• 0

Parkeerterrein

Hallo ik ben Chris ik ben nieuw hier, mijn vraag is heeft iemand ervaring met beheren van een parkeerterrein.

 

Korte uitleg: Mijn collega en ik kunnen een parkeerterrein huren in het centum van een grote stad in Nederland. Investering is bijna niet nodig,

Loop ik tegen problemen aan? vergunningen e.d. De Kvk hier heeft hier geen ervaring mee dit omdat alle parkeerterrein van de gemeete zijn.

 

Beter Vof of BV?

 

Graag reactie

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Of er specifieke voorwaarden verbonden zijn aan het exploiteren van een parkeerterrein weet ik niet.

Toch kan ik een paar relevante opmerkingen maken:

1. een issue is wat de bestemming van het terrein is/moet zijn volgens het bestemmingsplan

2. de rijksoverheid stelt beperkingen aan de hoeveelheid parkeerplaatsen (in het kader van het milieubeleid). Hier is sprake van dwingend recht. Om het een gemeente mogelijk te maken hier uitvoering aan te geven, zullen ze het exploiteren van een parkeerterrein wel aan een vergunning moeten koppelen.

3. afhankelijk van de manier waarop je het betalen zult willen afdwingen (controle bij inrijden door middel van slagboom of niet) is een extra juridisch aspect van belang: het is niet zonder vergunning mogelijk parkeerboetes (ook geen civiele 'naheffingen') uit te schrijven of wielklemmen aan te brengen.

Link naar reactie
  • 0

Gaat het om een bestaand parkeerterrein, dat op dit moment ook geëxploiteerd wordt? Door de eigenaar, of een huurder die ermee stopt? Je kunt in zo'n geval ook de vorige exploitant wat vragen over de praktijk stellen.

 

En verder wat Gretha zegt: de gemeente gaat over parkeren, de gemeente gaat over vergunningen, en de gemeente heeft een bestemmingsplan waar je aan moet voldoen. Even informeren bij de gemeente dus.

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo ik ben Chris ik ben nieuw hier, mijn vraag is heeft iemand ervaring met beheren van een parkeerterrein.

 

Korte uitleg: Mijn collega en ik kunnen een parkeerterrein huren in het centum van een grote stad in Nederland. Investering is bijna niet nodig,

Loop ik tegen problemen aan? vergunningen e.d. De Kvk hier heeft hier geen ervaring mee dit omdat alle parkeerterrein van de gemeete zijn.

 

Beter Vof of BV?

 

Graag reactie

 

Ik weet van een grote klant van mij die landelijk parkeertereinen en garages beheerd dat dit niet zo makkelijk is, je krijgt te maken met veel haken en ogen doordat je o.a. te maken hebt met gemeentes en daar aansluitend vergunningen. Je moet rekening houden met een service en storingsdienst. Betaalautomaten etc. Niet om je ontmoedigen maar zoek je heil ergens anders, nogmaals, het heeft meer haken en ogen dan je denkt.

 

Succes met je beslissing.

Link naar reactie
  • 0

Hallo ik ben Chris ik ben nieuw hier, mijn vraag is heeft iemand ervaring met beheren van een parkeerterrein.

 

Korte uitleg: Mijn collega en ik kunnen een parkeerterrein huren in het centum van een grote stad in Nederland. Investering is bijna niet nodig,

Loop ik tegen problemen aan? vergunningen e.d. De Kvk hier heeft hier geen ervaring mee dit omdat alle parkeerterrein van de gemeete zijn.

 

Beter Vof of BV?

 

Graag reactie

 

Ik weet van een grote klant van mij die landelijk parkeertereinen en garages beheerd dat dit niet zo makkelijk is, je krijgt te maken met veel haken en ogen doordat je o.a. te maken hebt met gemeentes en daar aansluitend vergunningen. Je moet rekening houden met een service en storingsdienst. Betaalautomaten etc. Niet om je ontmoedigen maar zoek je heil ergens anders, nogmaals, het heeft meer haken en ogen dan je denkt.

 

Succes met je beslissing.

 

Ik weet van een van de directeuren van een dergelijk bedrijf dat op europees niveau werkt dat het hele goeie handel is.

Dus laat je niet ontmoedigen ;)

Link naar reactie
  • 0

 

 

Ik weet van een van de directeuren van een dergelijk bedrijf dat op europees niveau werkt dat het hele goeie handel is.

Dus laat je niet ontmoedigen ;)

 

Ik geef ook NIET aan dat het geen goede handel is maar vermeld alleen dat het behoorlijk wat haken en ogen heeft. Het zal moeilijk zijn om hier blind in te stappen, hoewel ik niet weet of dat laatste van toepassing is.

 

Nogmaals, ik probeer de TS niet te ontmoedigen maar geef alleen aan wat relevant is. Ben je een geboren avonturier en kun je goed met bureaucratie overweg dan zou ik zeggen: DOEN!!

 

Succes. ;)

Link naar reactie
  • 0

BTW...informeer anders gewoon even bij een dergelijke parkeerplaats bij jou in de buurt of in een andere stad.

 

Zo weet ik bijvoorbeeld dat ze in Leiden een parkeerterrein hebben waar je voor € 5,00 de hele dag kan parkeren, aan de rand van het centrum, en die hebben dan ook nog GRATIS busjes rondrijden die op verscheidene plekken in de stad stopt en waar de mensen (in bezit van geldig parkeerkaartje) in mee kunnen rijden...

Life is like a roll of toilet paper. The closer you get to the end the faster it goes.

Link naar reactie
  • 0

Zo weet ik bijvoorbeeld dat ze in Leiden een parkeerterrein hebben waar je voor € 5,00 de hele dag kan parkeren, aan de rand van het centrum, en die hebben dan ook nog GRATIS busjes rondrijden die op verscheidene plekken in de stad stopt en waar de mensen (in bezit van geldig parkeerkaartje) in mee kunnen rijden...

 

Dit parkeerterrein in Leiden wordt beheerd door een stichting in samenwerking met de gemeente. Doel van de samenwerking is de ontsluiting van de binnenstad met zo min mogelijk overlast door autoverkeer. Dit is een wezenlijk ander uitgangspunt dan dat van een commercieel parkeerterrein, waarbij het uitbaten van de grond het eerste doel is. De exploiterende stichting is trouwens - net als vele (commerciele) kringloopwinkels - erg goed in het gebruik maken van gesubsidieerde arbeidskrachten (werkervaringsplaatsen, wsw-ers).

 

Ik denk dat de exploitatie van een parkeerterrein heel interessant kan zijn.

Behalve verhuur aan individuele bezoekers zou je ook kunnen denken aan gecombineerde verhuur aan bewoners ('s avonds en 's nachts) en bedrijven (overdag). Zorg is dan vooral om een passend 'oprotmodel' te vinden aan het eind van de venstertijden.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 92 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.