Jump to content
  • Welcome to HigherLevel, the Dutch business forum

    Do you have a business question, do you want feedback on your business plan or do you want to advise others? Then you are at the right place at a higher level. Here entrepreneurs come together to take each other to the next level.
    Ask your question, get a quick answer and share your experiences with entrepreneurs. The moment it suits you!
    During the day, evening and weekend 24/7 free advice and exchange of experience with entrepreneurs who understand!
Tshirtvragen

Retour nemen uit het buitenland verplicht?

Recommended Posts

Beste higerlevel leden, ik ben bezig met mijn eigenkleding merk en zou ook graag willen verzenden naar het buitenland, dit is natuurlijk prima als de klant de verzending betaalt alleen als het retour gestuurd mag worden word dit een dure grap. Behalve als mijn product slecht is zou ik niet retour willen nemen, daarom mijn vraag, is het verplicht om retour te nemen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

je mag

 

1. verzendkosten rekenen voor het versturen van het product

2. de consument zelf de verzendkosten laten betalen voor het retourneren van het product

 

je moet

 

1. de volledige betaling (inclusief verzendkosten) terugstorten als de klant er om vraagt

2. bij het verzoek voor een grotere of kleinere maat; een nieuw artikel opsturen op jouw kosten


Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

De klant heeft 14 dagen bedenktijd voor aankopen buiten winkels (online, per telefoon of postorder).

Er zijn echter uitzonderingen, bijvoorbeeld voor speciaal gefabriceerde of gepersonaliseerde producten zoals een maatpak of gedrukte voetbalshirts met eigen naam erop gedrukt.

 

Is er in jouw geval sprake van dit soort maatwerk?

 


LiveLogistics.nl -  E-Fulfilment:  Wij Slaan Goederen Op, Verpakken Ze En Regelen De Verzending  Voor Webwinkels.

Share this post


Link to post
Share on other sites
De klant heeft 14 dagen bedenktijd voor aankopen buiten winkels (online, per telefoon of postorder).

 

De consument heeft 14 dagen bedenktijd. Omdat het om kleding gaat kunnen we wel aannemen dat het om consumenten gaat, maar voor de duidelijkheid is het wel nuttig om het bovenstaande te benadrukken.

 


Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De klant heeft 14 dagen bedenktijd voor aankopen buiten winkels (online, per telefoon of postorder).

 

De consument heeft 14 dagen bedenktijd. Omdat het om kleding gaat kunnen we wel aannemen dat het om consumenten gaat, maar voor de duidelijkheid is het wel nuttig om het bovenstaande te benadrukken.

 

 

Inderdaad Branko bedankt voor de aanvulling! ;)


LiveLogistics.nl -  E-Fulfilment:  Wij Slaan Goederen Op, Verpakken Ze En Regelen De Verzending  Voor Webwinkels.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...

je moet

...

2. bij het verzoek voor een grotere of kleinere maat; een nieuw artikel opsturen op jouw kosten

zeker? Ik weet dat bij wehkamp je dan gewoon opnieuw moet bestellen (en dus eventueel opnieuw verzendkosten).

 

ah ja, goeie, nuancering:

 

je mag ook het volledige bedrag incl. verzendkosten terugstorten en de klant verzoeken een nieuwe bestelling te plaatsen (bron consuwijzer)


Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor de consument is ruilen voor een andere maat waarbij hij de verzendkosten betaalt vaak een slechte deal:

 

De eerste koop ontbinden (dwz retourneren product en geld terug krijgen incl verzendkosten) en een nieuwe koop doen kost hem geen extra verzendkosten.

 

De verzendkosten voor het terugzenden van de eerste koop hoeft de consument alleen te bepalen als hij daar vooraf over is ingelicht. Zo niet draait de verkoper ook voor deze kosten op. Uiteraard moeten die kosten wel redelijk zijn, mogelijk maximaal wat het zou kosten om het product met postnl of iets dergelijks terug te sturen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Let op: het laatste bericht in het topic waar je op wilt reageren is meer dan zes maanden oud. Onnodig oude topics omhoog halen wordt niet altijd gewaardeerd, maar natuurlijk mag je nog wel op oude topics reageren.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 18 leden online en 428 gasten

    (See full list)    
  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept