Ga naar inhoud
Sidebar tonen Sidebar tonen

Prospectie database NL

Geplaatst:

matthias.g

Goedemorgen iedereen,

 

Ik ben een Belgische ondernemer van een kleine tech start-up. Het afgelopen jaar hebben we vooral de Belgische markt benaderd en geprospecteerd.

 

Voor dit jaar willen we kijken naar Nederland. Is er een (betaalbare) online database waar ik contactpersonen (bv: Marketing verantwoordelijke ) van interessante bedrijven kan vinden?

Bijvoorbeeld in België gebruiken we Trendstop, daar kunnen we filteren op omzet, taal, regio, industrie enzovoort om dan potentieel interessante bedrijven aan te kunnen schrijven.

Ik sprak voorlopig met 1 website en die vroeg voor het goedkoopste profiel 5000 eur, wat te veel is voor ons.

 

Enige tips om efficiënt de Nederlandse markt te kunnen prospecteren?

 

Alvast hartelijk dank!

 

Mvg,


Matthias

Featured Replies

Geplaatst:

rh0

Beste Matthias, 

 

hier ook een kleine ondernemer, wellicht is dit iets voor je: https://www.graydon.nl/market-information/market-data

 

succes

Gespecialiseerd in softwarestrategie en projectreddingsmissies: https://bonaroo.nl/

Geplaatst:

Edo van Santen

Wat dacht je van Linkedin? 

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Wijze oude man |Mentor | Pitcholoog (c)

Geplaatst:

matthias.g

  • Auteur

Bedankt voor de reacties!

 

Voorlopig gebruiken we inderdaad Linkedin (de gratis versie) maar daardoor blijft het een tijdrovend proces om de juiste contactpersonen & mailadressen te vinden.

Graydon is inderdaad een optie, maar jammer genoeg redelijk duur.

 

In België was Trendstop een betaalbare manier om contactpersonen en hun mailadres te verkrijgen.

 

Mvg,

Geplaatst:

Ron van der Kolk

  Op 5-9-2019 om 14:22, matthias.g zei:

proces om de juiste contactpersonen & mailadressen te vinden

 

Vergeet niet dat je van de Nederlandse wet geen mensen per e-mail mag benaderen zonder hun uitdrukkelijke toestemming vooraf. Per post mag dat wel. 

 

Langer antwoord: elektronische berichten en nieuwsbrieven met reclame voor een product, dienst, bepaald idee of goed doel mag je alleen verzenden aan personen of bedrijven die nog geen klant zijn (geweest) als je uitdrukkelijke toestemming van de ontvangers hebt vóórdat je de berichten uitstuurt en je dit tot 5 jaar na verzending kunt bewijzen. Zie verder artikel 11.7 van de Telecommunicatiewet (in de volksmond: de spamwet).

aangepast door Ron van der Kolk

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Geplaatst:

matthias.g

  • Auteur

Ah ok, wist ik niet. Ik dacht dat met GDPR de regels voor iedereen in Europa dezelfde waren.

De berichtgeving hieromtrent is soms at verwarrend. Ik doe geen mass mailings, maar contacteer mensen met een relevante positie bij een prospect met een mail.

 

als ik het onderstaande artikel mag geloven, is dit nog wel toegestaan (https://www.superoffice.nl/resources/artikelen/gdpr-sales/)

"Je kunt echter wel doorgaan met het sturen van e-mails aan potentiële klanten, mits de e-mail aan een persoon gericht is en niet aan een groep ontvangers en als je een link geeft naar je privacyverklaring, waarin uitgelegd wordt waarom je in eerste instantie contact opneemt (dat wil zeggen dat je een rechtmatig belang hebt)."

 

Ik weet dat NL al strenger is dan andere landen zoals België.

Geplaatst:

espen

En waarom geen bericht versturen via linkedin ?

Ik krijg daar tig berichten van andere bedrijven,

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.