Ik ga vooruitbetalingen ontvangen van klanten voor kosten die waarschijnlijk gemaakt moeten worden tijdens het leveren van een dienst. Meestal maken ze het over via PayPal en zijn de transactiekosten tussen de ~3 en 10% die ik zal doorberekenen aan de klant.
Ik heb in gedachten hiervoor twee verschillende facturen te moeten gebruiken:
[*]Een normale factuur (met btw conform de algemene regels) met op regel 1 het uiteindelijke voorschotbedrag en op regel 2 de "servicekosten" voor het doorberekenen van de transactiekosten.
[*]Een niet uitgereikte creditfactuur (met een referentie naar de eerste factuur) voor het voorschotbedrag waarbij gemaakte kosten hier van worden afgetrokken. Indien er geld over blijft, reik ik deze creditfactuur uit en stort ik het resterende bedrag terug.
Mijn vraag: heb ik dit allemaal goed of is er een betere manier?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
FloRijder
FloRijder
Ik ga vooruitbetalingen ontvangen van klanten voor kosten die waarschijnlijk gemaakt moeten worden tijdens het leveren van een dienst. Meestal maken ze het over via PayPal en zijn de transactiekosten tussen de ~3 en 10% die ik zal doorberekenen aan de klant.
Ik heb in gedachten hiervoor twee verschillende facturen te moeten gebruiken:
[*]Een normale factuur (met btw conform de algemene regels) met op regel 1 het uiteindelijke voorschotbedrag en op regel 2 de "servicekosten" voor het doorberekenen van de transactiekosten.
[*]Een niet uitgereikte creditfactuur (met een referentie naar de eerste factuur) voor het voorschotbedrag waarbij gemaakte kosten hier van worden afgetrokken. Indien er geld over blijft, reik ik deze creditfactuur uit en stort ik het resterende bedrag terug.
Mijn vraag: heb ik dit allemaal goed of is er een betere manier?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/58143-vooruitbetalingen-vragen-voor-mogelijke-kosten/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
8 antwoorden op deze vraag