Hallo ik ben statutair directeur van de NL vestiging van een buitenlands bedrijf. Het moederbedrijf heeft besloten om onze vestiging te sluiten en daarmee komt iedereen op straat te staan, incl mezelf.
Er is een goed sociaal plan afgesproken dus dat is prima.
Nu is mijn vraag het volgende. Ik heb dus 2 relaties met het bedrijf: een arbeidscontract en de relatie als statutair directeur.
Voor ik mijn vaststellingsovereenkomst ontvang vraagt het moederbedrijf of ik ontslag wil nemen als statutair directeur.
Mijn vraag is nu: is dat inderdaad nodig / cq verstandig?
Als ik namelijk morgen mijn overeenkomst teken gaat het dienstverband zowieso nog 4 maanden door dus dat lijkt mij tijd zat om ontslag te nemen/krijgen als statutair directeur en kvk uit te schrijven.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
verfkoning
verfkoning
Hallo ik ben statutair directeur van de NL vestiging van een buitenlands bedrijf. Het moederbedrijf heeft besloten om onze vestiging te sluiten en daarmee komt iedereen op straat te staan, incl mezelf.
Er is een goed sociaal plan afgesproken dus dat is prima.
Nu is mijn vraag het volgende. Ik heb dus 2 relaties met het bedrijf: een arbeidscontract en de relatie als statutair directeur.
Voor ik mijn vaststellingsovereenkomst ontvang vraagt het moederbedrijf of ik ontslag wil nemen als statutair directeur.
Mijn vraag is nu: is dat inderdaad nodig / cq verstandig?
Als ik namelijk morgen mijn overeenkomst teken gaat het dienstverband zowieso nog 4 maanden door dus dat lijkt mij tijd zat om ontslag te nemen/krijgen als statutair directeur en kvk uit te schrijven.
Kan iemand mij advies geven?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/57876-ontslag-als-statutair-directeur-met-vaststellingsovereenkomst/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
10 antwoorden op deze vraag