Ik heb al flink gegoogled maar helaas geen duidelijk antwoord gevonden op mijn vraag. Het zit als volgt:
Een (duitse) klant heeft twee weken geleden een product besteld via de webshop, en deze is niet bij haar aangekomen, de track & trace zegt dat het adres niet bestaat, het adres is wel correct, lang verhaal kort: PostNL is een onderzoek begonnen, maar in mijn ervaring kan dat wel even duren.
In het verleden zijn er ook wel zulke situaties geweest, maar het pakket is altijd (al zij het iets vertraagd) uiteindelijk bij de klant afgeleverd.
Nu wil deze klant op dit moment de koop ontbinden en haar geld terug. Nu begrijp ik dat goed, ze heeft (nog) niet ontvangen waar ze voor heeft betaald. Maar nu is het pakket in principe nog wel naar haar onderweg, en waarschijnlijk wordt deze nog wel bij haar afgeleverd. Wat is nu wijsheid?
Het wordt me niet duidelijk wat de wetgeving hierover is. Ik zou zelf het liefst zeggen dat we het bijvoorbeeld nog twee weken aankijken en als het dan nog niet in bezorgd we het aankoopbedrag terugstorten. Maar ik weet niet of dat mág?
als iemand hier iets zinnigs over te zeggen heeft, hoor ik dat heel graag!
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
shopof
shopof
Goedemiddag,
Ik heb al flink gegoogled maar helaas geen duidelijk antwoord gevonden op mijn vraag. Het zit als volgt:
Een (duitse) klant heeft twee weken geleden een product besteld via de webshop, en deze is niet bij haar aangekomen, de track & trace zegt dat het adres niet bestaat, het adres is wel correct, lang verhaal kort: PostNL is een onderzoek begonnen, maar in mijn ervaring kan dat wel even duren.
In het verleden zijn er ook wel zulke situaties geweest, maar het pakket is altijd (al zij het iets vertraagd) uiteindelijk bij de klant afgeleverd.
Nu wil deze klant op dit moment de koop ontbinden en haar geld terug. Nu begrijp ik dat goed, ze heeft (nog) niet ontvangen waar ze voor heeft betaald. Maar nu is het pakket in principe nog wel naar haar onderweg, en waarschijnlijk wordt deze nog wel bij haar afgeleverd. Wat is nu wijsheid?
Het wordt me niet duidelijk wat de wetgeving hierover is. Ik zou zelf het liefst zeggen dat we het bijvoorbeeld nog twee weken aankijken en als het dan nog niet in bezorgd we het aankoopbedrag terugstorten. Maar ik weet niet of dat mág?
als iemand hier iets zinnigs over te zeggen heeft, hoor ik dat heel graag!
dankjewel!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/59373-ontbinden-koop-bij-kwijtgeraakt-pakket/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
12 antwoorden op deze vraag