Ik ben januari 2017 gestart met mijn eenmansbedrijf. Na een jaar hard leren over ondernemen en genieten van het zelfstandig uitvoeren van mijn werk kom ik uit bij de eerste keer zakelijk aangifte doen van mijn inkomstenbelasting. In eerste instantie dacht ik dat dit moest gaan lukken omdat ik tot nu toe alle obstakels nog heb kunnen leren overkomen door veel onderzoek te doen en vooral door te zetten. De BTW-aangifte was de eerste keer ook pittig maar is uiteindelijk ook gelukt ( mede dankzij jullie allemaal ;) ). Nog bedankt daarvoor!
Echter kom ik er nu na veel zwoegen en lezen niet meer uit. Ik snap niet waar het fout gaat.
Ik vul al mijn gegevens in maar ik heb het idee dat ik iets mis. Kan iemand hier mij misschien uit de brand helpen ? Hier mijn cijfers uit mijn boekhouding:
2. min 5. bij : Kosten van grond- en hulpstoffen en inkoopprijs van de verkopen
3. bij : Auto- en transportkosten
4. bij : Opbrengsten banktegoeden
Bij activa:
5. bij : Voorraden - Boekwaarde einde boekjaar (bij begin boekjaar 0)
6. bij : Vordering omzetbelasting (en dan bij Vordering omzetbelasting dit boekjaar)
7. bij : Liquide middelen
Bij passiva:
8. bij : Eigen vermogen
Bij Privéonttrekkingen en -stortingen:
9. bij : Privéonttrekkingen in geld
10. bij : Overige privéstortingen
Dit alles geeft me de foutmelding die ik na veel voorwerk hoopte niet te krijgen ???. Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen. Alvast heel erg bedankt voor het lezen en ik hoor het graag!
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
schilderke
schilderke
Beste Higherlevel-leden,
Ik ben januari 2017 gestart met mijn eenmansbedrijf. Na een jaar hard leren over ondernemen en genieten van het zelfstandig uitvoeren van mijn werk kom ik uit bij de eerste keer zakelijk aangifte doen van mijn inkomstenbelasting. In eerste instantie dacht ik dat dit moest gaan lukken omdat ik tot nu toe alle obstakels nog heb kunnen leren overkomen door veel onderzoek te doen en vooral door te zetten. De BTW-aangifte was de eerste keer ook pittig maar is uiteindelijk ook gelukt ( mede dankzij jullie allemaal ;) ). Nog bedankt daarvoor!
Echter kom ik er nu na veel zwoegen en lezen niet meer uit. Ik snap niet waar het fout gaat.
Ik vul al mijn gegevens in maar ik heb het idee dat ik iets mis. Kan iemand hier mij misschien uit de brand helpen ? Hier mijn cijfers uit mijn boekhouding:
1. Opbrengsten klanten 2017 : 7310.34 (excl btw)
2. Inkoop 2017 : 5121,72 (excl btw) (even allemaal samengenomen)
(verf, <450 machines, werkkleding, reclame, klimmateriaal, bankkosten)
3. Prive bus zakelijk rijden : 292.72 (1540.65 zakelijke km X 0.19 cent)
4. Rente bankrekening 2017 : 2.54 (0.91 inbegrepen van 4e kwartaal)
5. Restant inkoop (voorraad 31-12) : 3957.34 (excl btw)
6. Btw tegoed 4e kwartaal : 135 (356.94-221.94)
7. Bedrag op de bank (31-12) : 1135.15
8. Eigen vermogen : 5228.4 (3957.34 + 135 + 1135.15 + 0.91)
9. Prive onttrekkingen : 3000
10. Prive stortingen : 2000
Hier dan waar ik alles invul:
W-V rekening:
1. bij : Opbrengsten uit leveringen en diensten
2. min 5. bij : Kosten van grond- en hulpstoffen en inkoopprijs van de verkopen
3. bij : Auto- en transportkosten
4. bij : Opbrengsten banktegoeden
Bij activa:
5. bij : Voorraden - Boekwaarde einde boekjaar (bij begin boekjaar 0)
6. bij : Vordering omzetbelasting (en dan bij Vordering omzetbelasting dit boekjaar)
7. bij : Liquide middelen
Bij passiva:
8. bij : Eigen vermogen
Bij Privéonttrekkingen en -stortingen:
9. bij : Privéonttrekkingen in geld
10. bij : Overige privéstortingen
Dit alles geeft me de foutmelding die ik na veel voorwerk hoopte niet te krijgen ???. Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen. Alvast heel erg bedankt voor het lezen en ik hoor het graag!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/58165-eerste-aangifte-inkomstenbelasting/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
12 antwoorden op deze vraag