Ik volg dit forum al enige tijd en zou graag jullie mening/adviezen willen vragen over het volgende.
Mijn uiteindelijke vragen hebben betrekking op de ontwikkeling van een nieuwe website. Als dit niet je interesse heeft zou je hier nl. kunnen afhaken. Eerst maar wat achtergrond.
Sinds '93 ben ik zelfstandig ondernemer en in 1997 startte ik het bedrijf Fortune Factory. Een jaar eerder ontdekte ik in de V.S. het Fortune Cookie en zag de geweldige mogelijkheden van dit koekje
op het gebied van marketing/ communicatie en promotie. Ieder tekst die je nl. op een reclamepen kwijt kan kan je ook kwijt op een koekje...
Directer kun je niet communiceren. In al die jaren ben ik nog nooit iemand tegengekomen, die wel een koekje had gehad, maar het tekstje nog zou moeten lezen.
Wij (co-)produceren de Fortune Cookies en verkopen die in Nederland, Duitsland en Belgie. Wij hebben hierin (vrijwel) een monopolie positie en willen de verkoop uitbreiden naar andere landen. Dit najaar zullen we van start gaan in Spanje. Afnemers zijn o.a. groothandelaren, maar ook bijv. Masterfoods en Unilver die ze verkopen in retailverpakkingen. Fortune Cookies worden daarnaast verkocht als bijvoorbeeld onderdeel van een kerst-of relatiepakket en als promotioneel item. Wij verkopen ca. 70% rechtstreeks aan de eindverbruiker en 30% via wederverkopers (relatiegeschenken leveranciers, reclamebureaus e.a.)
Naast het zakelijk segment hebben wij een assortiment ontwikkeld voor de particulier. Zo hebben we ons gericht op de trouwmarkt. Ca. 80.000 huwelijken per jaar, waarvan 60/70% de trouwdag afsluit met een feest, waarvoor gemiddeld 135 personen worden uitgenodigd.
Als (goed) gebruik ontvangen de gasten veelal een aandenken, een bedankje uit naam van het bruidspaar, waaraan zo’n 2,00 tot 2,50 euro wordt gespendeerd.
Aanvankelijk waren dit –uiteraard- onze fortune cookies waarin het bruidspaar hun lijfspreuk of andere bedankteksten kon laten opnemen op het strookje in het koekje. Een zeer origineel alternatief voor de meer
traditionele bruidsuikers of foto van het bruidspaar. We ontwikkelden de afgelopen jaren diverse verpakkingen met steeds het fortune cookie als vertrekpunt.
Met meer en minder succes hebben we in de afgelopen jaren naast het Gelukskoekje ook enkele andere promotionele items ontwikkeld voor zowel de zakelijke markt alsook het particuliere segment (trouwerijen).
Mede door deze uitbreiding maakt de omzetontwikkeling de laatste 2 jaren een gestage en forse groei door (de laatste 6 maanden, +45% t.o.v. 2004).
Bij de start van het bedrijf heb ik veel aandacht en geld besteed aan marketing en promotie. Momenteel wordt
hierin – met uitzondering van bannering en google ads- weinig tot niets gedaan. Onze website is dan ook de levensader van het bedrijf.
Ieder euro dubbeltje omzet komt binnen dankzij of direct via het internet. Onze website kun je vinden op www.geluk.com
Na 7 jaar dienst en al vele malen met het idee gespeeld te hebben heb ik eindelijk de knoop doorgehakt en besloten deze zomer te benutten voor de opzet van een geheel nieuwe website.
Tevens zullen we het assortiment kritisch onder de loep nemen, een nieuwe huisstijl willen ontwikkelen (of de bestaande te verfrissen/ op strakken) en een strategische koers bepalen voor de toekomst voor wat betreft onze profilering in de nederlanse markt en de introductie van Fortune Factory in andere landen (franchising?, agenturen, eigen ondernemingen?) In duitsland zijn we overigens actief met een eigen onderneming (Gmbh).
De huidige website is inmiddels een zwak residu van de website waarmee we 7 jaar geleden (een eeuw geleden in het internettjidspanne gerekend) van start gingen. Nieuw producten en tientallen pagina’s zijn toegevoegd. Meerdere bedrijven hebben er inmiddels aan gesleuteld. De navigatie is een doolhof geworden en de site maakt inmiddels een gedateerde indruk.
Ik vind het moeilijk afstand te doen van de huidige website want hoe je er ook tegenaan kijkt, hij functioneert
wel. Dagelijks komt onze omzet hierop binnen. Aan de andere kant realiseer ik me dat het op heel veel fronten
beter kan en dat het gewoon moet. Ik zie er best wel tegenop om een aanvang te maken omdat ik weet dat het geen gemakkelijke exercitie zal worden, een gedisciplineerde aanpak vergt (niet mijn sterkste punt)
en er veel tijd , energie en geld in zal zitten.
Om wat concreter te worden, jullie zouden me kunnen helpen met het volgende:
a) Ik wil een nieuwe site laten ontwerpen en ben opzoek naar een bedrijf dat zowel de vormgeving als de techniek kan verzorgen. Waarop moet ik letten als ik op zoek ben naar zo’n bedrijf. Natuurlijk geeft een portfolio een eerste indruk. Maar hoe scheidt je het kaf van het koren? Ik zoek een bedrijf bijvoorkeur in de 3-hoek Gorinchem- Rotterdam- Dordrecht.
b) Ik zou een 3-tal concepten, het ontwerpen en voorstellen voor een navigatie-structuur willen hebben waaruit we een keuze kunnen maken. Ik wil de nieuwe site beslist laten testen (zowel door particuliere bezoekers, via bijv. een enquête, als ook face-to-face). Maar in welke fase test je..? Welke vragen zijn van belang om erachter te komen hoe men je site/product aanbod/bedrjif percipieert..? Kennen jullie een site waar je online informatie kunt vinden over dit onderwerp of zijn er vragenlijsten beschikbaar?
c) Om niet over een nacht ijs te gaan, zou ik me willen oriënteren bij max. 3 bedrijven., om na te gaan wat ze
voor ons kunnen doen en met welke input/voorstellen ze, al dan niet vrijblijvend, en wellicht tegen een kleine vergoeding, kunnen komen. Heeft ervaring welke afspraken je hierover kunt/moet maken. Stel dat ik kies voor concept A en dit wil laten uitwerken door bureau B.
d) Valt het aan te raden voor concept en vormgeving, wat me toch geheel andere disciplines lijken dan inhoud,
navigatie en techniek, aan te kloppen bij een reclamebureau ..?
e) Wij schrijven zelf de globale teksten die ik wil laten aanscherpen door een copy-writer. Via dit forum ben ik al op een spoor gezet, maar aanvullende suggesties blijven welkom.
Als je meer informatie wenst, laat het maar weten.
Ik wacht de reacties af en zal er beslist m’n voordeel mee doen!
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
enrico007
enrico007
Ik volg dit forum al enige tijd en zou graag jullie mening/adviezen willen vragen over het volgende.
Mijn uiteindelijke vragen hebben betrekking op de ontwikkeling van een nieuwe website. Als dit niet je interesse heeft zou je hier nl. kunnen afhaken. Eerst maar wat achtergrond.
Sinds '93 ben ik zelfstandig ondernemer en in 1997 startte ik het bedrijf Fortune Factory. Een jaar eerder ontdekte ik in de V.S. het Fortune Cookie en zag de geweldige mogelijkheden van dit koekje
op het gebied van marketing/ communicatie en promotie. Ieder tekst die je nl. op een reclamepen kwijt kan kan je ook kwijt op een koekje...
Directer kun je niet communiceren. In al die jaren ben ik nog nooit iemand tegengekomen, die wel een koekje had gehad, maar het tekstje nog zou moeten lezen.
Wij (co-)produceren de Fortune Cookies en verkopen die in Nederland, Duitsland en Belgie. Wij hebben hierin (vrijwel) een monopolie positie en willen de verkoop uitbreiden naar andere landen. Dit najaar zullen we van start gaan in Spanje. Afnemers zijn o.a. groothandelaren, maar ook bijv. Masterfoods en Unilver die ze verkopen in retailverpakkingen. Fortune Cookies worden daarnaast verkocht als bijvoorbeeld onderdeel van een kerst-of relatiepakket en als promotioneel item. Wij verkopen ca. 70% rechtstreeks aan de eindverbruiker en 30% via wederverkopers (relatiegeschenken leveranciers, reclamebureaus e.a.)
Naast het zakelijk segment hebben wij een assortiment ontwikkeld voor de particulier. Zo hebben we ons gericht op de trouwmarkt. Ca. 80.000 huwelijken per jaar, waarvan 60/70% de trouwdag afsluit met een feest, waarvoor gemiddeld 135 personen worden uitgenodigd.
Als (goed) gebruik ontvangen de gasten veelal een aandenken, een bedankje uit naam van het bruidspaar, waaraan zo’n 2,00 tot 2,50 euro wordt gespendeerd.
Aanvankelijk waren dit –uiteraard- onze fortune cookies waarin het bruidspaar hun lijfspreuk of andere bedankteksten kon laten opnemen op het strookje in het koekje. Een zeer origineel alternatief voor de meer
traditionele bruidsuikers of foto van het bruidspaar. We ontwikkelden de afgelopen jaren diverse verpakkingen met steeds het fortune cookie als vertrekpunt.
Met meer en minder succes hebben we in de afgelopen jaren naast het Gelukskoekje ook enkele andere promotionele items ontwikkeld voor zowel de zakelijke markt alsook het particuliere segment (trouwerijen).
Mede door deze uitbreiding maakt de omzetontwikkeling de laatste 2 jaren een gestage en forse groei door (de laatste 6 maanden, +45% t.o.v. 2004).
Bij de start van het bedrijf heb ik veel aandacht en geld besteed aan marketing en promotie. Momenteel wordt
hierin – met uitzondering van bannering en google ads- weinig tot niets gedaan. Onze website is dan ook de levensader van het bedrijf.
Ieder euro dubbeltje omzet komt binnen dankzij of direct via het internet. Onze website kun je vinden op www.geluk.com
Na 7 jaar dienst en al vele malen met het idee gespeeld te hebben heb ik eindelijk de knoop doorgehakt en besloten deze zomer te benutten voor de opzet van een geheel nieuwe website.
Tevens zullen we het assortiment kritisch onder de loep nemen, een nieuwe huisstijl willen ontwikkelen (of de bestaande te verfrissen/ op strakken) en een strategische koers bepalen voor de toekomst voor wat betreft onze profilering in de nederlanse markt en de introductie van Fortune Factory in andere landen (franchising?, agenturen, eigen ondernemingen?) In duitsland zijn we overigens actief met een eigen onderneming (Gmbh).
De huidige website is inmiddels een zwak residu van de website waarmee we 7 jaar geleden (een eeuw geleden in het internettjidspanne gerekend) van start gingen. Nieuw producten en tientallen pagina’s zijn toegevoegd. Meerdere bedrijven hebben er inmiddels aan gesleuteld. De navigatie is een doolhof geworden en de site maakt inmiddels een gedateerde indruk.
Ik vind het moeilijk afstand te doen van de huidige website want hoe je er ook tegenaan kijkt, hij functioneert
wel. Dagelijks komt onze omzet hierop binnen. Aan de andere kant realiseer ik me dat het op heel veel fronten
beter kan en dat het gewoon moet. Ik zie er best wel tegenop om een aanvang te maken omdat ik weet dat het geen gemakkelijke exercitie zal worden, een gedisciplineerde aanpak vergt (niet mijn sterkste punt)
en er veel tijd , energie en geld in zal zitten.
Om wat concreter te worden, jullie zouden me kunnen helpen met het volgende:
a) Ik wil een nieuwe site laten ontwerpen en ben opzoek naar een bedrijf dat zowel de vormgeving als de techniek kan verzorgen. Waarop moet ik letten als ik op zoek ben naar zo’n bedrijf. Natuurlijk geeft een portfolio een eerste indruk. Maar hoe scheidt je het kaf van het koren? Ik zoek een bedrijf bijvoorkeur in de 3-hoek Gorinchem- Rotterdam- Dordrecht.
b) Ik zou een 3-tal concepten, het ontwerpen en voorstellen voor een navigatie-structuur willen hebben waaruit we een keuze kunnen maken. Ik wil de nieuwe site beslist laten testen (zowel door particuliere bezoekers, via bijv. een enquête, als ook face-to-face). Maar in welke fase test je..? Welke vragen zijn van belang om erachter te komen hoe men je site/product aanbod/bedrjif percipieert..? Kennen jullie een site waar je online informatie kunt vinden over dit onderwerp of zijn er vragenlijsten beschikbaar?
c) Om niet over een nacht ijs te gaan, zou ik me willen oriënteren bij max. 3 bedrijven., om na te gaan wat ze
voor ons kunnen doen en met welke input/voorstellen ze, al dan niet vrijblijvend, en wellicht tegen een kleine vergoeding, kunnen komen. Heeft ervaring welke afspraken je hierover kunt/moet maken. Stel dat ik kies voor concept A en dit wil laten uitwerken door bureau B.
d) Valt het aan te raden voor concept en vormgeving, wat me toch geheel andere disciplines lijken dan inhoud,
navigatie en techniek, aan te kloppen bij een reclamebureau ..?
e) Wij schrijven zelf de globale teksten die ik wil laten aanscherpen door een copy-writer. Via dit forum ben ik al op een spoor gezet, maar aanvullende suggesties blijven welkom.
Als je meer informatie wenst, laat het maar weten.
Ik wacht de reacties af en zal er beslist m’n voordeel mee doen!
"Geluk zit soms in een klein Koekje"
E.J. Gulden
Fortune Factory
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/5807-koek-en-zoopie-webmarketing/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
8 antwoorden op deze vraag