• 0

Purlplugin een WordPress plugin aanbieden

Omschrijving van je concept:

De afgelopen maanden heb ik een wordpressplugin ontwikkeld, waarmee mensen met 1 klik in hun persoonlijke data kunnen komen. Het is pincode beveiligd, de data kan versleuteld in de database. Het kan gebruikt worden voor klantenwerving(hoge conversies bij campagnes) en inzage in data(AVG; het recht van vergetelheid en inzage). De site is in het engels (groter gebied wat bewerkt kan worden). De site is: purlplugin.com

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

De plugin is klaar, de site is klaar. Ik gebruik Adwords en Linkedin voor promotie, maar de verkoop is onvoldoende.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Hoe kom ik in contact met mijn doelgroep? Is het concept duidelijk genoeg?

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Deze techniek is door de wijze van gebruik (in Wordpress) ook voor kleinere bedrijven geschikt. Andere bedrijven vragen maandelijkse bedragen van honderden euro's per maand.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Tips wat te verbeteren is, of gewoon duidelijke feedback waar ik wat mee kan.

 

Elke kans komt een keer voorbij: grijp hem!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0

Reken er wel op dat veel wordpress gebruikers dat voornamelijk doen omdat het "gratis" is, niet omdat het bijzonder goed of veilig is.

En niet alleen omdat het gratis is, maar ook omdat je - met een beetje goede wil - er niet al te veel technische kennis voor nodig hebt. En dan schrikt de mededeling dat je voor installatie van deze plugin een "websitespecialist" nodig hebt wellicht te veel af, zeker als je je richt op kleinere bedrijven. Misschien moet je je dus specifieker richten op de marketing-/websitespecialist als doelgroep.

 

Ik begrijp je motivatie voor een Engelse website, maar dat Engels rammelt wat mij betreft te veel. Bovendien staan er voor de - in mijn optiek - gemiddelde Wordpress gebruiker aardig wat termen in die niet direct een "aha"-gevoel oproepen (bij mijn eerste blik zie ik "personal one-click login pages" omringd door allerlei urls) en moet ik echt goed lezen om te snappen wat de plugin nu eigenlijk doet (terwijl ik ook nog eens voorkennis heb omdat ik je volg op LinkedIn). Waarom begin je niet met een zin die het probleem schetst waar jij de oplossing voor biedt? Nu lees ik in de openingsalinea alleen de bijkomende voordelen van de plugin (view, edit or delete) en niets over het inzetten van personalized marketing die zou moeten leiden tot verhoogde conversie.

 

Grappig dat je als voorbeeld "Jacob Jansen" neemt en dan de personalized page begint met de aanhef "Dear Mrs. Jansen", maar is dat bewust?

 

Verder zijn de kosten voor mij onduidelijk. Er staat dat de plugin per jaar 89 euro kost, maar direct daaronder is het 69 euro. Weer daaronder staat de button "Subscribe", dat vind ik een verwarrende tekst om iets aan te schaffen. Als ik op die button klik, staat op de betaalpagina linksboven jouw persoonlijke domeinnaam in plaats van de (bedrijfs)domeinnaam waar ik vandaan kwam, dat komt ook wat vreemd over.

 

Link naar reactie
  • 0

Dit is een soort product dat het in zich heeft een bestaand probleem in een keer op te lossen.

 

Dat is een prima uitgangspunt.

 

Maar, dan moet je als potentiele koper ook soepel door het beslissingsproces geleid worden zodat ie meteen kan beslissen tot aankoop over te gaan, en dat is nu een rommeltje.

Het Engels is idd niet verzorgd genoeg, en grafisch is het onaantrekkelijk en onoverzichtelijk.

 

Ook de informatiestructuur is onoverzichtelijk.

 

Misschien dat je met een korte studie "Hoe schrijf ik een goede verkoopbrief" al veel verbeteringen weet te maken.

Multiplex op zijn mooist:

https://pastjekastje.nl Je kastje mooi op maat

https://www.svendingtray.com Buikbakken voor promotie en hospitality, standaard en maatwerk:

Link naar reactie
  • 0

Mij is volstrekt onduidelijk welk probleem je plugin oplost. Misschien heb ik te weinig koffie op.

 

De meeste commerciële Wordpress-plug-ins die ik als af-en-toe Wordpress-developer tegenkomen zijn de PRO-versies van gratis plug-ins die op wordpress.org worden aangeboden. Door een gratis, open source versie te maken, mogen de auteurs hun plugins op die site hosten, maar de PRO-versie is regelmatig de enige variant die iets zinnigs doet.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0
Ik gebruik Adwords en Linkedin voor promotie, maar de verkoop is onvoldoende.

 

Plug ins, add ons, themes, extensions, integrations, enzovoort kun je het beste verkopen — of lanceren — via de app store van een softwareplatform en grote marketplaces. Voor WordPress bijvoorbeeld:

 

[*]https://nl.wordpress.org/plugins/

[*]https://codecanyon.net/category/wordpress

[*]https://www.mojomarketplace.com/plugins/wordpress

 

Het wordt anders nogal een klus om via Google voldoende bezoekers te trekken op een populair zoekwoord zoals 'WordPress'.

 

Link naar reactie
  • 0

Wat is je verdienmodel voor dit product?

 

Reken er wel op dat veel wordpress gebruikers dat voornamelijk doen omdat het "gratis" is, niet omdat het bijzonder goed of veilig is. Als het een betaalde plugin is denk ik dat het moeilijk te verkopen zal zijn.

Ha Ben, Dank! Het verdienmodel is de plugin en de te bouwen sites. Ik ben aan het onderzoeken of een gratis versie haalbaar is.

Elke kans komt een keer voorbij: grijp hem!

Link naar reactie
  • 0

Het is mij ook niet duidelijk waarom ik deze plugin zou moeten hebben, terwijl ik waarschijnlijk wel binnen jouw doelgroep val.

 

Ik had ten eerste nog nooit van "purl" gehoord, dat is geen hele bekende term. Hiermee kan ik mijn klanten dus een persoonlijke url geven op mijn website met hun gegevens, die ze zelf kunnen inzien, bewerken en verwijderen.

 

Maar zo'n URL is dus niet beschermd met een login, dus als ik gewoon een aantal namen ga proberen (website.nl/jan-jansen, website.nl/piet-jansen) kom ik op hun pagina uit en kan ik dus ook al hun gegevens inzien? Daarom is er ook een variant met een pincode in de URL zodat die niet zomaar te raden is, maar aangezien die pagina verder niet beveiligd is kan ik met een zoekscriptje jouw website doorzoeken en al die pagina's alsnog vinden. Natuurlijk staan die pagina's wel op no-index, maar daar trekt mijn zoekscriptje zich niets van aan. Dus hoe is je beveiliging geregeld?

 

Ik gebruik nu WooCommerce als CRM, weliswaar met wat aanpassingen. Daarin kan de klant ook zelf zijn gegevens inzien en bewerken, en automatisch een verzoek sturen om zijn gegevens te verwijderen wat ik dan alleen even hoef goed te keuren. Verder is dat allemaal geautomatiseerd.

 

Daarnaast kan ik ook automatisch contracten, facturen en e-mails (op basis van eigen templates) sturen, en kunnen klanten naast hun NAW gegevens ook hun bestellingen en facturen inzien.

 

Waarom is jouw plugin, die me dan ook minimaal 69 (of 89?) + 49 euro per jaar gaat kosten, beter dan mijn huidige systeem?

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

Kansloos. Gemiddelde WordPress gebruiker ziet de AVG als iets overbodigs. Meeste van mijn WordPress klanten wilden amper betalen voor installatie. Laat staan maatwerk.

 

Als je wat omzet wilt maken:

 

Google heeft recent het gebruik van interactieve kaarten beperkt. De eerst zoveel honderd / duizend views zijn gratis. Daarna mag er betaald worden. Meeste gebruikers willen niet betalen. Een oplossing is het gebruik van 'static maps' (die kun je een stuk vaker op je site laten zien zonder te hoeven betalen) Als een bezoeker klikt op de kaart een interactieve kaart laten zien, of doorsturen naar de Google maps website.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Bob,

 

Jij ook super bedankt. Ik denk dat jij voor jouw klanten een prima oplossing hebt. Even het technische; de versies zonder code krijgen een pincodeveld te zien. De url's bestaan niet. Ik heb campagnes gedaan met 10.000 url's tegelijk, terwijl ze niet bestaan. Je kunt ze met een scriptje niet vinden. De hele pagina wordt opgebouwd als hij wordt opgeroepen.

 

Ik ben er wel achter dat het anders moet. Met alle adviezen ga ik nu verder. En het engels; daar laat ik een deskundige naar kijken.

 

Hartelijke groet

Erik

Elke kans komt een keer voorbij: grijp hem!

Link naar reactie
  • 0

En waarom denk je dat gebruikers dan wel willen betalen voor een plugin die voorkomt dat je voor Google Maps moet betalen ???

 

Omdat een eenmalige aanschaf een flinke besparing op kan leveren op de kosten voor gebruik van Google Maps. Klant van me zou zo'n 200 euro per maand moeten gaan betalen. Door vervangen van de interactieve kaart door een statische blijft het gratis.

 

Link naar reactie
  • 0

De url's bestaan niet. Ik heb campagnes gedaan met 10.000 url's tegelijk, terwijl ze niet bestaan. Je kunt ze met een scriptje niet vinden. De hele pagina wordt opgebouwd als hij wordt opgeroepen.

 

De urls bestaan dus wel: je maakt ze welliswaar dynamisch, maar als het adres een geldige respons teruggeeft is het gewoon een url.

 

Zeker de variant met alleen een pincode is best gevaarlijk, althans, als dat ook 5-karakter codes zijn zoals je gebruikt bij de urls met een naam of bedrijf erin. Je kan het zelf wel narekenen, maar met alleen kleine letters en cijfers heb je 36^5 ~ 60 miljoen codes. Als er daarvan zeg 10.000 geldige codes zijn dan is het weinig moeite om geautomatiseerd een set gegevens te vinden. Zelfs met een zeer beschaafde 1 gok per seconde heb je statistisch gezien iedere 2 uur een setje data binnen :)

 

Link naar reactie
  • 0

En waarom denk je dat gebruikers dan wel willen betalen voor een plugin die voorkomt dat je voor Google Maps moet betalen ???

 

Omdat een eenmalige aanschaf een flinke besparing op kan leveren op de kosten voor gebruik van Google Maps. Klant van me zou zo'n 200 euro per maand moeten gaan betalen. Door vervangen van de interactieve kaart door een statische blijft het gratis.

 

 

https://mapfit.com/ ;)

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Link naar reactie
  • 0

Het lijkt me dat als je al niets interactiefs met maps doet, een statisch kaartje altijd verstandiger is. Als je een Google map inzet, heeft dat ook meteen gevolgen voor je cookiebeleid, je privacybeleid enzovoort. Dat is altijd duurder, ook al betaal je Google niets. En naar een interactieve map op een externe site kun je altijd nog linken.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

Beste allen, dank voor jullie bijdrage! In de vakantie heb ik met een specialist naar de salesfunnel en het Engels gekeken. De prijsstelling is aangepast. Alles dankzij jullie inbreng. Super! De site is aangepast, ik kan weer verder. :)

Elke kans komt een keer voorbij: grijp hem!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 215 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.