Ga naar inhoud

Samenstelling Gids Startkapitaal

Geplaatst:

Nils de Witte

Hi Guys & Grrls,

Ik ben drug bezig met een nieuwe gids statkapitaal. de vorige heeft een oplage gehaald van 8000 exemplaren.

Deze keer is de gids echter anders. Er komen veel meer gastauteurs aan te pas en daar heb ik jullie hulp bij nodig 8)

De gids bestaat uit 3 delen.

- Een algemene inleiding over ondernemen, investeren en de kapitaalmarkt.

- Een collectie "papers" van experts en ondernemers, over "interessante" onderwerpen

- Een adressen gids met nuttige partijen

Het is met name het tweede onderdeel waar ik jullie input voor vraag.

- Wat vinden jullie dat er in die papers moet komen (onderwerpen)

- Wie wil ze schrijven

Papers kunnen wat mij getreft bestaan uit 400 woorden (visie van een ondernemer) 800 woorden (korte paper) 1600 woorden (lange paper).

Zodra ik wat meer van mijn inleiding op papier heb staan zal ik het hier posten.

Ik hoop van harte op jullie medewerking :D

Oh ja, het concept moet op 15/7 klaar zijn ;D

De gids in ontwikkeling: http://www.nebib.nl/gids/startkapitaal2006_current.doc

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

Featured Replies

Geplaatst:

Nils de Witte

• Auteur

BTW,

Ilja en Edo, mag ik van jullie nog een stukje verwachten? Ties en Dennis hebben al ingeleverd en Edward is nog druk aan het pennen.

BTW2,

Volgens mij is het ook leuk voor webwolf en/of annedien om iets in elkaar te zetten. Vinder jullie ook niet?

Groeten,

Nils

Geplaatst:

Merkava

Leuk stukje met één niet onbelangerijke kanttekening.

De WBSO kan slechts op twee data ingediend worden.

Voor dit jaar is de tweede en laatste sluitingsdatum 3 december 2005.

De WBSO is er dus vooral voor mensen die een lang(zaam) ontwikkel traject hebben. :-X

Geplaatst:

Edo van Santen

BTW,

Ilja en Edo, mag ik van jullie nog een stukje verwachten? Ties en Dennis hebben al ingeleverd en Edward is nog druk aan het pennen.

Groeten,

Nils

Nils, ik ben al een tijdje bezig een artikel/essay/boek aan het schrijven:

Handboek softwareproductie

Ervaringen uit een succesvolle praktijk

Inleiding

OK, je hebt een geniaal idee voor een softwareproduct en wellicht bijbehorende diensten. Je wilt dit gaan ontwikkelen en in de markt zetten. Ik heb 12 jaar lang een internationaal softwarehuis geleid, en in dit artikel wil ik de belangrijkste aspecten en lessons learned aan je overdragen. Ik heb niet de illusie dat ik álles goed heb gedaan, maar ik weet wel wat goed en wat niet heeft gewerkt.

Gebruik de aspecten die je aanspreken en denk na over de aspecten die in jouw situatie niet van toepassing zijn of die je anders wilt doen. Het is mijn stellige overtuiging dat dit artikel meer dan de moeite waard is om kennis van te nemen als je in de softwarebusiness zit. Al was het alleen maar om te lezen hoe een collega het gedaan heeft....

end quote

Helaas is het schrijven meer werk dan ik momenteel beschikbaar heb, dus het zal nog wel een aantal maanden duren voor het af is. Ik moet je dus teleurstellen in deze. Next time better.

Pitch Coach  Pitch Trainer   Public Speaker  Wijze oude man Pitcholoog (c) gepensioneerd

• 3 weeks later...
Geplaatst:

Nils de Witte

• Auteur

Terug van vakantie hierbij de nieuwste versie van de gids in wording. Nog steeds aan het plamuren. Tekst is rond.

http://www.nebib.nl/gids/startkapitaal2006_current.doc

Ik heb alle inzendingen van c0-auteurs er ingelkt. Als je ook wat opgestuurd hebt, kijk dan even of het er goed in staat.

Willem gaat het hele verhaal in zijn wiki stoppen voor het onderhoud.

Geplaatst:

Chi

Met betrekking tot het WBSO stuk heb ik nog wel een opmerking. Zelf werk ik voor een concurrent van Vectrix: De Breed & Partners. Wij zijn van mening dat een mislukte aanvraag je nooit iets mag kosten. Het zinnetje: bereken hoeveel een mislukte aanvraag je kost staat mij dus niet bepaald aan. Zorg ervoor dat het je niets kost behalve tijd, anders zit je bij een verkeerde adviseur. Zorg er ook voor dat no-cure-no-pay ook echt no-cure-no-pay is en laat je niet allerlei administratiekosten of andere onzin berekenen.

Geplaatst:

Nils de Witte

• Auteur

Met betrekking tot het WBSO stuk heb ik nog wel een opmerking. Zelf werk ik voor een concurrent van Vectrix: De Breed & Partners. Wij zijn van mening dat een mislukte aanvraag je nooit iets mag kosten. Het zinnetje: bereken hoeveel een mislukte aanvraag je kost staat mij dus niet bepaald aan. Zorg ervoor dat het je niets kost behalve tijd, anders zit je bij een verkeerde adviseur. Zorg er ook voor dat no-cure-no-pay ook echt no-cure-no-pay is en laat je niet allerlei administratiekosten of andere onzin berekenen.

Wat dacht je van tijd en aandacht? Dat zijn ook kosten!

Geplaatst:

Chi

Wat dacht je van tijd en aandacht? Dat zijn ook kosten!

Helemaal waar natuurlijk. Ik bedoelde in plaats van kosten eigenlijk Cash out.

Een goede subsidie adviseur zorgt er voor, zeker bij WBSO, dat een aanvraag een hele kleine kans heeft te mislukken. Als hij mislukt, behoort het de ondernemer niets dan tijd gekost te hebben. Dat is mijn stellingname.

• 6 months later...
Geplaatst:

Karen

Nils,

Ik wil in mijn nieuwe boek graag jouw Gids Startkapitaal als leestip opnemen voor starters die (veel) geld nodig hebben. Maar nu vraag ik me af hoe zij jullie handige gids in hun bezit kunnen krijgen.

Gratis aanvragen bij de Nebib?

Kopen in de winkel?

Afhalen bij de kamers van koophandel?

Omdat ik aanneem dat sommige lezers van dit forum ook wel willen weten hoe ze aan de Gids kunnen komen, stel ik de vraag maar even hier.

Karen

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Geplaatst:

willemj

Ik wil in mijn nieuwe boek graag jouw Gids Startkapitaal als leestip opnemen voor starters die (veel) geld nodig hebben. Maar nu vraag ik me af hoe zij jullie handige gids in hun bezit kunnen krijgen.

Je kunt hem op http://startkapitaal.com/ online lezen of bestellen.

Geloof dat er standaard ook een stapel meegaat naar de Business Angels meetings en afhalen ook kan maar dat mag Nils bevestigen.

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.