Ik zit met het volgende probleem. Ik weet dat zakelijk gezien er geen retourrecht geldt bij online aankoop. Nu heb ik een koelvitrine besteld er van uitgaande dat je de deur eenvoudig kunt omzetten naar links of rechts openend zoals dat gebruikelijk is. Na ontvangst bleek dat de deur alleen vanaf links geopend kan worden. Dit stond niet in de omschrijving. Na de shop dit gemeld te hebben geven ze aan dat ze er niets aan kunnen doen. Gekocht is gekocht. Ik voerde aan dat gezien het bij dit soort producten een uitzondering op de regel is dat de deur niet omgezet kan worden, ze dit hadden moeten vermelden. Zij zeggen: Had ons maar gebeld dan hadden we het je verteld. Ze geven mij nu uit "coulance" de mogelijkheid om het product dat ex btw 288 euro kostte terug te sturen maar dan moet ik wel de verzendkosten van het leveren en ophalen a 50 ex btw betalen en als blijkt dat het product verkeerd aankomt (wat ik niet kan controleren) dan houden ze nog eens 35% in van het aankoopbedrag!
Vraag heb ik op basis van de ontbrekende informatie recht op kostenloze retour of is het helaas pindakaas en moet ik mijn verlies nemen en die webwinkel mijden?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Bbos
Bbos
Ik zit met het volgende probleem. Ik weet dat zakelijk gezien er geen retourrecht geldt bij online aankoop. Nu heb ik een koelvitrine besteld er van uitgaande dat je de deur eenvoudig kunt omzetten naar links of rechts openend zoals dat gebruikelijk is. Na ontvangst bleek dat de deur alleen vanaf links geopend kan worden. Dit stond niet in de omschrijving. Na de shop dit gemeld te hebben geven ze aan dat ze er niets aan kunnen doen. Gekocht is gekocht. Ik voerde aan dat gezien het bij dit soort producten een uitzondering op de regel is dat de deur niet omgezet kan worden, ze dit hadden moeten vermelden. Zij zeggen: Had ons maar gebeld dan hadden we het je verteld. Ze geven mij nu uit "coulance" de mogelijkheid om het product dat ex btw 288 euro kostte terug te sturen maar dan moet ik wel de verzendkosten van het leveren en ophalen a 50 ex btw betalen en als blijkt dat het product verkeerd aankomt (wat ik niet kan controleren) dan houden ze nog eens 35% in van het aankoopbedrag!
Vraag heb ik op basis van de ontbrekende informatie recht op kostenloze retour of is het helaas pindakaas en moet ik mijn verlies nemen en die webwinkel mijden?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/58566-retourrecht-online-aankoop-na-onvolledige-informatie/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
9 antwoorden op deze vraag