Afgelopen september hebben wij een kauwgum verwijder machine gekocht (€.35000,00). Deze machine vertoont telkens mankementen. Dat begon al na 2 weken. Sindsdien gaat er telkens weer wat stuk. Het wordt dan wel weer gemaakt, maar we staan toch telkens bij een klant stil. Na 5 a 6 weken ging de motor al stuk en sindsdien hebben we een "oude" motor erop staan. Doet het prima, maar is niet de motor die we gekocht hadden.
Tussen toen en nu zijn er al meerdere problemen geweest en zijn we het vertrouwen in deze machine totaal kwijt. Als de machine het gewoon doet, dan is het de perfecte oplossing voor het kauwgum probleem. Maar nu durven we eigenlijk niet meer naar (nieuwe) klanten omdat we de angst hebben dat we weer stil komen te staan.
Nu zitten we binnenkort met de verkoper (importeur) en de fabrikant aan tafel om te bespreken wat te doen. Wij zijn op het punt gekomen dat er nog maar 2 opties zijn. Of een nieuwe machine, met als kanttekening zodra hij weer kapot gaat leveren we hem in, of direct overeenkomst ontbinden en geld terug krijgen. Wat is juridisch correct.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Pizzamannl
Pizzamannl
Hallo,
Afgelopen september hebben wij een kauwgum verwijder machine gekocht (€.35000,00). Deze machine vertoont telkens mankementen. Dat begon al na 2 weken. Sindsdien gaat er telkens weer wat stuk. Het wordt dan wel weer gemaakt, maar we staan toch telkens bij een klant stil. Na 5 a 6 weken ging de motor al stuk en sindsdien hebben we een "oude" motor erop staan. Doet het prima, maar is niet de motor die we gekocht hadden.
Tussen toen en nu zijn er al meerdere problemen geweest en zijn we het vertrouwen in deze machine totaal kwijt. Als de machine het gewoon doet, dan is het de perfecte oplossing voor het kauwgum probleem. Maar nu durven we eigenlijk niet meer naar (nieuwe) klanten omdat we de angst hebben dat we weer stil komen te staan.
Nu zitten we binnenkort met de verkoper (importeur) en de fabrikant aan tafel om te bespreken wat te doen. Wij zijn op het punt gekomen dat er nog maar 2 opties zijn. Of een nieuwe machine, met als kanttekening zodra hij weer kapot gaat leveren we hem in, of direct overeenkomst ontbinden en geld terug krijgen. Wat is juridisch correct.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/60483-machine-telkens-kapot-overeenkomst-ontbinden/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
16 antwoorden op deze vraag