Ik overweeg in de nabije toekomst als eenmanszaak te beginnen als koerier.
Nu heb ik gelezen dat, zeker in de beginfase, het lastig is om opdrachten binnen te halen en het om die reden raadzaam is je als koerier te laten inhuren door de grote(re) transportbedrijven.
Is er hier iemand op de hoogte van de werkelijke vraag van deze bedrijven wanneer het gaat om het rijden met een wagen met minder of meer dan 500 kg laadvermogen? Bij het rijden in een eigen wagen met meer dan 500 kg laadvermogen moet ik een eurovergunning hebben van het NIWO.
Vragen bedrijven als PostNL, DHL, enz. ook zelfstandige koeriers die willen rijden in een wagen tot 500 kg laadvermogen?
Al met al ben ik dus voor mijzelf aan het nadenken of het behalen van de eurovergunning de investering waard is.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
RichardSD
RichardSD
Hallo allemaal,
Mijn naam is Richard, ik ben nieuw op het forum.
Ik overweeg in de nabije toekomst als eenmanszaak te beginnen als koerier.
Nu heb ik gelezen dat, zeker in de beginfase, het lastig is om opdrachten binnen te halen en het om die reden raadzaam is je als koerier te laten inhuren door de grote(re) transportbedrijven.
Is er hier iemand op de hoogte van de werkelijke vraag van deze bedrijven wanneer het gaat om het rijden met een wagen met minder of meer dan 500 kg laadvermogen? Bij het rijden in een eigen wagen met meer dan 500 kg laadvermogen moet ik een eurovergunning hebben van het NIWO.
Vragen bedrijven als PostNL, DHL, enz. ook zelfstandige koeriers die willen rijden in een wagen tot 500 kg laadvermogen?
Al met al ben ik dus voor mijzelf aan het nadenken of het behalen van de eurovergunning de investering waard is.
Alvast hartelijk dank voor jullie reacties!
Groet,
Richard.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/59310-onderaannemen-als-zelfstandig-koerier/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
24 antwoorden op deze vraag