege de niet vervulde factuureisen?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
FloRijder
FloRijder
Na wat onderzoek heb ik vernomen dat als je kosten hebt zonder de bijbehorende bon of factuur, je deze gewoon mag wegboeken in de administratie mits je kan aantonen dat dit zakelijke kosten betreft. De btw aftrekken van voorbelasting mag dan niet vanwege de factuureisen die dan niet vervuld zijn.
Hoe zit het met de kosten voor een intracommunautaire dienst waarvan je de factuur niet meer heb of kan verkrijgen? De btw wordt verlegd naar de ondernemer. Heb ik het goed begrepen dat in zo'n geval de ondernemer de kosten dan kan wegboeken met 21% btw bovenop de kosten zonder aftrek van voorbelasting vanwege de niet vervulde factuureisen?
Hartelijk bedankt,
FloRijder
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/57781-intracommunautaire-kosten-boeken-zonder-factuur/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
12 antwoorden op deze vraag