Jump to content

Rebabs

Junior
  • Content Count

    21
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

2

Personal info

  • Gender
    Male

Company info

  • Location
    Roosendaal
  1. Als jij de enige bent in Ned/Be dan zullen ze jou probleem serieus moeten nemen, anders zie ik toekomstige verkoop somber in. Je kan alleen een positieve referentie geven wanneer jou ervaringen positief zijn. Als men achter hun product staat kun je hiermee veel deuren open.
  2. Rebabs

    BTW verzendkosten

    Om het nog ingewikkeldere te maken kan TS misschien de belastingtelefoon bellen, ben benieuwd hoe leuk ze het maken.
  3. In mijn begin jaren als zzp'ers was ik ook een doe het zelfer met excel, als de aantal facturen beperkt zijn is dit goed te doen. Ondertussen heb ik ervaring met moneybird en factuursturen.nl. Ik ben altijd een groot voorstander van cloud toepassingen geweest. Als je toch zover bent om ervoor te betalen kijk dan goed naar koppel mogelijkheden en of het ubl-ready 2.0 is. Ook voor je klanten is het prettig als jij een bestand stuurt wat gelijk ingelezen en verwerkt kan worden. Vooral dashboard vind ik prettig om mee te werken. Neem wel tijd voor de inrichting, je logo, bedrijfsgegevens, layout enz ,eenmaal alles ingericht kun je vlot werken.
  4. https://www.taxlive.nl/nl/documenten/vn-vandaag/advocaat-mag-al-zijn-liquide-middelen-tot-ondernemingsvermogen-blijven-rekenen/ Advies inwinnen is goed, een inspecteur op je hand krijgen is beter, achteraf vaststellen dat je appel voor de dorst duurzaam overtollig is kan een zure appel worden
  5. Reken iets meer voor notaris kosten. Let hierbij wel op dat de tarieven van de notaris op een hogere niveau liggen als in Nederland. Als je een adres zoekt voor een maatschappelijke zetel besef dan wel als je bedrijf in zwaar weer komt dat ze daar komen aan kloppen.
  6. Is die 4000 aan privé persoon over gemaakt of aan de eenmanszaak?
  7. Volgens mij geniet de oude eigenaar ervan om je over de rooie te jagen en jij gaat er in mee. Volgens mij kun je beter de oude eigenaar negeren en zoals hier al meerde malen is aan gegeven leg een goed contact met de nieuwe eigenaar.
  8. Het handhaven zal de overheid met steekproeven doen. Echte problemen ontstaan pas als een minderjarige comazuiper in het ziekenhuis komt veroorzaakt door drank van jou webshop. Dus wel iets om goed af te dekken.
  9. In belgie wonen met een kvk nr in nederland is mogelijk, er zijn maar genoeg fiscalen vluchtelingen uit de grensstreek die nu in België wonen. Bestaat je bedrijf uit een postbus firma en komen de meeste opdrachten uit België dan dan is het het wijs om je toch in orde te stellen als Belgische bedrijf. Dit heb ik gevonden op rijksoverheid.nl: Inschrijven RNI na emigratie Gaat u emigreren naar het buitenland? Dan moet u zich laten uitschrijven als ingezetene uit de Basisregistratie Personen (BRP). Uw overzicht met persoonsgegevens (persoonslijst) uit het ingezetenen-deel van de BRP verhuist dan naar het niet-ingezetenen deel in de BRP (ook wel bekend als RNI, de registratie van niet-ingezetenen). Vanuit de BRP worden overheidsorganisaties en andere organisaties op de hoogte gesteld van uw nieuwe adres in het buitenland. Bijvoorbeeld de Belastingdienst en pensioenfondsen. Zij krijgen alleen de gegevens die ze nodig hebben voor hun werk. Bijvoorbeeld om belasting te heffen of om uw pensioen te betalen. Verandert uw adres in het buitenland? Dan kunt u uw nieuwe adres doorgeven via 1 van de bovenstaande gemeenten. Deze wijziging wordt verwerkt in de BRP en doorgegeven aan de betreffende organisaties
  10. Ik weet niet het antwoord op je vraag, maar ik weet wel dat je op zoek moet naar een andere accountant. Wat is de toegevoegde waarde van een accountant die een boekhoudkundige vraag pas over een paar maanden kan beantwoorden terwijl hij de oplossing zo uit zijn mouw moet schudden.
  11. Hallo, Wat is de achterliggende gedachten om deze tool te maken? Gratis beschikbaar stellen of een tool waarvoor je eenmalig betaalt zonder onderhoud, of laat je de gebruikers ook onderhoud betalen. Als ik op zzp tools google is er veel aanbod, dus het is wel een vechtmarkt.
  12. Mijn reactie was meer een kanttekening, een bestemming wijziging is dikwijls een procedure wat de nodige tijd in beslag neemt. Je kunt al voor onderzoek doen op: http://www.ruimtelijkeplannen.nl/web-roo/roo/bestemmingsplannen?dossierid=
  13. Controleer allereerst bestemmingsplan: een schuur staat bij de gemeente geregistreerd als opslag dus niet als kantoor. Voor je materialen bestelt dit aanpassen bij de gemeente, anders heb je straks een mooi kantoor en mag je het alleen gebruiken voor opslag.
  14. Blijft een lastige, goodwill cashen. Je personeel is je gezicht bij de klanten, misschien is het voor de toekomstige koper interessanter om je personeel binnen te lokken met leuke voorwaardes. Dus letop met partijen waarmee je onderhandelt.
  15. Beste Nedzhibe, Hoe erg span jij je in voor een nieuwe klant die voor een "schappelijke tarief" (ik lees hier afdingen op de prijs). Gewoon in de loop van september indienen. Ik had tot 1 mei uitstel, 30 mei brief ontvangen met verzoek voor 13 juni in te dienen. Daarna komt de aanmaning, reageer je hierop niet dan volgt er een boete. Dus zorg er voor dat ze bij je account in september tijd in plannen.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept